Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal!

Ik ben Alexander. Leuk dat er een forum is over klassiek scheren. Dit had ik eerder moeten weten. :P Sinds een week ben ik overgestapt van electrisch naar een krabbertje. Electrisch scheren begon me steeds meer tegen te vallen maar cartridges bevielen me al helemaal niet.

Op het werk had ik het er met een collega over en hij wees me op krabbertjes. Na wat zoeken op internet (dit forum had ik toen nog niet gevonden) had ik er 1 besteld. De 1e keer was het nogal een bloedbad en dacht ik "waar ben ik aan begonnen". Nu een week verder heb ik het aardig onder de knie en wil ik niet meer terug.

Qua gear ben ik het nog aan het opbouwen. Ik heb nu een Muhle R89. De volgende stap wordt een silvertip scheerkwast / schuimbakje omdat die van de vergulde hand :oops: echt niet werkt. Ik wilde het klassiek scheren eerst proberen voor ik 80 EUR neer leg voor een goede kwast.

Posted

Welkom Alexander!

Leuk dat je zegt dat je het via je werk hebt gehoord. Ik denk dat je tegenwoordig, veel meer dan pakweg 5 jaar geleden, dat soort tips kunt krijgen omdat steeds meer mannen overstappen.

Posted

Ironisch genoeg is m'n collega nog niet over. Hij wacht nog even tot na z'n bruiloft omdat hij bang is dat z'n gezicht open ligt tijdens het ja woord :P

Posted
Ironisch genoeg is m'n collega nog niet over. Hij wacht nog even tot na z'n bruiloft omdat hij bang is dat z'n gezicht open ligt tijdens het ja woord :P

Ja, da's wel begrijpelijk. Genoeg verhalen over de eerste paar keer dat de aluin of gel tegen bloedingen er aan te pas moet komen. Dat doet het dan wat minder op zo'n belangrijke dag met veel foto's.

Maar nog genoeg tijd daarna toch?

Posted

Zo gaat het tegenwoordig. Ik ben er door een collega op gewezen en heb zelf ook het DE scheren

bij anderen rondgebazuind. Bij de een gaat het wat sneller dan de ander, maar de meesten gaan

echt om! Ik merk ook, dat mensen die in eerste instantie twijfelen later de grootste adepten worden!

Dat is erg leuk. Heel veel plezier op het forum en met het "motiveren" van anderen.