Welf Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Als het goed is ga ik vandaag voor het eerst me scheren met een krabber. De spullen zijn besteld en ik heb er ook echt zin in. Ik doe op youtube kijken naar instructie filmpjes dus het lijkt goed te gaan komen (hoop ik . Nu ben ik wel benieuwd hoe iedereen zijn spullen schoonmaakt en houd na de scheerbeurt. De krabber en de kwast. Het kan zijn dat ik een forum post over het hoofd heb gezien maar kon het zo snel even niet vinden. Wie wil zijn routine delen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 - Ik spel mijn bakje om en ga er nog even met de kwast doorheen om hem schoon te krijgen en laat het bakje in de badkamer staan - vervolgens spoel ik de kwast goed uit onder de kraan en zet die rechtop buiten de badkamer omdat die daar beter droogt - de krabber gaat mee. Schroef ik uit elkaar. Mesje dep ik droog met een microvezeldoekje en de krabber wrijf ik droog en schoon met dat doekje - als het mesje zijn tijd gehad heeft gaat het in de spaarpot - als het mesje nog een paar beurten in zich heeft blijft het op het microvezeldoekje op een plank liggen tot de volgende scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Ik maak gewoon het bakje droog met een doekje. Spoel mes af en droog hem af, ik haal hem niet uit elkaar, te lui Kwast goed uitspoelen uitkloppen en ophangen aan het rekje wat ik er bij heb gekocht, samen met het krabbertje. Gr Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Kwast en kom schoonmaken en uitschudden en afdrogen, wasbak schoonmaken, krabber goed heet afspoelen en afdrogen/droogblazen. Wanneer ik een mesje verwissel maak ik de krabber even goed schoon met heet water, zeep en een tandenborstel. Vervolgens goed droogwrijven en dan het nieuwe mesje er in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Kwast word uit gespoeld met niet te heet water (slecht voor de haren), goed uitgeschud, enkele malen over een droge handdoek gehaald en rechtop weggezet. Meestal gebruik ik een open scheermes maar als het een krabbertje is dan haal ik hem uit elkaar en poets de onderdelen met een tandenborstel en heet water om zeepschuim te verwijderen, afdrogen, nog een kwartiertje aan de lucht laten drogen en dan wordt alles in de olie gezet en in het krabber rekje geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Uiteraard wel zoals Snuff zegt over een schone droge handdoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Afspoelen met water vooral. Om de zo veel tijd (als het nodig is) wordt de krabber wat beter schoongemaakt met een tandenborstel en de kwast met shampoo. Afdrogen doe ik het niet, de kwast kan je ook uitschudden en verder droogt het vanzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Hi Welf, Na de scheerbeurt spoel ik mijn kwast uit onder de kraan met lauwwarm water. De krabber met heet water. Ik droog alles af met een (thee) doek en berg de krabber en de kwast op in een houder (kwast hangt ondersteboven met de haren naar beneden; zo droogt de kwast beter). Wanneer ik een nieuw mesje ga gebruiken, maak ik de krabber schoon met een nagelborsteltje en haal de onderdelen uit elkaar. Mijn kwast (zilverspits dassenhaar) was ik met kattenshampoo van de dierenwinkel (zit geen rotzooi in). Indien nodig smeer ik de schroefdraad van de krabber in met wat kranenvet. Pas op met te warm/heet water voor je kwast. De haren kunnen gaan kroezen. Ik gebruik nooit te warm/heet water met mijn kwast. Is al een keer mis gegaan. Dit gebeurt bij de dassenharen kwasten of dit ook kan gebeuren met de synthetische- en varkensharenkwasten weet ik niet. Ik heb deze kwasten zelf niet. Misschien kan iemand op dit forum hier iets over vertellen. Suc6 met scheren kerel8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Kwast spoel ik goed uit in warm water, daarna sla ik hem voorzichtig uit en zet hem weg of hang hem op. Dat is tot nu toe ook het enige wat ik met kwasten doe; er is nog nooit shampoo of azijn aan te pas gekomen. Krabber sla ik flink door een bakje water en als het mesje aan vervanging toe is ga ik met een tandenborstel en heet water aan de gang. Behalve bij vintage krabbers, die bij binnenkomst een uitgebreidere schoonmaakbeurt krijgen, gebruik ik verder geen andere schoonmaakmiddelen. Ik schroef hem pas weer in elkaar bij een volgende scheerbeurt zodat er geen water opgesloten kan raken in de schroefdraad. Ik zet hem altijd weer droog in elkaar, zonder olie of vet dus. Het bakje voor mijn scheerwater spoel ik om en droog ik af met mijn scheerhanddoek en als ik hem gebruik ondergaat mijn scuttle (lindner) hetzelfde lot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjan Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Kom omspoelen en afdrogen. Kwast goed uitspoelen met handwarm water, uitschudden en een paar keer over een handdoek strijken, zet em daarna gewoon rechtop weg. Kraber spoel ik af met heet water en afdrogen, that's it. Maak alleen gebruik van vintage krabbers, van een beetje zeep residu worden ze echt niet minder. Af en toe, bij zin en tijd, worden ze gereinigd met een tandenborstel; opwrijven met een theedoek en ze zijn weer als nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Ik haal mn krabber uitelkaar en spoel alles om in warm water en mn scuttle en kwast ook. Daarna droog ik alles met een handdoek.De krabber gaat bij de volgende scheerbeurt weer in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Welf Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 Wat een hoop reacties, ik heb ze allemaal gelezen en er zit wel wat variatie in Zelf moet ik vroeg op door de weeks dus ik heb gemerkt dat ik de krabber even wat losser draai en dan met lauw water af doe spoelen. Dan in de houder. Kwast goed uitspoelen en in de houder erbij. Ik zag gisteren dat er wel wat zeepresten op het mesje zaten dus misschien toch een oude tandenborstel erbij om het even schoon te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts