Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onlangs kwam ik toen ik MP afstruinde naar van alles wat met scheren te maken heeft ,een aantal Schick-Platinium DE-mesjes tegen.

Ik was heel benieuwd naar deze mesjes , zeker omdat het hier om "Made in Holland"ging, iets wat we niet van veel scheeritems kunnen zeggen.

Na ontvangst heb ik direct een mesje geprobeerd in mijn Plisson-krabber en ik was aangenaam verrast.

Wat onmiddellijk opviel was hoe "smooth"het mesje is. Het glijdt ongelooflijk soepel over de huid, zonder het minste spoor van ruwheid.

Na 3 passes een BBS-resultaat zonder enige vorm van irritatie, wat ook werd bevestigd toen ik aluin gebruikte. Omdat ik niet af wilde gaan op slechts een keer gebruik ben ik ook de volgende dagen blijven doorscheren met dit mesje. Dit leidde uiteindelijk tot een gebruik van maar liefst 10 keer, iets wat ik met nog geen enkel mesje voor elkaar heb gekregen.

Ik was zo enthousiast dat ik alle overige mesjes ook heb gekocht. Als het goed is zijn die nu naar mij onderweg en kan ik me de komende 3 jaar

dagelijks trakteren.

Hoe komt het nu dat je dan tegenwoordig een dergelijk mesje bijna niet meer kunt vinden. Ligt het aan de productie die sneller moet verlopen dan vroeger ? De Schick Platinium mesjes zijn 40 jaar oud. Was er toen meer aandacht voor kwaliteit ? Ik heb geen idee. Wel ben ik blij met deze ontdekking en dan zeker ook omdat dit vroeger in Nederland werd gemaakt.

Posted

Ik heb ze al een tijdje in huis, maar gek genoeg nog steeds niet gebruikt. Zo heb ik ook wat andere oudhollandse mesjes die ik nog niet heb aangeraakt. Misschien moet ik ze toch maar eens gaan proberen!

Bedankt voor de review.

Posted

Ik vond er laatst een oude bij mijn vader. Hij heeft ze naar eigen zeggen tich jaren gebruikt en deed er 'wel 20 keer mee'. Gezien de 'Oud Hollandsche' zuinigheid van mijn vader geloof ik het ook nog. Hij gebruikt een oude Omega kwast met nog ongeveer evenveel haar als Kojak op zijn hoofd had.

Posted

Dit is zo ongeveer het enige NOS mesje waar ik echt op let. Heb er nu zo'n honderd liggen en ik kan inderdaad bevestigen dat dit een bijzonder vergevingsgezind en 'smooth' mesje is met ook nog voldoende scherpte om zijn werk goed te doen. Je moet er niet de hoofdprijs voor willen betalen, er zijn teveel betaalbare alternatieven die nog steeds gemaakt worden, maar als je de kans krijgt ze eens te proberen, zeker doen!

Posted

Ik heb ook nog wat pakjes uit Nederland afkomstige Schick mesjes. Weliswaar andere modellen maar evengoed van hoge kwaliteit