Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal:)

Ik wil mezelf graag voorzien van een nieuwe kwast (fijn he, verjaardagsgeld :D )

Nu was ik tot vorige week helemaal zeker van Muhle silvertip Fibre. Vanwege de goede reviews wil ik graag eens een synthetische kwast proberen.

Maar nu komt het...

Sinds barbieredifigaro de "The grooming co." kwast heeft is iedereen daar dol enthousiast over. Eerst dacht ik, die valt af vanwege het uiterlijk.

Maar ik begin nu langzaam te twijfelen. Muhle is niet op voorraad dus daar moest ik toch al op wachten.

Wat zijn de voor en tegens van de beide kwasten?

Ik vind de Muhle net iets mooier. Toch blijft het belangrijkste de performance

Prijs, valt de Muhle iets goedkoper uit maar dat vind ik niet het belangrijkste. Neemt niet weg dat de The grooming co. kwast zo vaak over de kop is gegaan dat hij bijna 30 euro duurder is geworden dan ze oorspronkelijk kosten in Brazilie.. Namelijk zo'n 80 Braziliaanse Real = 26 euro..

Wat raden jullie aan?

Posted

Zelf heb ik de Mühle Silver Tip Fibre Large. Een superkwast. Zacht en toch voldoende backbone.

Die andere kwast ken ik niet. Het schijnt echter te gaan om een knot van Plisson.

Er staan reviews op Badger en Blade waarin de Mühle en de Plisson synthetische kwasten worden vergeleken.

Misschien dat je daar eens kunt kijken.

Ik ben in ieder geval erg tevreden. Zoals alles van Mühle gaat het hier ook weer om een artikel met een hoge kwaliteit.

Posted

Moeilijk, ik zit nu diverse fora's en reviews te lezen over de Plisson vs Muhle en daar komt de Plisson toch vaak net wat beter voor de dag. En gaat in Nederland voor 42 euro over de toonbank.

Moet ik straks nog gaan kiezen tussen 3 concurrenten.

Keuzes... Wie helpt me door deze bevalling?

Posted

Je bent gewoon nog wat te vroeg met je vraag want BdF heeft ze al wel maar er zit hier, behalve Snuff, volgens mij niemand die the Grooming Co. al geprobeerd heeft laat staan vergeleken.

Volgens mij vindt Snuff the Grooming Co. > Plisson > Mühle fibre maar dat kan hij zelf even beter bevestigen.

Posted

Ik heb er twee van in mijn bezit (plisson en muhle) en de grooming heb ik in leen gehad en is nu ook besteld bij BdF.

Tuurlijk heb ik een voorkeur maar met ieder van deze borstels zou ik gelukkig kunnen zijn als enige. Ik verkies de Plisson gevolgd door de grooming en de muhle. Het hangt af van waar je voorkeur ligt. de Plisson is de zachtste van het trio, allemaal zijn ze echter heel zacht, de grooming heeft wat meer druk nodig om zich uit te spreiden op mijn gezicht.

Je kan nog zoveel reviews lezen op het einde van de rit is het jouw voorkeur die telt en een beschrijving is maar tekst op een scherm, alleen gebruik zal uitsluitsel geven. Ik heb heel wat borstels de revue zien passeren in mijn huis maar deze drie zijn blijvers waar vele andere dassen en varkentjes andere eigenaars hebben gevonden. Succes met de keuze!

Je zou nog een paar dagen kunnen wachten tot enkele mensen hun grooming borstel hebben ontvangen, dan hoor je ook eens een ander zijn mening?

Posted
Even tussendoor, maar is er ook een bekende winkel keten die de Plisson verkopen ?

Ik woon in de regio Haarlem

L'Occitane

HAARLEM

Grote Houtstraat 110

2011 ST HAARLEM HAARLEM

+31 (0)23 53 177 57

Posted
Even tussendoor, maar is er ook een bekende winkel keten die de Plisson verkopen ?

Ik woon in de regio Haarlem

Ik heb er in het filiaal van l'Occitane in de Heilige weg te Amsterdam 1 zien liggen die ik voor € 42, -- kon meenemen.

Posted
En is dat dashaar of synthetischhaar kwasten die ze in die winkels verkopen ?

"Deze zeer duurzame, houten baardborstel zorgt voor een overvloedig en comfortabel schuim dankzij haar specifieke synthetische vezels voor een uitzonderlijke scheerbeurt"

Posted

Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ben voor de plisson kwast gegaan van l'occitane.

Een zelfde kwast voor 13 euro meer vond ik dan toch weer een beetje zonde. De levering duurt wel 4 tot 6 werkdagen maar dat nemen we dan maar voor lief.

Volgende week plaats ik zeker een bericht over hoe de kwast bevalt.

Iedereen bedankt voor het helpen bij de keuze

• 2 weeks later...
Posted

Net deze kwast aangeschaft bij L'occitane via de site voor 29 euro. Komt als het goed is morgen met de DHL aan de deur. Alles gaat nu tot het op is voor deze prijs eruit. Sla je slag want ze worden alleen maar duurder naderhand. En zoals Snuff zegt: Plisson gooit er een ander handvatje op en de prijs stijgt sky high.

• 5 weeks later...
Posted

Haha.... Volgens mij had Snuff deze ook al gedeeld, toen gelijk besteld. Voor dat geld durf ik wel een gokje te nemen

Posted
LongShave ! bedankt, jij hebt ook altijd je adresjes :D

Je kunt hem ook online aanschaffen (€42,00) bij L'Occitane

Gratis levering met de code: WELCOME

31 euro staat er bij mij nog steeds.