Fraggie Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Hoi hoi Heb nu ongeveer een week de varkensscheerkwast van Semogue en het lukt mij gewoon niet om een degelijk schuim te maken. Waar het met de dasscheerkwast en kwast van dvh moeiteloos gaat, lukt het met deze HELE MOOIE kwast niet Ik doe precies het zelfde als met de andere kwasten. Kwast licht nat maken, laden en roeren maar. Met de das gaat dat snel, met de vergulde hand wat minder snel, maar met de Semogue nog niet gelukt?? Kwast ligt mij gewoon niet? Iemand tips voor me? Hij is TE mooi om in de kast te leggen. Gr Hans
antonius Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Lukt het ook niet met gewoon kopsoppen??? Of meer water toevoegen, dassehaar neemt meer water op Gr ton
Marcel Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Deze kwast heeft sowieso tijd nodig om ingewerkt te raken. Dat is binnen een week zeker niet gebeurt. Zeker in het begin zou ik zorgen dat de haren verzadigd zijn met water, dus niet alleen maar even vochtig maken. Daarnaast zou ik wat royaler zijn met de hoeveelheid zeep/creme die je gebruikt. De kwast pas weer opnieuw gebruiken als het haar volledig droog is. Dan krijgen de haren kans om te splijten, wat belangrijk is voor de goede werking van een varkensharen kwast. Natuurlijk kan het zo zijn dat de kwast je niet ligt, maar voor die conclusie lijkt het me nog wat vroeg.
Frog Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik zou in begin de Semogue zeker enkele minuten laten weken in water alvorens te gebruiken. En zoals Marcel zegt duurt het even voor deze kwast is ingewerkt. Volhouden is de boodschap. Eens ingewerkt is het echt een geweldige kwast (naar mijn mening)
Mesmer Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik laat mijn varkensharen semogue tijdens het douchen in een bakje met warm water staan. Dan voor het scheren het bakje leeg gieten, de kwast twee keer uitslaan en zeep opschuimen in het bakje. Dat werkt bij mij prima.
Fraggie Posted September 21, 2014 Author Posted September 21, 2014 Kopsoppen probeer ik weleens maar is niet mijn ding, lukt gewoon niet. De kwast weken doe ik altijd. Hij gaat in een lauw warm bakje en dan tanden poetsen, wassen en dan pak ik hem daarna. Maar misschien hebben we het probleem al gevonden: hij is sochtends nog wat licht vochtig van de vorige dag. Dus voorlopig maar om de dag gebruiken zodat de haren kunnen breken? Ik droog hem toch echt goed af en daarna sla ik hem ook nog uit. Sterker nog ik blaas er soms weleens in Ja ik wil gewoon dat ie het doet haha, want hij staat o zo mooi in mijn scheerkwast houder + krabbertje. Gr Hans.
Mesmer Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 En wat hiervoor al gezegd is. Het duurt even voor een varkensharen Semogue het goed doet. Maar als het eenmaal zover is heb je ook een superkwast. Sowieso aan te raden je kwast buiten de badkamer te drogen. Met dit weer kun je hem ook bij een raam zetten dat een stukje open staat
Johan Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik heb twee keer een Semogue kwast geprobeerd (een 610 en een 1250). Na een paar weken (lichte) frustratie heb ik besloten dat Semogue en ik niet bij elkaar horen. Zelf ben ik enthousiast over Omega kwasten.
talibeard Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Ik ben het met de voorgangers eens dat je misschien iets meer tijd nodig heb. Eerlijk gezegd vind ik mijn Semogues erg stugge kwasten en dan bedoel ik niet het gevoel maar de manier waarop ze opschuimen en dat schuim ook weer vrijgeven. Veel product gebruiken helpt zeker maar mijn ervaring met de 1520 is dat dat ook zo blijft. Ik heb hem nu een keer of 80 gebruikt maar het blijft in mijn ogen behelpen. Ik heb twee keer een Semogue kwast geprobeerd (een 610 en een 1250). Na een paar weken (lichte) frustratie heb ik besloten dat Semogue en ik niet bij elkaar horen. Zelf ben ik enthousiast over Omega kwasten. Met andere nummers (1480 & 1520) kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Ik heb toch echt wel tijd en energie in m.n. de 1520 gestoken (beduidend meer dan een paar weken) maar bij mij staat Omega duidelijk boven Semogue. Ver erboven eigenlijk.
talibeard Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Gek eigenlijk, ik heb dat andersom. Dat heet nu UEKAZ Marcel!
Johan Posted September 22, 2014 Posted September 22, 2014 Gek eigenlijk, ik heb dat andersom. Dat hebben heel veel mensen blijkbaar. Ik zal Semogue kwasten dan ook niet slecht noemen; ze passen gewoon niet goed bij mij.
Fraggie Posted September 22, 2014 Author Posted September 22, 2014 Vanochtend de daskwast gebruikt en ging prima. Nu morgen die Semogue weer, hopen dat dat net zo goed gaat. Gr Hans
mavgink Posted September 22, 2014 Posted September 22, 2014 Heb zelf net een Semogue 1305 binnen. Ben eerst een half uur gaan schuimen met dat ding. Wat een bende komt er dan van af zeg. Daarna niet 1 dag maar 2 dagen laten drogen. Gisteravond weer een lather gemaakt (zonder te scheren). Ging al wat beter, ik merk dat ik meer water moet gebruiken dan mijn Omega #19. Nu laat ik hem weer goed (min. 24uur) drogen.. Ik gebruik hem pas de derde of vierde keer tijdens een scheerbeurt denk ik. nb: Ik heb nog een Semogue 830 die nog steeds voor geen meter schuim maakt, maar de 1800 en 1305 zouden hetzelfde moeten presteren volgens mij. tldr; langer laten drogen, kwast om de dag gebruiken. varken heeft weken nodig om in te breken.
Johan Posted September 22, 2014 Posted September 22, 2014 Een Omega kwast is, in mijn ervaring, binnen een week of twee zodanig losgekomen dat je er prima schuim mee kunt maken. Dat geldt ook voor de grote jongens, zoals de #48 en de #98.
Marcel Posted September 22, 2014 Posted September 22, 2014 Dat is mijn ervaring ook, de meeste Omega's zijn sneller ingewerkt dan de gemiddelde Semogue. Hoewel ik 2 Omega kwasten heb gehad die nooit op gang kwamen, hoe hard ik ook probeerde, de haren spleten niet en de kwast bleef erg prikken. Jammer dan! Bij het opruimen voor onze recente verbouwing heb ik er een weggemikt, afgelopen week is de andere weggegeven aan een theatergroep. Hoewel ik een Semogue bijzonder heb vervloekt, is die kwast uiteindelijk wel erg goed bruikbaar geworden.
Fraggie Posted September 22, 2014 Author Posted September 22, 2014 We zullen morgenochtend weer zien. Kijken of het dan wel lukt.
Fraggie Posted September 23, 2014 Author Posted September 23, 2014 Vanochtend weer met de Semogue geschoren en het ging prima!! Kwast één dag laten staan, voor het scheren flink nat gelaten, goed geladen met TFS sandelwood zeep en ik had prima schuim. Fijn dat het lukt met deze kwast. Nu laat ik hem weer een dag staan en zo ga ik een poosje door. Gr Hans
Welf Posted September 23, 2014 Posted September 23, 2014 Dat is mooi nieuws. Leuk om te horen dat het nu goed ging.
Recommended Posts