Jump to content

Recommended Posts

Posted

Afgelopen weekend gewonnen op eBay, dinsdag vanuit de UK verstuurd - een "Debutante" setje:

ZWxjMHL.jpg

Waarschijnlijk een Gillette OLD type - bedoeld als "damesding" ...

Zodra 'ie binnen is, zal ik hem (haar ?) eerst eens grondig schoonmaken.

Beetje vreemd idee - een dame die je oma had kunnen zijn heeft hiermee haar okselhaar en eventueel andere

lichaamsbeharing (bikinilijn ?) verwijderd .... 8-)

(a dirty mind is a joy forever - zeggen ze wel eens).

Enfin - I'll keep you posted - in goed Nederlands ....

Posted

Mooie vondst! Is er ook een scheurtje in het handvat onderaan zoals bij de meeste van deze krabbertjes? Zou mooi moeten te maken zijn met wat poetswerk, veel plezier ermee. Niet teveel aan die oma haar intieme plaatsen denken als je hem voor het eerst op je gezicht plaatst ;-)

Posted

Inmiddels ontvangen ....

Het doosje: made in USA

De blade-bank: verguld, made in USA

Het handvatje: verguld, een miniem haarscheurtje

Scheerkop: verguld, type NEW met lange tanden, made in England ...

Er zaten ook een aantal Engelse mesjes bij:

lhQoF9d.jpg

Een mesje merk Nymph, 2 stuks Comet, een aantal Gillette Blue Blades en een stel Double Life - allemaal van Engelse makelij.

Het handvatje past niet op de scheerkop - mede dankzij de Engelse komaf van de scheerkop hebben we

hier te maken met een Frankenrazor ...

Op zich geen probleem - het gaat mij om de scheerkop.

Heb inmiddels de spulletjes een keer laten weken en de ergste schurft eraf gepoetst/gepeuterd.

Liggen nu weer te weken in een badje van Andy ...

(wordt vervolgd)

Posted

Gezien de datumcode op de Gillette mesjes (D3, 3e kwartaal '58), heeft die krabber vast al heeeel lang in een kast gelegen.

Past het handvat helemaal niet of kun je hem niet helemaal aandraaien?

Posted

Een veelvoorkomend "euvel" als je een ander handvat bij zo'n kop wilt. Ze hebben trouwens niet allemaal zo'n smalle opening, er zijn ook varianten met een bredere opening.

Maar dan heb je inderdaad een Frankenrazor

Posted
Gezien de datumcode op de Gillette mesjes (D3, 3e kwartaal '58), heeft die krabber vast al heeeel lang in een kast gelegen.

Er zit ook een mesje met datumcode J4 (4e kwartaal '64) en een met datumcode L1 (1e kwartaal '66) bij.

Maar dan nog: heeeel lang ... :D

Posted

Vanmorgen de scheerkop uit 't sop gehaald - hij is goed genoeg naar m'n zin, er verder nog aan poetsen of polijsten

zou alleen maar nadelig uitpakken ...

bVhAQNr.jpg

zvR9O9l.jpg

Heb me er ook al mee geschoren - heerlijke krabber.

(wordt vervolgd)

Posted

Teveel polijsten kan ik je niet aanraden; de goudlaag is erg dun en vliegt eraf voor je er erg in hebt. Ik spreek uit ervaring ;)

De krabber zal er niet minder door scheren trouwens.