talibeard Posted September 23, 2014 Posted September 23, 2014 Vandaag binnen; de nieuwe kwast van the Grooming Co. Mijn scheerbeurt van vanavond maar een paar uur naar voren gehaald want de nieuwsgierigheid was te groot! Allereerst de kwast zelf; een mooie kwaliteit resin van goede kwaliteit. Groen(/geel) in mijn geval want ik vond zo'n cyberpunk kleurtje nou eenmaal het beste passen bij dit relatief futuristische materiaal. De knot staat wat scheef in de greep maar niet zo ernstig dat het deze Simpson-liefhebber (!) van slag bracht. De haren zijn van Plisson en de kwast is groot, echt groot in mijn verzameling. Wat dat betreft ben ik blij niet aan de verleiding toegegeven te hebben bij de Plisson die nog 5mm verder uit de greep steekt! De toppen voelen onwaarschijnlijk zacht aan, eerder een echt oud varkentje dan een zilverspits, en ik kan me voorstellen dat hiermee de concurrentie met topdas aangedurfd wordt. Hij voelt echter niet als das aan, je hebt duidelijk een kunstvezel op je gezicht en dat bedoel ik dan absoluut niet negatief of neerbuigend maar gewoon zoals het is. De kwast is veel minder week dan de Mühle fibres, die ik nooit gebruikt maar wel gevoeld heb, en dat is alvast een goed begin; overigens zijn ook de Mühle zilverspits te weeig naar mijn smaak maar als altijd, UEKAZ! Met het laden voel je toch dat er niet heel veel stevigheid in de kwast zit; alleen mijn Hans Baier zilverspits en mij Wilkinson das zijn nog 'slapper'. De laadtijd was toch niet lang maar dat lag ook aan het feit dat ik een halfharde zeep van TFS (Barba Gialla) gebruikte; de echte tests moeten wat dat betreft nog komen. Met deze zeep is het toch lastig testen want die schuimt al zo snel en foolproof op dat vergelijken lastig is; in no time lag er een prima laag stevig en bellenvrij schuim op mijn gezicht. Het gezichtsgevoel met de Grooming Co. kwast is anders; heel zacht op de huid en ook niet al te stevig qua massage maar dankzij het feit dat de 25mm knot tijdens het opschuimen vrij compact blijft is dat wel voldoende. Bovendien vind ik het niet fair om na één scheerbeurt mijn oordeel wat dat betreft al klaar te hebben en wil ik ook zien hoe dat na 10 of 15 keer is; mijn Hans Baier vond ik aanvankelijk nog veel slapper maar na wat gewenning toch zeker niet onprettig. Zijn werk deed de kwast dus gewoon prima maar ik wil nog wel eens met echt harde zepen aan de gang om te zien hoe hij zich daarbij gedraagt. Wat betreft snelheid van opschuimen is-ie erg vlot, ongeveer op het niveau van mijn varken/das-mixed kwasten en die zijn echt het snelst hier in huis. Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar de nieuwste syntheten maar ben blij op deze gewacht te hebben; de 5mm langere Plisson is nu echt definitief van mijn lijstje. Graag nodig ik iedereen die nu ook een Grooming Co. kwast (bijna) in de bus heeft uit om zijn mening hier te delen!
Snuff Posted September 23, 2014 Posted September 23, 2014 Ik had hem al getest (in leen van vriend uit Brasil) en was er best over te spreken, zal eerstdaags via BdF in de bus vallen. Hoop dat die van mij niet scheef in het handvat zit anders vliegt hij meteen de deur uit Net als de Plisson vond ik hem erg snel opschuimen met een minimum aan laden, ook met harde zepen. (en toch vind ik de Plisson nog net iets prettiger, YMMV)
Johan Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 Ik ben met spanning aan het afwachten; dit weekend hoop ik hem voor het eerst te kunnen testen.
