Shaving-Fritz Posted September 19, 2014 Posted September 19, 2014 Beste medescheerders, hier een korte introductie als nieuw forum lid. Ik noem mijzelf “Shaving-Fritz”, woon in regio A-dam en ben 35 jaar oud. Toen ik een jaar of 16 was kocht ik mijn eerste open scheermes nadat ik dit in een slechte spaghetti-western had gezien. Vanzelfsprekend had ik meteen een (kleine) cut en is het mes permanent in een la verdwenen... Daarna heb ik mij nnoit zo om scheren bekommert totdat ik in 2011 in de USA een winkel van The Art of Shaving tegen kwam. Van dit merk heb ik een mooi engraved nickel fushion scheermes gekocht met een fijne Sandalwood scheerzeep. Dit beviel mij erg goed en het gratis boekje over scheren wat erbij zat was erg uitnodigend om er wat meer aandacht aan te besteden. Daarom ook maar een Edwin Jagger DE89 scheermes gekocht met wat Feather mesjes en later ook een Dovo open scheermes en een mooie Simpsons Chubby II best badger scheerkwast. Daar is later nog een Feather AS-D1 bij gekomen en een Thiers Issard mes waarmee de scheerset naar mijn mening wel compleet is. Als ik weinig tijd heb in de ochtend gebruik ik nog altijd mijn Art of Shaving Fushion scheermes en als ik meer tijd heb of ’s avonds scheer gebruik ik mijn AS-D1 (met een Ikon base plate). In het weekend wil ik nog wel een mijn Thiers-Issard open scheermes gebruiken. De Simpsons Chubby wordt niet met een vast merk zeep/creme geconfronteerd en ik vind het leuk verschillende soorten te proberen hoewel mijn favoriete scheercrème de Floris 89 blijft. Verder zijn de volgende merken zeep de badkamer al gepasseerd: Geo F Trumper, Edwin Jagger, Mitchells Woolfat, Fitjar, Truefitt Hill, DR Harris, Acqua di Parma, Taylors of Old Bondstreet, menscience, Art of Shaving, Crabtree-Evelyn. Ik hoop dat ik hier zo nu en dan wat informatie, meningen en tips kan lezen en misschien zelf ook een bijdrage leveren. Vr gr, Shaving-Frits
Marcel Posted September 19, 2014 Posted September 19, 2014 Welkom! Is die Thiers-Issard hetzelfde mes als hetgeen je kocht op je 16e?
Snuff Posted September 20, 2014 Posted September 20, 2014 Welkom op het forum, je hebt duidelijk al verschillende hoeken van het scheeruniversum bezocht maar er is nog veel meer te beleven!
PI56 Posted September 20, 2014 Posted September 20, 2014 Welkom Fritz. Je zult er achter komen dat, wanneer je hier een tijdje meeleest, dat je verzameling nog helemaal niet compleet is.
Robert79 Posted September 20, 2014 Posted September 20, 2014 Welkom, zo te zien heb je met de open messen erbij een hoop ervaring.En gebruik je de EJ de89 nog wel is ? Met de 'Art of Shaving' heb ik ook goede ervaringen gehad, maar dan met de 'unscent' scheercreme.Heel goed spul, maar ook erg duur
Shaving-Fritz Posted September 20, 2014 Author Posted September 20, 2014 Bedankt voor de reacties! Welkom! Is die Thiers-Issard hetzelfde mes als hetgeen je kocht op je 16e? Nee dat was volgens mij een Dovo welke ze destijds nog bij de Bijenkorf in A-dam verkochten. De Thiers-Issard is een 5/8 Loup&Belier welke ik 2 jaar geleden heb gekocht. Welkom, zo te zien heb je met de open messen erbij een hoop ervaring.En gebruik je de EJ de89 nog wel is ? Met de 'Art of Shaving' heb ik ook goede ervaringen gehad, maar dan met de 'unscent' scheercreme.Heel goed spul, maar ook erg duur De EJ de89 gebruik ik ook nog geregeld en vind dit een erg mooi en prettig scheermes.
talibeard Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Welkom Fritz en veel plezier hier op dit inspirerende forum!
Recommended Posts