Jump to content

Eerste scheerbeurt

Welf

Recommended Posts

De bestelde spullen waren binnen gekomen met nog een extra setje mesjes dus die kunnen we dan ook uit gaan testen later.

Ik maakte me voor ik begon wel wat zorgen, Ik heb best een gevoelige huid en was echt bang dat ik mezelf pijn ging doen. Maar vol goede moed de spullen uitgepakt en eens bekeken en gesnuffeld :)

Even later stond ik in de badkamer om me te scheren. Ik heb een tijd lang warm water over mijn gezicht laten stromen zoals ik voorheen ook deed voor ik de mach 321 eroverheen haalde. In de tussen tijd de kwast in wat warm water laten weken.

Toen ik de Proraso scheerzeep in de kom deed en begon te roeren merkte ik dat er niet veel gebeurde. Waarschijnlijk deed ik iets fout maar ik heb het voor nu even opgegeven. Gelukkig had ik een tube Palmolive scheercreme opgepikt onderweg en die geprobeerd. Ik had er voor mijn gevoel wel meer voor nodig dan ik had gezien in een online filmpje. Maar daar moet ik ook meer ervaring mee krijgen. Toen de bubbels kwamen ben ik wel doorgegaan zoals ik had meegekregen en daarna ging het volgens mij wel goed.

Toen het scheren. Waar ik in het begin voorzichtig van start ging begon ik vrij snel druk te geven en ik had hier al gelezen dat het heel slecht is dat te doen. Daar zal ik nog aan moeten werken. Ik heb drie keer geschoren. Een keer met de haar mee. Een keer dwars en een keer tegenin. Het is niet zo glad als ik gewend ben. Maar dat zal wel aan de missende techniek liggen. Druk zetten en een paar keer te veel over de plekken heen.

Vooral de kin en onder de kaak is het nog lang niet glad.

De voordelen. Ik heb net nog een uur gewerkt en flink gezweet. Waar ik normaal na het scheren een heftige irritatie heb als ik daarna zweet had ik dat vandaag niet. Mooie plus :)

Het is ook zo veel minder pijnlijk. Dat is voor mij een heel groot genot.

Het is leuk, al zal het leuker worden als het met de zeep enz ook lukt.

Het was veel minder eng, bloederig en hakwerk als ik dacht voor ik begon. Nu maar tips en trucs opzoeken hoe ik het nog een betere ervaring kan maken. Voorheen kon ik me maar een paar keer scheren in de week omdat het anders veel te zeer deed. Wie weet kan het straks iedere dag :)

Lang verhaal sorry

Gefeliciteerd met je scheerdoop! Vooral in het begin kan het even lastig zijn omdat je alles voor de eerste keer doet; opschuimen en een nieuwe manier van scheren die je je nog eigen moet maken.

Probeer inderdaad eerst eens goed schuim te krijgen want als dat niet goed is kan het scheren zelf ook nooit geweldig gaan. De meest voorkomende problemen (meestal allemaal tegelijk) zijn; te weinig zeep laden, teveel water gebruiken (te natte kwast) en te weinig tijd nemen om er rustig een mooi schuim mee te kloppen.

Verder moet je je vooral niet te druk maken over het eindresultaat; het gaat er vooral om dat je huid heel blijft en je wat thuis raakt met je nieuwe krabber.

Met een beetje doorzettingsvermogen komt het in no time goed; het is niet moeilijk zolang je je koppie erbij houdt en je blijft kijken naar wat je doet en hoe het beter kan!

Succes!!

Lange verhalen zijn prima.

Zonder druk zul je merken gladder te worden en nog meer plezier te krijgen. Heb je nog aluin gebruikt? Sowieso goed te gebruiken, maar het leert je ook wat je doet met je krabber. Hoe harder het prikt, hoe fouter je hebt geschoren ;-)

Verders: gefeliciteerd! Het leven wordt alleen maar mooier nu, althans scheertechnisch.

Dank je wel allebei. Ik was zeker aangenaam verrast door hoe het scheren ging. En als dit al een voorproefje is van wat gaat komen ben ik verkocht.

Ik ga me nu op youtube storen om te kijken hoe het wel goed moet. Het schuim maken. Want dat wil ik wel onder de knie krijgen. En dat kan ik wel blijven oefenen haha 13 keer scheren op een dag wordt wel wat extreem.

Ik had ook nog wat aluin opgepikt. Toen heb ik gelijk de Palmolive nog meegenomen. Het brande niet heel heftig. Maar wel wat op de kin en de nek.