talibeard Posted September 24, 2014 Author Posted September 24, 2014 Vandaag geen scheerdag (normaal scheer ik me om de andere dag) maar geen reden om de kwast niet te gebruiken; vandaag eens gekeken hoe hij met een wat hardere zeep omgaat. Nou moest ik voor een echt harde puck een nieuw zeepje openen (of teveel zoeken )en dat ging me te ver maar ik had nog een bakje met geraspte en stevig aangedrukte Speick staan (dat toch al aan de beurt is om asap te elimineren!) en daar heb ik hem zijn kunsten eens op laten vertonen. Het laden nam weliswaar wat meer tijd in beslag dan met een varkentje of mix kwast maar is goed vergelijkbaar met mijn stevigere dasjes en dus gewoon prima. Het kwast gevoel tijdens het laden is wel echt anders (andere reactie van de knot op lichte druk) dan met das maar ook hier niet beter of slechter, gewoon anders en een kwestie van gewenning dus. Opschuimen doet hij ook met de Speick erg vlot en ondanks dat ik eigenlijk totaal niet op de hoeveelheid water in de kwast heb gelet (heb ook nog geen flauw idee eigenlijk met deze syntheet) was het schuim weer prima; gewoon het beste wat er met Speick te bereiken valt. Mijn dochter (dezelfde van de cola-lollie zeep ja) is al helemaal verliefd op deze kwast van TGC; zóóó lekker zacht, geef hem nog eens hier!
Snuff Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 De knot staat wat scheef in de greep maar niet zo ernstig dat het deze Simpson-liefhebber (!) van slag bracht. Net mijn pakketje ontvangen van BdF met daarin onder andere de Grooming synthetische borstel. Alhoewel ik al weet dat hij goed is ben ik teleurgesteld, ook die van mij zit scheef in het handvat. Echt klote, bij Simpson heb ik ook al vaak gemerkt dat er gebrek is aan kwaliteitscontrole en ik heb ze dan ook allemaal weggedaan (kan ook zijn dat net ik pech had natuurlijk maar ik neem het risico niet meer). Ik denk dat ik deze ongebruikt ga verkopen
marco Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Is ie dan echt meteen onbruikbaar voor je Ron?
Snuff Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Hij is zeker niet onbruikbaar maar het stoort mij enorm, als ik een scheve borstel wil kan ik voor 5 euro ook terecht in een supermarkt. Maar het probleem lost zich op, BdF doet zijn naam eer aan en maakt het ok. Het is ook niet hun fout want ik had na lezen van talibeard zijn berichtje extra goed gekeken bij ontvangst en de borstel zag er recht uit maar was voorzien van een plastiek omhulseltje rond de haren ter bescherming. Enkel na verwijdering hiervan bleek dat hij schuin was dus noch BdF noch Phil kon dat gemerkt hebben.
marco Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Daar zit ook wel wat in Fijn dat het wordt opgelost!
Gryphes Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Hij is zeker niet onbruikbaar maar het stoort mij enorm, als ik een scheve borstel wil kan ik voor 5 euro ook terecht in een supermarkt. Maar het probleem lost zich op, BdF doet zijn naam eer aan en maakt het ok. Het is ook niet hun fout want ik had na lezen van talibeard zijn berichtje extra goed gekeken bij ontvangst en de borstel zag er recht uit maar was voorzien van een plastiek omhulseltje rond de haren ter bescherming. Enkel na verwijdering hiervan bleek dat hij schuin was dus noch BdF noch Phil kon dat gemerkt hebben. Ik zou mij er ook aan ergeren, erg netjes van BdF dat ze het gaan oplossen!
LongShave Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Hij is zeker niet onbruikbaar maar het stoort mij enorm, als ik een scheve borstel wil kan ik voor 5 euro ook terecht in een supermarkt. Maar het probleem lost zich op, BdF doet zijn naam eer aan en maakt het ok. Het is ook niet hun fout want ik had na lezen van talibeard zijn berichtje extra goed gekeken bij ontvangst en de borstel zag er recht uit maar was voorzien van een plastiek omhulseltje rond de haren ter bescherming. Enkel na verwijdering hiervan bleek dat hij schuin was dus noch BdF noch Phil kon dat gemerkt hebben. Ik zou mij er ook aan ergeren, erg netjes van BdF dat ze het gaan oplossen! Niet meer dan normaal dat BDF het gaat oplossen.
Johan Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Nou, ik hoop dat die van mij wel recht is dan, want ik kan ontzettend slecht tegen dingen die net niet goed zitten!
talibeard Posted September 25, 2014 Author Posted September 25, 2014 Tja, het lijkt er een beetje op alsof de nieuwe medewerkers van TGC het meteen zo druk kregen dat de tijd ontbrak ze in te wijden in het hoe en waarom van de scheerkwastenfabricage.....
