Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik durf bijna niet, maar toch: naar aanleiding van, eigenlijk dankzij dit draadje, heb ik via Ebay deze Kai mesjes vanuit Polen in de bus gekregen. Waarom Japanse mesjes alleen in Polen voor een fatsoenlijke prijs te koop zijn? Om kort te zijn: het mesje paste niet in mijn Feather krabbertje. Het middelste gaatje van het mesje is blijkbaar iets kleiner dan bij de doorsnee mesjes. Gelukkige paste het wel in de kop van mijn Muhle (gesloten kam). Oef. Ik heb er nu verschillende scheerbeurten mee achter de rug en mijn aanvoelen is: even scherp als een feather maar ik heb de indruk dat het mesje iets dikker of stijver is dan de feather. Het scheert zacht en scherp. (En dikwijls). Stand: Feather en Kai samen op nummer 1!

• 1 month later...
Posted

van Hans wat Kai mesjes gekregen. Grote verwachtingen natuurlijk maar helaas is dit geen mesje dat ik op voorraad ga houden. Ik moet echt snelheid en druk zetten om mijn stoppels te kunnen verwijderen, wat dan weer resulteert in scheerbrand achteraf.

Posted

Vandaag een Kai mesje voor de 8ste keer gebruikt - in m'n fonkelnieuwe Fatip Testina, de voorgaande 7 keer

in m'n SSSeygus.

Het mesje doet 't nog prima - ik ga 't nog 2 keer gebruiken.

Ik geloof Harkos meteen als 'ie zegt dat 't mesje 16 keer mee kan - maar ik vind 10 keer meer dan genoeg.

Kortom: een prima mesje ! :D

Posted

Jan, waar blijven de detail-foto's van de Festina?

Posted
Ik geloof Harkos meteen als 'ie zegt dat 't mesje 16 keer mee kan - maar ik vind 10 keer meer dan genoeg.

Kortom: een prima mesje ! :D

In het kader van een mesje proberen, tracht ik altijd het onderste uit de kan te halen. Gecombineerd met een niet al te zware baard kom ik denk ik verder dan gemiddeld als ik lees dat sommigen mesjes al na 3x weggooien.

Wel grappig het verschil van onze bevindingen en de bevindingen van Snuff.

Posted

Welke details had je graag gezien ?

Maak ik wat foto's en laat ze zien in het Fatip Testina draadje ... :P

Posted

Welke details had je graag gezien ?

Maak ik wat foto's en laat ze zien in het Fatip Testina draadje ... :P

Van de scheerkop en handvat (voor de afwerking) alvast bedankt. :)

• 8 years later...
Posted

Oud topic, nieuwe reactie.

ik heb me de afgelopen 3x ook met een Kai mesje geschoren, in 3 verschillende milde krabbers. Maar mij kunnen ze niet bekoren, ik vind ze te ruw aanvoelen en ik scheer dieper weg met andere mesjes. Ik heb nog een doosje over, maar die zal ik zelf niet meer gebruiken.

• Agreed 1