Johan Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik wil een synthetische reiskwast hebben, omdat die lekker snel droogt. Ik maak het schuim op mijn gezicht, dus ik wil een kwast die lekker stevig aanvoelt, en waar het schuim niet "in blijft zitten". Maar er is zoveel keuze, en er zijn zoveel verschillende meningen! Eén eis is in ieder geval duidelijk; ik wil geen houten handvat, dus de L'Occitane kwast valt af. Maar ik zit nog te twijfelen tussen: De Mühle Black Fibre 21M226 De Mühle Silvertip Fibre 33K257 De Omega Hi-Brush 0140634 En The Grooming Co. White Ik neig naar de Mühle 33K257, maar ik hoor ook dat de Omega lekker veel backbone heeft (maar de meningen zijn duidelijk verdeeld), en ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de The Grooming Company kwasten ... HELP! Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Kun je niet ergens een demonstratie krijgen? Ik heb een Il Ceppo Reis Scheerkwast Silvertip Fibre (komt met reiskoker), dus ik kan je geen advies geven met jouw lijstje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Als reiskwast zo ik persoonlijk een niet al te duren nemen, omdat je die niet vaak gebruikt. Ik heb een HJM synthetisch liggen en die vind ik lekker scheren. Die hebbik gekocht bij de DA trouwens. Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Als reiskwast zo ik persoonlijk een niet al te duren nemen, omdat je die niet vaak gebruikt. Ik heb een HJM synthetisch liggen en die vind ik lekker scheren. Die hebbik gekocht bij de DA trouwens. Ik pak tegen 13:00u de trein naar Schiphol ... ik zal eens kijken of er een DA zit op Hoog Catharijne. De HJM heeft volgens mij dezelfde knot als de Mühle Black Fibre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Zelfde knot zou ik echt niet weten. Maar hij scheert lekker stevig en daar hou ik van. Zit zelf nog te dubben of ik de HJM of DVH meeneem op vakantie. Veel plezier op je vakantie iedergeval Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Vakantie?? 't is gewoon werk hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Oh ik zie Schiphol en denk aan vakantie haha werkse dan Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 De Black Fibre vond ik tegenvallen, zelfs met een lagere loft. Andere types heb ik me nog niet aan gewaagd. Misschien ligt synthetisch mij (nog) niet, dat zou natuurlijk ook kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 De Mühle Black Fibre 21M226 De Mühle Silvertip Fibre 33K257 De Omega Hi-Brush 0140634 En The Grooming Co. White De Plisson is ook verkrijgbaar met ander handvat dan hout: Plisson Is gewoon mijn persoonlijke mening dus neem met een korreltje zout: Black fibre en Omega vielen voor mij af, bevielen me niet qua gezichtsgevoel De Muhle silvertip Fibre heb ik nog altijd maar was wel een 35 K 257, heb wel de 33K257 gehad maar vond die minder goed presteren. The Grooming heb ik in leen gehad en beviel me heel goed, daarom is er ook eentje onderweg van BdF voor permanent verblijf alhier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Of je kijkt eens naar de goed geprijsde Silvertips van LIOJUNY Kogel heeft er verschillende die, als ik hem mag geloven, erg goed bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Je hebt wel eerst de vraag goed gelezen voor je over echt silvertip begon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Niks tegen een beetje luxe op reis toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik moet de eerste sneldrogende en tegelijk stevige, echte silvertip nog tegenkomen, ik neem aan dat Johan zijn vraag niet voor niets zo heeft geformuleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Je hebt wel eerst de vraag goed gelezen voor je over echt silvertip begon? Yes, goed gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 - Body Shop scheerkwast - The Muhle silvertip fibers - Nog meer tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Hij zat niet in het lijstje maar de Muhle 31M20-CH is wel handig voor op reis vanwege de knot die eraf gedraaid kan worden en in de koker kan worden geplaatst. Zelf gebruik ik deze ook voor op reis en schuimt