Jump to content

Even voorstellen.

Gryphes

Recommended Posts

Na een goede week lurken me toch maar even voorstellen.

Ik ben Danny, 27 jaar oud.

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik begonnen met natscheren uit pure wanhoop door de irritaties en het extreme aantal ingegroeide haren die ik kreeg met je raad het al de Gillette Fusion en andere multibladed cartridges. Op een bepaald punt was mij huid permanent ontstoken en opgezwollen.

Na ergens een artikel gelezen te hebben over ouderwets scheren heb ik toen een Merkur 34C, een lading Derby blades, wat Verguldehand zeep en een kwast besteld. Later een Gillette SS, Gillette Old Type, Gillette Old Type kloon, Shavemac brush .etc aangeschaft.

Uiteindelijke nog een poosje met een Openmes gespeeld. En toen ben ik uiteindelijk toch terug gegaan na een cartridge scheermes de Gillette Sensor (enige die ik wel durf aan te raden) omdat ik nog steeds slechte resultaten kreeg. Na 2 jaar hier mee geschoren te hebben met redelijk goede resultaten (minimale irritatie)heb ik op een dag mijn SS uit de kast gepakt een Feather erin gegooid en mijzelf meteen een DFS gegeven. In die twee jaar heb ik exclusief gescheerd met Palmolive Classic cream en dat gefacelathered met de Shavemac, verder altijd erg gelet op de richting van de haar groei, dit heeft mij lathering skills en techniek zeer goed gedaan.

Wat ik in die tijd geleerd heb is het volgende:

*Derby mesjes zijn bagger. :x

*De Verguldehand werkt redelijk maar zeker niet goed. :?

*Palmolive classic cream is super!

*Een goede kwast maakt je leven een stuk makkelijker, bezuinig hier nooit op!

*Weet hoe je baardhaar groeit!

*Beter hier en daar een gemiste haar dan je kop helemaal beschadigd. :oops:

*Agressieve krabbers met scherpe messen werken het beste voor mij.

De plannen:

Het scheren met een openmes weer langzaam oppakken! (Een aantal dingen zijn al onderweg) :mrgreen:

Heb veel goede info over dit onderwerp hier gelezen!

Allemaal een prettig weekend toegewenst!

Welkom hier

Een goede kwast maakt het zeker leuker maar hoeft volgens mij niet duur te zijn. Mijn favoriete kwast is de Semogue 620. Was iets van 20 euro volgens mij. Ik heb ook duurdere badger kwasten maar die halen het niet meer bij deze Semogue.

Welkom hier

Een goede kwast maakt het zeker leuker maar hoeft volgens mij niet duur te zijn. Mijn favoriete kwast is de Semogue 620. Was iets van 20 euro volgens mij. Ik heb ook duurdere badger kwasten maar die halen het niet meer bij deze Semogue.

Dankje!

Mee eens! (20 euro voor een kwast kan aan het begin duur lijken, tot RAD en andere AD's onstaan :mrgreen:) Maar een kwastje van een paar euro dat geen back heeft is niet wat. Die Semogue staat op mijn wishlist samen met een shitload andere dingen haha.

En de rest ook allemaal bedankt voor het warme onthaal!

Edited by Guest