Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Böntgen & Sabin 6/8

- Mühle 81M520

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde forte asb

Hoewel het mes ietsje begon te trekken, verder een probleemloze scheerbeurt. In drie passes een DFS resultaat. Aluin gaf wel wat prik, evenals de Pinaud. Gelukkig was de tabacco verde onder handbereik om de boel weer te redden :D

Posted

Ikon Deluxe OC/ Erbe Fresh

Semogue 1305

Groene Proraso

Osage Rub

Nivea Sensitive asb

Posted

VanDerToorn tweeband fijndas

Cella

Chinese Gillette Tech

Personna super blue

Proraso splash

Gillette aftershave gel

Bvlgari Aqva Marine edt

Vandaag met een veel drogere kwast begonnen, dat laadt niet lekker en je moet achteraf behoorlijk wat water stapsgewijs toevoegen.

Uiteindelijk ook te weinig kunnen laden.

Kom schuim gemaakt met Omega 10019 om te zien of ik niet debiel ben geworden; gelukkig niet ;)

Dus VanDerToorn uitgespoeld en nu wat natter gelaten. Laden ging nu prima, maar wel even de kwast behoorlijk vol geladen. Bak vol schuim! Inzepen gaat met deze kwast ook blijkbaar 10 keer beter met verfbewegingen, als ik hiermee draaiende bewegingen maak, dan draai ik alles wat ik er op draai ook weer bijna net zo hard er af.

Ik kom er nog wel :)

Posted

Ik deed iets met scheerschuim van Nivea uit een spuitbus en een krabbertje maar dat schuim word 4x zo groot en het blijft ook niet plakken :lol::lol: resultaat mijn SOTD zat weer door de hele badkamer , wat een zooi dat spul.

Posted

Marco , ik heb begrepen tijdens een workshop dat je met een varkensharen kwast draaiende bewegingen moet maken en met een dassenharen kwast strijk bewegingen. [ of dat nou echt invloed heeft vraag ik me af ???]

Posted

Misschien heeft het ook met de vorm te maken. Ik heb een "fan", ik weet niet hoe het met een "bulb" er aan toe gaat?

Dat heb je he, als je ineens overstapt op ander haar... Ineens de weg kwijt (!)

Posted (edited)

Chinese Gilette Tech

Bolzano Superinox

Omega 10019

Proraso groen pre-shave

Proraso groen zeep

Proraso groen splash

Omdat het nog zo'n zomers weer is de Proraso weer uit de kast gehaald :)

Het potje pre-shave is nu echt leeg, maar ga over een maand naar Italië dus nog even wachten met vervanging.

Verder een prima scheerbeurt. De Bolzano mesjes bevallen uitstekend!

Edited by Guest
Posted

Weer eens een SOTD...

Muhle R41

Verse Feather

Omega pura setola varkenshaartje

HTGAM Cavendish

Aluin

Dotje arko C met een dotje Biodermal ASB

Was weer eens wat anders dan de BDF raffinato, classico en tabac zeep die ik aan boord heb liggen.

Na een warme douche beurtje een smeuige schuimpje weten op te kloppen om vervolgens in 2 passes een bijna BBZ resultaat te krijgen.

Aluin gaf weer eens weinig prik en afgemaakt met een klein dotje arko C icm met een dotje Biodermal ASB voor een goed verzorgde huidje.

Posted
Weer eens een SOTD...

Muhle R41

Verse Feather

Omega pura setola varkenshaartje

HTGAM Cavendish

Aluin

Dotje arko C met een dotje Biodermal ASB

Was weer eens wat anders dan de BDF raffinato, classico en tabac zeep die ik aan boord heb liggen.

Na een warme douche beurtje een smeuige schuimpje weten op te kloppen om vervolgens in 2 passes een bijna BBZ resultaat te krijgen.

Aluin gaf weer eens weinig prik en afgemaakt met een klein dotje arko C icm met een dotje Biodermal ASB voor een goed verzorgde huidje.

Hoe bevalt de Muhle R41? Is deze erg agressief?

Posted

Mij bevalt die heel erg goed!

De R41 verkies ik boven alle krabbers die ik heb en ik heb de volgende in huis; EJ DE89, Gilette Tech UK 50s, Gilette 40s ball end open kam en Fatip Grande.

De R41 geeft mij met 2 passes, 9 vd 10 keer een zeer fijn scheerbeurtje zonder nicks of irritatie.

En ik gebruik hem ook altijd met de Feather mesjes.

Voor mij is die dus totaal niet agressief en omdat ik de 'agressievere' krabbers beter vind heb ik ook maar een Roedter 1909 bij BdF besteld :D

Posted

Mij bevalt die heel erg goed!

De R41 verkies ik boven alle krabbers die ik heb en ik heb de volgende in huis; EJ DE89, Gilette Tech UK 50s, Gilette 40s ball end open kam en Fatip Grande.

De R41 geeft mij met 2 passes, 9 vd 10 keer een zeer fijn scheerbeurtje zonder nicks of irritatie.

En ik gebruik hem ook altijd met de Feather mesjes.

Voor mij is die dus totaal niet agressief en omdat ik de 'agressievere' krabbers beter vind heb ik ook maar een Roedter 1909 bij BdF besteld :D

Ik ben na de EJDE89 overgestapt op de Fatip. Dat was een verademing. Meestal in 2 passes BBS.

Misschien ook eens een Roedter of R41 proberen.

Dank iig voor je info!

Posted

• warme douche
  • Ralf Aust 6/8"
  • Semogue 620
  • TFS di'Vino
  • Speick after shave
  • Proraso balm

ik heb het ritme dat ik voor de vakantie had met het open mes nog steeds niet 100% terug maar het was een meer dan acceptabele scheerbeurt :)

Posted

Met dank aan Robert79 mijn eerste kennismaking met de Voshkod.

- Bartex

- Speick stick (geraspt)

- Wilkinson varken/das mix

- Lord L6

- Voshkod (1)

- Old Spice AS

Mijn ervaringen met Russische mesjes zijn over het algemeen teleurstellend geweest. Mijn verwachtingen lagen dan ook buitengewoon laag maar ik moet bekennen dat ik aangenaam verrast was met de Voshkod. Eindelijk eens een Rus die niet aanvoelde of ik met een botte hark mijn tere huidje te lijf ging. Niet al te scherp (er waren serieuze touch-ups nodig) maar wel erg smooth en uiteindelijk een prima resultaat. Ik denk wel dat ik de volgende Voshkod in een agressiever krabbertje probeer maar eerst eens kijken hoe lang hij het volhoudt in de L6.

Posted

Vandaag een zeep waar ik al tijden nieuwsgierig naar ben, Mitchell's Wool Fat Soap! De eerste batch met schuim verknal ik door een te natte kwast, dus snel een tweede poging gewaagd. De zeep schuimt anders dan ik gewend ben. Het lukt dan ook niet helemaal om de zeep goed in de kom te schuimen. Schuim ziet er erg luchtig uit. Eenmaal op het gezicht krijg ik toch een mooie lather. De zeep voelt lekker vettig en glad, past wel bij de verwachtingen. Geur is prima! