SlaadjeBla Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 en Proraso hoeft niet meer terug te keren. Vanmorgen geschoren met de Palmolive Mentolo. Qua geur en menthol komt hij heel dicht in de buurt van Proraso. Hij wijkt maar op enkele punten af: Geur: Er zit iets citroen in de geur, wat ik bij Proraso nooit geroken heb. Dat maakt het een zepige badkamergeur. Ook is de menthol wat nadrukkelijker aanwezig, maar op een lichtere, zoetere manier. Beetje zoals bij een eucalyptussauna, ipv een pakje pepermunt. Lathering: Ging nog eenvoudiger dan bij Proraso. Scheereigenschappen: Het mes gleed door mijn baard. Ik was ziek geweest en had me 3 a 4 dagen niet geschoren. Het Iridium mesje, dat ik voor de tweede keer gebruikte, gleed door mijn baard. In 3 passen BBS. Normaal doe ik geen BBS, maar deze creme verraste me zo dat ik er met plezier nog een extra pass bij aan plakte, zonder enig discomfort. Dit doet hij naar mijn mening beter dan Proraso. De verkoeling is heerlijk en dat is waar hij Proraso de genadeklap geeft. Hij is net iets koeler dan Proraso. Niet vrieskoud, maar heerlijk koel. Net even wat lekkerder dan Proraso. Verzorging: Geen centje pijn en geen uitdroging, zelfs niet na 3 passes. Volgens mij bevat het allerlei verzorgende bestandsdelen (zie hieronder). Bij sommige zepen heb ik last van een droge, geirriteerde huid, zeker na 3 passes, maar bij deze heb ik nergens last van. Kosten: 5,25 per 100ml bij BdF. Vergelijkbaar met Proraso dus. Ingredienten: [thumbnail]http://shavenook.com/attachment.php?aid=6885[/thumbnail] Conclusie: Vind je Proraso lekker, dan doe je hier geen miskoop mee. Ze zijn vrij goed uitwisselbaar. Als ik echter moet kiezen, dan kies ik in het vervolg voor de Palmolive. Net een wat lekkerder kick, net een lekkerdere geur en een veel betere scheerbeleving door zijn verzorging en slick. Ik ga hem gebruiken als ik zin heb in een lekkere methol-kick en even geen deftige geur van een luxe zeep hoef. Op snikhete dagen bijvoorbeeld. Ik vond een review wat teveel eer voor dit stukje tekst, dus plaats ik hem in dit forum
talibeard Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Mooie review. Ik kan Proraso (de groene lijn) niet gebruiken vanwege een heftige reactie op de eucalyptus maar Palmolive schijnt alleen menthol te hebben? Als ik nog eens toekom aan iets nieuws (zucht...) is deze wellicht interessant.
Oogje Posted July 10, 2013 Posted July 10, 2013 Interessant want de normale Palmolive vind ik een heerlijke scheercreme, niet zozeer qua geur maar qua gemak en resultaat.
Guest Posted July 14, 2013 Posted July 14, 2013 Ik vind de gewone classic Palmolive scheercreme ook erg goed, vooral als je kijkt naar de prijs ( € 0,85 / € 2,00 ) en hoe goed de scheercrème van Palmolive het doet dan vind ik Palmolive scheercrème ook beter dan Proraso, maja Proraso is sowieso overrated.
Barbiere di Figaro Posted July 14, 2013 Posted July 14, 2013 Mooie review. Ik kan Proraso (de groene lijn) niet gebruiken vanwege een heftige reactie op de eucalyptus maar Palmolive schijnt alleen menthol te hebben? Als ik nog eens toekom aan iets nieuws (zucht...) is deze wellicht interessant. Hallo Talibeard, Is dat met alle zeep waar eucalyptus in zit? Zou zeer benieuwd zijn of dat dan ook zo is met de TFS eucalyptus omdat daar de eucalyptus geur verkregen wordt door essentiële olieën. Zou je die willen testen?
Frank Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Waar is deze variëteit met mentol te koop ? Ik vind de gewone Palmolive al heel fijn , en dat voor een prijs van Euro 2,- per tube !
Shaggy Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Waar is deze variëteit met mentol te koop ?Ik vind de gewone Palmolive al heel fijn , en dat voor een prijs van Euro 2,- per tube ! In Duitsland halen, zijn ze maar €0.85 geloof ik
marzman Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Het staat in de topicstart waar hij onder andere te koop is. Met menthol komt uit Italie en ga je niet in Duitsland vinden.
Marcel Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Met een paar flink hete dagen in het vooruitzicht ga ik deze creme zeker gebruiken, naast de Proraso groen. De Palmolive is voor mij met stip de meest verkoelende creme of zeep die ik ken. De geur vind ik wat synthetisch trouwens, dan doen Proraso groen of de nieuwe TFS RazoZero eucalyptus het een stuk beter.
Recommended Posts