Inderdaad gefeliciteerd! Ga gerust eens oefenen met schuim maken, pot zeep en kwast in de aanslag en een paar keer overnieuw je zeep opschuimen. Dan leer je het best rap en als je verschillende zepen hebt merk je ook dat daar verschil in zit in hoe het schuimt.

Wees maar niet bang dat je zo snel door je zeep heen raakt, die potjes gaan een eeuwigheid mee en als ze op zijn heb je een goede reden om een nieuwe te kopen. Maar daar kom je nog wel achter ;).

Ik kom net uit de badkamer. Lekker aan de slag gegaan met de Proraso scheerzeep. Wat ruikt deze lekker. Ik heb nu na het natmaken en beetje laten weken van de kwast een beetje water bij de zeep gedaan. Er weer uit laten lopen en toen mijn kwast erin gedaan. Een lekker tijdje laten draaien en toen verder in de kom. Af en toe wat druppels water erbij en net zoals op youtube was het nu wel gelukt met de zeep. Ik kwam na een paar keer het juiste resultaat behaald te hebben met een glimlach naar buiten :)

Ik ben er nu al achter dat er inderdaad geen weg terug is. Ik heb een rare conditie waardoor ik schilfers in mijn hele gezicht heb en in mijn haar. Soms veel soms haast niks. Maar het maakte elke scheerbeurt tot een zeer pijnlijke ervaring, waardoor ik ook niet vaak deed scheren. Al helemaal niet iedere dag.

Nu had ik mezelf gisteren om half 5 voor het avondeten voor het eerst met de krabber geschoren en na het oefenen van de zeep vanochtend weer en het voelt zoveel beter aan. Dus ik ben nu al helemaal om. Ik ben me helemaal aan het verdiepen in de leerstof zodat ik een goede keuze kan maken in aftershave balsem die helpt tegen de schrale huid, welke zepen enz enz. Ik ben er gewoon helemaal blij mee. Flink oefenen zodat het nog gladder wordt en nog beter voor de huid.

Ik blijf wel doorgaan met dezelfde zeep en met de zelfde mesjes zoals ik hier gelezen heb. Dus niet veel wisselen in het begin. Maar iedereen weet vast hoe het werkt :) Je wilt vooral in het begin snel gaan........ Ik hou me in en geniet van de ervaring.

Ik heb me nu al vaker geschoren dan in de vorige 2 maanden :) Het is te goed te merken dat mijn huid hier heel goed tegen kan en ook prettiger aanvoelt. Met de cartridges was mijn huid glad maar schraal als ik over mijn kin ging met mijn vingers. Nu voelt het rustig. Ik zie zelfs dat mijn huid minder verkleuringen heeft.

Dus het gedeelte waar jullie schreven weer een verslaafde erbij klopt als een bus. Als ik dit 10 jaar eerder wist haha

Dus het gedeelte waar jullie schreven weer een verslaafde erbij klopt als een bus. Als ik dit 10 jaar eerder wist haha

Ah maar denk ook eens aan al het geld wat je die tien jaar niet hebt uitgegeven aan een verslaving! :lol:

Ik moet zelf toegeven voor mezelf het nog redelijk in de hand heb met 2 zeep samples, een Pot TOOBS creme en een blok Klar Kabinett.

Soms vraag ik me nu al af hoe ik van die Klar Kabinett af moet komen, want ik denk dat ik over 10 jaar nog met deze zeep zit :D maar ja, ik heb het zelf veroorzaakt :D

Volgens mij zijn er op dit forum genoeg liefhebbers voor de Klar Kabinett als je er van af wilt Robert :mrgreen:

Je hebt jezelf goed in de hand met deze zeepjes moet ik zeggen. Ik heb er een stuk of 12 en daar houd ik voorlopig even bij. Voor je het weet heb je een voorraad voor de komende 80 jaar:P

Volgens mij zijn er op dit forum genoeg liefhebbers voor de Klar Kabinett als je er van af wilt Robert :mrgreen:

Je hebt jezelf goed in de hand met deze zeepjes moet ik zeggen. Ik heb er een stuk of 12 en daar houd ik voorlopig even bij. Voor je het weet heb je een voorraad voor de komende 80 jaar:P

En dit probeer ik ook zo te houden, maar het valt niet mee omdat ik iedere keer lees dat er een nieuwe TFS uit is gekomen, het me aardig lukt op de been te blijven.