Snuff Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Er is momenteel iemand op ebay die oude Simpson en Rooney borstels opkoopt, de knot vervangt door goedkoop spul uit China en dan doorverkoopt als NOS (new old stock) Vintage borstels. Dus opgelet voor je hier geld aan spendeert.
Marcel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Lekkere praktijken! Het lijkt me dat Rooney of Simpson daar toch over kunnen klagen bij eBay.
Snuff Posted September 15, 2014 Author Posted September 15, 2014 Geen namen, wil geen problemen. Google is your friend.
LongShave Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Geen namen, wil geen problemen. Google is your friend. Diegene die dit aanbied op Ebay zou meer in de problemen moeten komen dan de klokkenluider.
marco Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ron, ik respecteer je standpunt. Maar ben toch nieuwsgierig; met wie zou jij problemen moeten krijgen dan? Je mag toch gewoon de naam van een oplichter noemen?
Marcel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Hmm, google is blijkbaar toch niet m'n beste vriend. Ik heb nog geen verdachte gevallen gezien. Wel een user die vintage kwasten verkoopt, oa Rooney, maar ook duidelijk aangeeft dat er een andere knot is geplaatst. Een ander met alleen Simpson kwasten, die zeker niet als NOS overkomen, maar in de loop der jaren wat "schade" hebben opgelopen in opslag oid.
Snuff Posted September 15, 2014 Author Posted September 15, 2014 borstel Hij heeft zoveel commentaar gekregen dat hij snel zijn beschrijvingen heeft aangepast.
Timbo35 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 borstel Hij heeft zoveel commentaar gekregen dat hij snel zijn beschrijvingen heeft aangepast. Kom op zeg, die gast heeft 100% ebay score, dat is echt zeldzaam en al 630 producten verkocht. als het een oplichter was, dan was zijn ebay account geschorst.
Marcel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ah, dan was mijn google-fu toch in orde Die kwam als eerste boven water. Maar goed dat hij de beschrijving heeft aangepast, hoewel de foto ook wel boekdelen spreekt als je een beetje op de hoogte bent van kwasten.
LongShave Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 borstel Hij heeft zoveel commentaar gekregen dat hij snel zijn beschrijvingen heeft aangepast. Kom op zeg, die gast heeft 100% ebay score, dat is echt zeldzaam en al 630 producten verkocht. als het een oplichter was, dan was zijn ebay account geschorst. Ik kan ook geen negatieve "dingen" van hem vinden.
Timbo35 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ah, dan was mijn google-fu toch in orde Die kwam als eerste boven water.Maar goed dat hij de beschrijving heeft aangepast, hoewel de foto ook wel boekdelen spreekt als je een beetje op de hoogte bent van kwasten. Beschrijvingen van Ebay kan je niet aanpassen nadat ze geplaatst zijn. Ik denk eerder dat de koper niet goed de beschrijving heeft gelezen of de Engelse taal niet machtig is. Je kan ook gewoon de kwast terugsturen, als het niet klopt.
Marcel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Zolang er geen biedingen zijn gedaan kun je, bij mijn weten, de omschrijving nog aanpassen.
efsk Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Zolang er geen biedingen zijn gedaan kun je, bij mijn weten, de omschrijving nog aanpassen. Dat klopt. Ik had ook al eens een akkefietje met een verkoper die na mijn klacht over incorrecte omschrijving zn overige aanbiedingen heeft gecorrigeerd.
Snuff Posted September 16, 2014 Author Posted September 16, 2014 Kom op zeg, die gast heeft 100% ebay score, dat is echt zeldzaam en al 630 producten verkocht.als het een oplichter was, dan was zijn ebay account geschorst. Wellicht een zeer recente omslag? In het verleden al drie keer voorgevallen dat mensen die ik en anderen op de forums voor 100% vertrouwden om een of andere reden van koers veranderden. Eentje kon je bij terecht voor alle spullen uit Japan aan heel goede prijzen (hield het geld van alle laatste bestellingen en leverde niks, verdween met de noorderzon), een ander restaureerde en sleep straights en niet zo'n klein beetje (hield alle straights en geld van maanden ver), nog een ander ruilde vaak en opeens stuurde hij niks terug en zag ik mijn spullen op ebay staan aan een hoge prijs. Dus 100% is geen garantie. Daarom vind ik een waarschuwing voor dergelijke praktijken niet verkeerd, je beslist zelf wat je ermee doet of van vind zolang het je maar even aan het denken zet en maakt dat je nog zorgvuldiger alles nacheckt voor je geld uitgeeft is het niet vergeefs geweest.
Timbo35 Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Kom op zeg, die gast heeft 100% ebay score, dat is echt zeldzaam en al 630 producten verkocht.als het een oplichter was, dan was zijn ebay account geschorst. Wellicht een zeer recente omslag? In het verleden al drie keer voorgevallen dat mensen die ik en anderen op de forums voor 100% vertrouwden om een of andere reden van koers veranderden. Eentje kon je bij terecht voor alle spullen uit Japan aan heel goede prijzen (hield het geld van alle laatste bestellingen en leverde niks, verdween met de noorderzon), een ander restaureerde en sleep straights en niet zo'n klein beetje (hield alle straights en geld van maanden ver), nog een ander ruilde vaak en opeens stuurde hij niks terug en zag ik mijn spullen op ebay staan aan een hoge prijs. Dus 100% is geen garantie. Daarom vind ik een waarschuwing voor dergelijke praktijken niet verkeerd, je beslist zelf wat je ermee doet of van vind zolang het je maar even aan het denken zet en maakt dat je nog zorgvuldiger alles nacheckt voor je geld uitgeeft is het niet vergeefs geweest. Heb je enig idee hoe ebay werkt? Je betaalt via paypal en daar is garantie op, niet geleverd, gewoon geld terug beschadigd of niet geleverd zoals omschreven, product terugsturen en geld terug. Ik heb weleens eens vaker hier mee te maken gehad, dus altijd geld geheel of gedeeltelijk terug gekregen, omdat ze ook wel begrijpen dat terugsturen niet altijd even klantvriendelijk is. Iemand met een 100% ebay score een oplichter te noemen, gaat echt te ver. Deze persoon is al opgeknoopt voordat er enig bewijs is De zaken die jij beschrijft hebben iig niks met Ebay te maken. Daarom vind ik nep waarschuwingen niet op zijn plaats en kan dit topic gewoon verwijderd worden als het aan mij lag.
Snuff Posted September 16, 2014 Author Posted September 16, 2014 Heb je enig idee hoe ebay werkt?Daarom vind ik nep waarschuwingen niet op zijn plaats en kan dit topic gewoon verwijderd worden als het aan mij lag. je hebt helemaal gelijk hoor, tot vorige week wist ik nog niet eens wat ebay was, mocht een mod of adm het nodig vinden heb ik geen probleem dat het topic verwijdert wordt
marco Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Pardon?? Beetje korte teentjes ofzo? Wees blij dat Ron de moeite neemt om ons te waarschuwen. Bovendien is er geen naam genoemd, waarschijnlijk om dit soort reacties proberen te voorkomen.... Maar je hebt gelijk, ik verdenk Ron er ook van dat hij stiekem nepwaarschuwingen plaatst om ons op het verkeerde spoor te zetten en verkopers te vern%uken....
Kogel Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Dit soort waarschuwingen zijn zeer goed bedoeld en kunnen naar mijn idee zonder agressiviteit worden gelezen. Wellicht met een weerwoord maar niet op deze manier. Eens met Marco.
Marcel Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Bij mijn weten Is het woord oplichter niet door Ron in de mond genomen. De omschrijving van het artikel Is al aangepast voordat wij het zagen. Dat maakt de waarschuwing niet minder relevant lijkt me. Voor nu: case closed.
Recommended Posts