Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onlangs introduceerde TFS twee nieuwe zepen in de Linea Intenso lijn: Crazy Sandalwood en Sottozero.

Waar de Crazy Sandalwood warm en kruidig is, is Sottozero het tegenovergestelde: fris/licht en verkoelend als gevolg van menthol en pepermunt.

Om het kort te houden: ik vind het een heerlijke zeep. Wat anderen al opmerkten: de menthol doet langzaam zijn werk. Bij het opbrengen van de zeep is er weinig tot geen verkoeling maar aan het einde van de 2e pass verkoelde de zeep alsof het Proraso groen was. Alleen dan met een veel aangenamer geur; pepermunt ipv de wat medicinale eucalyptusgeur. Aanvankelijk had ik gehoopt op een wat heftiger menthol kick maar dit is eigenlijk ook heel erg fijn.

Over de werking van de zeep hoef ik niet veel woorden vuil te maken, die is namelijk uitstekend zoals ik van TFS gewend ben.

Posted

Bedankt voor de beschrijving, altijd nuttig als je weet hoe een zeep zich gedraagt daarbuiten in de echte wereld en niet alleen moet voortgaan op de beschrijvingen die meestal op web sites erbij vermeld worden. In dit geval voor mij dus een "niet aanschaffen vanwege menthol" maar maakt niks uit, ik weet het nu in ieder geval en dat bespaard me voor een keer wat centjes ;)

Posted

Misschien de TFS Crazy Sandalwood nog maar eens proberen. Tot nu toe heeft geen enkele TFS/BDF zeep mij kunnen bekoren qua geur en scheer eigenschappen.

Posted

Maar je bent nu wel "lather-meister". ;)

Misschien dat de TFS je nu beter gaat bevallen....

Anders wil vast iemand hem van je overkopen.

Posted
Misschien de TFS Crazy Sandalwood nog maar eens proberen. Tot nu toe heeft geen enkele TFS/BDF zeep mij kunnen bekoren qua geur en scheer eigenschappen.

Crazy Sandelwood van TFS is echt mijn nummer 1 zeep. Ze krijgen als het goed is ook een asb in die lijn. Misschien een leuk Sinterklaas kadootje :)

Gr Hans

Posted

idem dito hier

Posted
Anders wil vast iemand hem van je overkopen.

:shock: veel dikker kan je het er niet opleggen Marco ;):lol:

Ik ga mijn CS dit weekend weer een kans geven.

Posted

Nog eens over nagedacht maar er komen geen TFS/BDF zepen meer. Heb er diversen geprobeerd en allen met hetzelfde resultaat. Bij mij drogen ze allemaal snel uit op de huid en hebben weinig tot geen geurbeleving (als ik het bijvoorbeeld afzet tegen een Soap Commander of GF Trumper).

Ook hier geldt: UEKAZ

Posted

Ik was er in het begin ook niet razend enthousiast over, maar later juist wel.

Inderdaad meer water gaan gebruiken/toevoegen en het schuim iets langzamer gaan opbouwen.

Nou ja, gewoon niet zo snel als bijvoorbeeld met Palmolive crème, zo van hatseflatse 3 keer roeren en een bak vol schuim.

Als je iets meer tijd neemt wordt het lekker dik/stevig en glibberig, dan wel "slick".

Posted

Ik ben ook zeer tevreden over de TFS/BDF zepen. Ik doe een klein laagje water op de zeep en laat dit even staan. Dat gooi ik over in mijn scheerkom en dan begin ik daarna met het laden van mijn kwast. Opkloppen die handel en altijd een dik en romig schuim als resultaat.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Foutje met plaatsen, kan een nog deze verwijderen?

Thanks!

Volgende wel graag laten staan, anders moet ik weer zoveel typen ;)

Edited by Guest
Posted

Toen ik een tijdje geleden het potje Proraso groen had opgemaakt, merkte ik daarbij op in het "helemaal op" topic, dat ik het wel effe had gehad met mentholzeep.

Ik vind Proraso prima zeep, maar het is er voor mij zo een die je na een tijdje toch helemaal zat bent.

Soms vond ik het ook gewoon net iets te scherp/koud/irritant op mn huid. Terwijl ik dit met de aftershave van Proraso helemaal niet heb, zelfs niet met Osage Rub. Er zit toch iets in die zeep (had ik ook met de witte, maar dan erger) wat niet altijd even fijn aanvoelde op mn gezicht.

