Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op basis van ervaringen uit het verleden, was ik op zoek naar TOBS Sandalwood. Die bleek niet op voorraad bij BdF en Eric stelde de nieuwe TFS Crazy Sandalwood als alternatief voor. Mijn ervaring met TFS is beperkt tot de Raffinato. De geur- en zeepeigenschappen vind ik prettig. Qua zeep zou ik wel aandurven, qua geur had ik in eerste instantie wat reservering; een zeep kopen zonder er aan te ruiken? Na positieve ervaringen op dit forum toch de gok genomen en de DHL mevrouw leverde dinsdag een BdF pakketje met onder andere Crazy Sandalwood.

Vanmiddag de zeep voor het eerst gebruikt. Afgeweken van het standaard ritueel en de kwast niet laten "weken" terwijl ik onder douche stond, simpelweg omdat ik zelf niet onder de douche stond. Waarschijnlijk mede hierdoor, en misschien de nieuwe verpakking, kwam de zeep moeilijk op gang. Ik kreeg geen lekker schuim en er moest voor mijn gevoel veel water bij. Maar nogmaals, mijn kwast was waarschijnlijk een stuk droger dan normaal. Maar met geduld, rustig water toevoegen, kwam het uiteindelijk tot een voor mij acceptabel uitziend schuim (ik schuim op in een schaaltje en hou van een wat dikker schuim). Na het aanbrengen op het gezicht liet het schuim het mes goed het werk doen. Lekker zeepje.

De geur vind ik een ander verhaal. Vergelijkend met sandalwood producten waar ik bekend mee ben (o.a. rode Proraso en TOBS Sandalwood), zou sandalwood niet mijn eerste reactie zijn als je vraagt waar het naar ruikt. Het heeft een meer kruidige geur en neigt eerder naar kruidnagel, vleugje kaneel, amandeltje? Ik vind het een prettige geur, maar geen sandalwood.

Uiteraard: UMEEKAZ :geek:

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Geen enkele sandalwood lijkt schijnbaar op een andere en ik heb zo langzamerhand mijn twijfels of er wel een sandalwood is die naar sandalwood ruikt! ;)

Ik weet wel dat volgens een hoop mensen die van TOBS weliswaar als erg lekker wordt ervaren maar toch maar weinig met Sandalwood te maken heeft.

• I like it 1
Posted

Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal, behalve Proraso rood dan. Maar de Crazy Sandelwood vind ik zooo lekker, ik check bijna iedere dag bij BdF of er al een asb van is :D

Posted
Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal, behalve Proraso rood dan. Maar de Crazy Sandelwood vind ik zooo lekker, ik check bijna iedere dag bij BdF of er al een asb van is :D

Heb het gisteren net gevraagd en verwacht wel snel antwoord of we die bij een komende bestelling er al bij hebben. Dat zou dan ergens eind oktober worden.

Posted
Geen enkele sandalwood lijkt schijnbaar op een andere en ik heb zo langzamerhand mijn twijfels of er wel een sandalwood is die naar sandalwood ruikt! ;)

Ik weet wel dat volgens een hoop mensen die van TOBS weliswaar als erg lekker wordt ervaren maar toch maar weinig met Sandalwood te maken heeft.

Ik zelf vind de TOBS Sandelwood variant wel lekker ruiken maar echt een natuurlijke houtgeur is het niet.Ik zou hem eerder in de categorie plaatsen als een luxe shampoo geur.De Rose, Lemon & Lime,Avocado en grapefruit komen eerder in de realiteit als het om natuurlijke geuren gaat.

Posted

Even een gedeeltelijke crosspost van mijn SOTD van vandaag:

Nadat ik vandaag 4 zepen had opgehaald bij BdF, stond ik vanavond voor de keuze welke zeep nou als eerste te gebruiken.

Het is de Crazy Sandalwood geworden. Waarom? Omdat ik erg nieuwsgierig was terwijl ik eigenlijk helemaal geen sandalwood liefhebber ben. Ik associeer sandalwood met zwaar, geparfumeerd, dat zijn nou juist dingen waar ik niet al te dol op ben.

Deze zeep heeft iets lichts/luchtigs over zich waardoor de zeep me erg aanspreekt.

De scheerkwaliteiten zijn zoals ik van TFS gewend ben. Makkelijk op te schuimen, slick, voedend en beschermend. Prima spul dus!

• 5 years later...
Posted

Ik heb hem ook een poosje gebruikt, was mijn enige ervaring tot nu toe met TFS en met een Sandalwood zeep. Qua schuimen en verzorging kan ik kort zijn: in no-time heb je een heerlijk schuim te pakken. Tijdens en na het scheren prima gevoel. In combinatie met de AS balsem top (die balsem bevat trouwens erg prettig doseer pompje, maar dit terzijde).

Maar de geur is niet (helemaal) mijn ding, voor mij niet fris genoeg, maar eerder wat muffig / zoetig / kruidig, beetje lastig te omschrijven. Dat is dan ook de reden dat ik hem verder gestuurd heb zodat anderen hem uit kunnen proberen.

• I like it 2