Gryphes Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Hij is zeker niet onbruikbaar maar het stoort mij enorm, als ik een scheve borstel wil kan ik voor 5 euro ook terecht in een supermarkt. Maar het probleem lost zich op, BdF doet zijn naam eer aan en maakt het ok. Het is ook niet hun fout want ik had na lezen van talibeard zijn berichtje extra goed gekeken bij ontvangst en de borstel zag er recht uit maar was voorzien van een plastiek omhulseltje rond de haren ter bescherming. Enkel na verwijdering hiervan bleek dat hij schuin was dus noch BdF noch Phil kon dat gemerkt hebben. Ik zou mij er ook aan ergeren, erg netjes van BdF dat ze het gaan oplossen! Niet meer dan normaal dat BDF het gaat oplossen. Tuurlijk is dat niet meer dan normaal. Ik weet wel dat ik deze kwasten aan mij voorbij laat gaan, dit komt gewoon te veel voor.
Snuff Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Zoals ik al schreef is dit niet de fout van BdF, ze konden het ook niet zien dus treft hun geen schuld. En inderdaad BdF is altijd bereid om in te grijpen als zich iets voordoet en ik heb het wel eens anders gezien bij online inkopen van scheergerief. @Gryphes: Ondanks alles wil ik er toch eentje hebben want het is (voor mij althans) een heel goede borstel.
Fraggie Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 BdF is gewoon een fantastische shop inderdaad. Toen ik mijn pearle krabber bestelde was ie niet goed. Geen probleem voor ze, ze hadden gelijk een nieuwe opgestuurd + een gefrankeerde envelop om de krabber terug te sturen. Top winkel!! Gr Hans
Gryphes Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 @Gryphes: Ondanks alles wil ik er toch eentje hebben want het is (voor mij althans) een heel goede borstel. Dat moet je niet zeggen, straks slaat mijn AD weer aan en moet ik ook nog zo'n kwast hebben
Snuff Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Het is allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk maar zelf vind ik dat sommige van de nieuwe generatie synthetische borstels zich echt kunnen meten met het topsegment van de natuurlijke. Voor mezelf zie ik me niet meer de extravagante sommen op tafel gooien die Manchurian, high white mountain en andere exclusieve dasharen tegenwoordig kosten.
Johan Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 De mijne zit ook een beetje scheef in het handvat Maar BdF kan daar niets aan doen; zolang de kwast nog in het plastic zit, zie je het niet.
talibeard Posted September 26, 2014 Author Posted September 26, 2014 Bij de mijne was het idd ook pas goed te zien toen-ie eenmaal uitgepakt was. Ik heb ondertussen wel het gevoel dat Eric van BdF een beetje loopt te balen zo langzamerhand.....
Johan Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Dat kan ik me goed voorstellen, hoewel hem absoluut niets te verwijten valt.
marco Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Ik neem aan dat Eric de zooi wel kan retourneren. Maar hij heeft er wel kosten aan gehad en dat is zonde. Als de kwasten niet deugen zal de maker ze vast omruilen voor goeie.
Johan Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Ik wil de mijne alleen niet terugsturen, want dat red ik niet; maandagochtend sta ik al weer op Schiphol, en ik heb hem gekocht als reiskwast. Hij schuimt vast goed op, en zal zeker een stuk sneller drogen dan mijn huidige "reisvarkentje".
Johan Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Ik heb een eerste indruk van de kwast gepost: viewtopic.php?f=10&t=2406
Robert79 Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Is er misschien ook iemand die deze kwast heeft geprobeerd met een scheercreme ?
Johan Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Is er misschien ook iemand die deze kwast heeft geprobeerd met een scheercreme ? Ja, en dat had je geweten als je de SOTD's had gevolgd Ik heb hem met Palmolive Classic creme geprobeerd. Maar daarbij had ik minder een "wow" gevoel dan bij de zepen die ik geprobeerd heb. Wat ik bij de zepen erg fijn vind, is hoe exact je water kunt toevoegen. Bij cremes speelt dat minder een rol, in mijn ervaring. Ik had ook de indruk dat de creme wat aan de haren bleef plakken, maar ik heb hem nog maar één keer gebruikt met creme. Ik ben meer een zeepfan.
Recommended Posts