Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inmiddels is het mij bekent dan het warm maken van je gezicht en de scheer middelen tot een goed resultaat kan lijden.

Nu is het dat niet overal warm water tot je beschikking is, wat is dan de manier om toch een goede scheerbeurt te komen :?::?:

Posted

Nog nooit meet koud water schuim gemaakt. Maar als ik ergens heen ga waar alleen koud water is neem ik een spuitbusje vergulde hand mee :)

Posted

Scheren met koud water. Ik laat het schuim dan altijd ietsje langer op mijn gezicht voordat ik begin met scheren.

Posted

Dan moet je scheren met koud water. Vroeger af en toe moeten doen inderdaad. Ik heb er een hekel aan, maar het werkt op zich wel.

Posted
Vroeger was het ook niet vanzelf sprekend dat er warm water uit de kraan inde slaapkamer kwam.

Nee, maar als de ijsbloemen op de ruiten staan is warm water wel lekker ;)

Mijn vader kookte water in een keteltje, en deed daar dan een scheutje koud water bij.

Posted

Met koud water gaat net zo goed vind ik. Volgens mij is het meer het idee dat het niet lekker gaat met koud water.

Posted

Persoonlijk gebruik ik altijd koud water, zorgt ervoor dat de baard haren lekker gaan staan en de huid wat strakker is.

Ik laat altijd wel de kwast in warm water weken terwijl ik onder de douche sta, puur om die lekker week te maken. Het water waar de kwast altijd in staat te weken is tegen de tijd dat ik begin te scheren meestal koud.

Maar je kan die natuurlijk ook van te voren wat langer laten weken in koud water.

Posted

30 jaar lang koud water gebruikt, nu ben ik een doetje geworden en is het lauw water, scheert net zo goed voor mij, zou zelfs zeggen dat koud water mijn huid beter bevalt.

Posted

In de film Goodmorning Vietnam zeggen ze dat koud water beter is voor je gezicht (minder uitslag). Misschien dat dit zelfs comfortabeler is in Zuid Vietnam ;)

Posted
In de film Goodmorning Vietnam zeggen ze dat koud water beter is voor je gezicht (minder uitslag). Misschien dat dit zelfs comfortabeler is in Zuid Vietnam ;)

Verkoeling kan daar geen kwaad nee, voor een warme douche hoef je daar overigens alleen maar te wachten tot 6u 's avonds, dan komt het vanzelf uit de hemel vallen.

Ik ben ook een groot liefhebber van warm water scheren en ik geloof dat ik er een comfortabeler resultaat door krijg. Heb het wel eens met koud/lauw water gedaan en dat is toch minder prettig.

Posted

Ik scheer mij al een paar jaar met koud water. Ik verlang al niet meer naar warm water bij het scheren. (is ook nog beter voor de CO2-footprint). Ik zou zeggen: gewoon proberen en geen koudwatervrees hebben.

Posted

FF kijken met welke zeep je toch een lekker schuim kan maken.

En ik denk dat scheren met koud water effectiever is dan met warm water.

Zeker als je niet eerst onder de douche gestaan hebt. (Je huid zwelt dan licht op met als gevolg minder haar dat buiten de huid uitsteekt)

Posted

Een korte periode van niet geheel vrijwillig kamperen waarin ik genoodzaakt was om me met koud water te scheren ligt me nog vaag bij. :? Nu ik me kan scheren met warm water weet ik waarom ik die "kampeerperiode" verdrongen heb. Voor mij geen koud water meer om mij te scheren :lol:

Posted
Het enige wat ik koud wil hebben zijn sommige dranken en sommige soorten voedsel.

Ach, ik douche elke ochtend koud, of ik ga in een koud bad zitten of in de winter in het Gooimeer. Is vreselijk maar als je gewend bent heel erg prettig. Ziek maar eens op innerfire.nl

Posted (edited)

Ik heb beide methoden geprobeerd. Eerst douchen met warm water of hete handdoek en de andere methode eerst scheren met koud water en daarna douchen met warm of koud water. Ik vind dat de laatste, scheren met koud water me beter bevalt. Minder last van razor burn en sneetjes en in het warme klimaat waar ik leef sowieso aangenamer dan warm water maar kan best zijn dat ik van de winter overstap op warm of lauw water :-) M'n borstel en evt zeep week ik wel altijd in warm water.

Edited by Guest
Posted

Koud water werkt prima maar is wat minder comfortabel (behalve in de zomer). Ik twijfel zelfs over wat beter werkt maar met de meeste zepen ga ik toch voor warm, misschien nog meer omdat de krabber dan zo koud aanvoelt dan om het schuim en kwast zelf.

Posted

De reden dat ik na eerst warm water en hete handdoek te hebben gevolgd overstapte op koud water is de theorie uit een boek dat geloof ik "shaving made easy" heet en uit begin vorige eeuw stamt. Geen warm water of preshave middeltjes etc. om twee redenen meer kans op wondjes want huid wordt zachter en doordat haren zachter worden zijn ze buigzaam en daardoor minder makkelijk snijbaar waardoor mesje over de haren stuitert althans, zo is het uitgelegd. Of het klopt weet ik niet maar voor mij werkt koud beter heb ik het idee. Maar gebruik soms nog wel preshave (Bartex) alhoewel ik inderdaad twijfels heb of het überhaupt wat uitmaakt. Volgens dat boekje heeft zeep juist de functie de haar te ontvetten en stugger te maken waardoor ie makkelijker te snijden is. Totaal tegenovergestelde theorieën dus ... wat ik wel weet is dat m'n opa zich schoor in een wasteiltje op z'n ijzer raamwerkje op pootjes want er was geen stromend water, laat staan warm water :-)