Op zich wel lekker fris in de zomer, maar ik heb de (heftige) mentholkick het liefste na het scheren.

Na mijn opmerking dat het even genoeg was geweest, kreeg ik een reactie van Eric van BdF dat dat wel heel jammer was omdat er iets leuks aan zat te komen. De nieuwe TFS geuren dus, waarvan een verkoelende dus.

Ik reageerde toen voor de grap dat ik niet de lulligste ben en dat wanneer hij me een potje op zou sturen, dat ik deze dan wel wilde reviewen. Hij reageerde dat hij het fijn vond dat hij me iets toe mocht sturen ofzo.

Verder helemaal niet meer aan gedacht omdat het een beetje grappen en grollen onder elkaar was. Tot Eric mij een week geleden een PM stuurde, dat hij mij nog iets beloofd had over een potje sottozero.

Hij vond wel, en daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven, dat hij zijn klanten gelijk moet behandelen, dus mij niet zomaar een gratis pot (twv 16 euro!) kon opsturen. Helemaal logisch, en ook erg eerlijk van hem.

Maar als ik nou een bestelling zou doen, welke niet groot hoefde te zijn, dan zouden we samen wel erover uit komen wat de kosten betreft.

Heel mooi voorstel dus.

Ik naar mn vrouw: " He, moet je eens kijken wat ik nou voor leuk bericht van BdF krijg!!"

Waarop haar reactie: "Bestel dan nu maar eindelijk die aftershave waar je al zo lang om zeurt, dan hebben we die alvast voor de kerst in huis".

Zo gezegd, zo gedaan. Ik dus lekker een fles Vitos en een potje TFS sottozero forte besteld.

Topservice weer van BdF!!

De zeep zelf:

In een woord geweldig!

De bekende eigenschappen van TFS hoef ik denk ik niet meer te beschrijven, die zijn inmiddels wel bekend.

Deze zeep lijkt net als de Italian Fern iets zachter/romiger te zijn dan de andere geuren.

Om het maar even te vergelijken met Proraso (tja, hier ga je het toch automatisch mee vergelijken) , het ruikt vele malen lekkerder. Proraso ruikt toch een beetje medicinaal/industrieel/gemaakt/je begrijpt wat ik bedoel.

Bij het openen van het potje moest ik meteen aan Mentos denken, lekker dus!

Een fris, munt/menthol, maar ook een klein ietsiepietsie zoetig geurtje. Ik hou daar wel van. Sowieso als het naar snoepjes ruikt vind ik het goed. (denk bijvoorbeeld ook aan BdF Raffinato, TFS bergamotto neroli forte, Osage Rub, Cella enz....)

De zeep klopt uiteraard zeer makkelijk op tot een goed gevulde bak met "weldadig" schuim met prima eigenschappen.

In eerste instantie merk je nog weinig van de verkoeling, je hebt alleen waanzinnig trek in Mentos de hele tijd.

Aan het einde van de eerste gang begint het licht en aangenaam te verkoelen. Iets wat sterker wordt tijdens de tweede gang. Met de koud water splash achteraf voel je het echt goed en dat is voor mij het moment dat het ook het lekkerste uit komt.

De verkoelende werking van Proraso is sterker, maar voor mij is het juist een voordeel dat deze wat minder ijzig is tijdens het scheren, vanwege eerder genoemde argumenten.

Dit is voor mij echt een blijvertje!

Proraso komt er alleen nog in als aftershave splash (nou ja, voorlopig doe ik nog wel even met de heerlijk grote 400ml fles die ik heb staan).

Heerlijke geur, erg prettige en lichte verkoelende werking en, hoe goed ik Proraso ook vind, Proraso kan hier wat mij betreft qua eigenschappen ook niet tegen op.

Aanrader dus!!

Tot de lente laat ik het potje nog even staan (als het me lukt) want ik maak eerst nog een stuk of 3/4 andere zeepjes op.

Lysbet en Eric, bedankt!!!

Posted

Mooie review Marco! Ik had zelf niet de associatie met snoep oid, maar deel je mening dat de zeep lekker ruikt :D