echt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Dat zie ik bij mijn kwast ook dat je de knot er af kan draaien. Zit gelijmd in een kunststof ring waarop aan de buitenrand schroefdraad zit. Even off topic: weet iemand of je los die knots van Mühle met de schroefdraad kan bestellen? Heb ze op de site van Mühle nog niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 De knot van de Muhle zelf voelt fantastisch aan, maar als kwast vond ik 'm zelf niet lekker in de hand liggen. Het is een vedergewicht, doordat de reiskoker dienst doet als handvat. Daarom heb ik de Il Ceppo gekozen -daar had ik een lekker gevoel bij het kwasten en de knot. Maar dat is iets persoonlijks. Ik ben bij de scheersalon op bezoekgeweest en heb ze gezien & 'gevoeld' -wellicht een idee? Als je ze in je hand hebt en voelt, kun je misschien beter kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ja, maar het ging om een reiskwast, dus als je reist dan ben je meer geneigd naar compacte spullen die makkelijk mee te nemen zijn.Tenslotte is je knot beter tegen vuil en tegen beschadiging beschermd, juist doordat je hem in die koker kunt doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ja, maar het ging om een reiskwast, dus als je reist dan ben je meer geneigd naar compacte spullen die makkelijk mee te nemen zijn.Tenslotte is je knot beter tegen vuil en tegen beschadiging beschermd, juist doordat je hem in die koker kunt doen. Dat begrijp ik. Je kunt ook een losse koker kopen. Die heb ik in eerste instantie bij mijn silvertip kwast gekocht. Ik wilde achteraf een goedkoper mes/kwast-reissetje hebben. Er kunnen meer nare dingen mee gebeuren op reis... En een fibre-kwast schijnt beter tegen zeepresten & vocht te kunnen dan een echte haren kwast. Iets wat vaker voor zou kunnen komen op reis dan thuis. Daarom heb ik toen een fibre-reis kwast gekocht waar al een koker bijzat. Heb je meteen de juiste maat. Je kan natuurlijk ook voor een modulaire kwast kiezen zoals de voorgestelde Muhle. Dat moet jezelf weten. Nadeel is wel dat mijn koker 90x40mm (lxd) tegen over 70x30mm van de Muhle. Maar nogmaals -er is geen winkel in Nederland, in jouw buurt waar je kunt gaan kijken en voelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 (edited) Ik heb altijd mijn spullen bij me in een scheerbakje, dus de kwast hoeft niet supercompact te zijn. De keuze gaat nu nog tussen de Mühle 23mm Silvertip Fibre en de TGC brush Edited September 24, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Keuze gemaakt: het wordt de TGC Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Veel plezier ermee!!!! :-D :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ja, veel plezier.Ik ben benieuwd wat je er van vind en op je revieuw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ja, maar het ging om een reiskwast, dus als je reist dan ben je meer geneigd naar compacte spullen die makkelijk mee te nemen zijn.Tenslotte is je knot beter tegen vuil en tegen beschadiging beschermd, juist doordat je hem in die koker kunt doen. Dat begrijp ik. Je kunt ook een losse koker kopen. Die heb ik in eerste instantie bij mijn silvertip kwast gekocht. Ik wilde achteraf een goedkoper mes/kwast-reissetje hebben. Er kunnen meer nare dingen mee gebeuren op reis... En een fibre-kwast schijnt beter tegen zeepresten & vocht te kunnen dan een echte haren kwast. Iets wat vaker voor zou kunnen komen op reis dan thuis. Daarom heb ik toen een fibre-reis kwast gekocht waar al een koker bijzat. Heb je meteen de juiste maat. Je kan natuurlijk ook voor een modulaire kwast kiezen zoals de voorgestelde Muhle. Dat moet jezelf weten. Nadeel is wel dat mijn koker 90x40mm (lxd) tegen over 70x30mm van de Muhle. Maar nogmaals -er is geen winkel in Nederland, in jouw buurt waar je kunt gaan kijken en voelen? Ik ben zelf erg tevreden met de Muhle Silvertip fiber(33k256) die ik al een jaar iedere dag gebruikt en de voorgestelde Muhle heb ik in chroom uitvoering en gebruik ik alleen in die drie weken per jaar wanneer ik op vakantie ben, dus dat handvat (koker) neem ik dan maar voor lief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts