ocellaris Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Vandaag kreeg ik van mn zwager 2 pakjes de mesjes, deze waren alleen niet van het bekende systeem. Ze zijn van het merk gladweg en abonnee roxo, ze hebben ipv een gleuf 3 ronde gaten in het midden, zie foto. Kent iemand dit type systeem?
LongShave Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 (edited) Wat ik er van gevonden heb is dat Gladweg een NL produkt is (waarschijnlijk) Meer info Volgens mij heeft Talibeard een Gadweg razor Edited September 21, 2014 by Guest
Marcel Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Zo zagen 100 jaar geleden alle DE mesjes eruit, in tegenwoordige driepunts krabbers moeten ze ook nog steeds passen. Gillette maakte alleen steeds aanpassingen aan hun krabbers, waar dan alleen hun gepatenteerde mesjes in pasten. En dat een aantal maal achter elkaar tot het systeem niet meer uitgemolken kon worden. Dat doen ze nu feitelijk nog steeds, hun businessmodel is wat dat betreft nauwelijks veranderd in meer dan 100 jaar. Uiteindelijk zijn DE mesjes geevolueerd tot de mesjes die we nu kennen en welke al een jaar of vijftig, zestig onveranderd zijn qua vorm. Wanneer de laatste patenten van Gillette op DE mesjes zijn verlopen weet ik eigenlijk niet. Op het moment dat een patent van Gillette verliep, konden anderen inspringen op het eerdere succesvolle model mesje.
talibeard Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Als ze niet speciaal voor de Wardonia zijn, en dat denk ik niet want die maakte ze volgens mij alleen zelf, zijn dit gewoon vroege DE mesjes type Gillette en zullen ze gewoon passen in iedere DE die alleen met de drie pinnen (of, twee pinnen plus schroefdraad eigenlijk) is uitgevoerd. Latere TTO's en een aantal Techs bijvoorbeeld kunnen ze dan weer niet opnemen.
marco Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik heb oudhollandse mesjes van Nationaal de Luxe "uiterst dun" en nog een ander hollands merk waar ik ff de naam niet meer van weet (in ieder geval was het volgens mij ook gemaakt van zweedsch staal....). Deze mesjes hebben ook die ronde zijkantjes en drie gaten in het midden. Ik heb net een Nationaal de Luxe geladen in m'n EJ de89l, morgen eens kijken of dat oudhollandse spul goed scheert.... Edit: volgens mij is het andere merk "Tudor".
ocellaris Posted September 21, 2014 Author Posted September 21, 2014 Bedankt voor de info! Heb maar 1 krabber die je moet los schroeven, een chinese gillette die ik via hier gekocht heb met een inkoop aktie . Helaas past het mesje ook hier niet in, de gillette heeft binnen in de kop hoekjes die het DE mesje op zn plaats houd, deze hoekjes zorgen ervoor dat het oude type DE mes niet past, bummer dus.
Stoppel Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik heb laatst ook wat van die mesjes gevonden. Heb er ook zo'n krabber bij waar ze op passen.
ocellaris Posted September 25, 2014 Author Posted September 25, 2014 Het lijkt erop dat de sint wel erg vroeg is gekomen, ditmaal van mn schoonouders 3 pakjes DE mesjes gekregen, 2 stuks gladweg en 1 pakje spikuson. Van wat ik begreep afkomstig van de zelfde kraam in markelo als de vorige. URL=http://s1358.photobucket.com/user/harmhoekie/media/20140925_210710_zps8874d4c6.jpg.html][/url] Nu ben ik erg benieuwd of hierin dan ook de oude type DE mesjes zitten, alleen het pakje ziet er op het moment te leuk uit om hem te openen!
LongShave Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Het lijkt erop dat de sint wel erg vroeg is gekomen, ditmaal van mn schoonouders 3 pakjes DE mesjes gekregen, 2 stuks gladweg en 1 pakje spikuson. Van wat ik begreep afkomstig van de zelfde kraam in markelo als de vorige. URL=http://s1358.photobucket.com/user/harmhoekie/media/20140925_210710_zps8874d4c6.jpg.html][/url] Nu ben ik erg benieuwd of hierin dan ook de oude type DE mesjes zitten, alleen het pakje ziet er op het moment te leuk uit om hem te openen! Heden ten dagen dus nog te koop, ocellaris?
ocellaris Posted September 25, 2014 Author Posted September 25, 2014 Wat ik van mn vrouw begreep was er in Markelo een soort van braderie, hier hebben ze afzonderlijk van elkaar de mesjes bij een kraampje gekocht. Zal ze ff appen hoe of de wat.
Recommended Posts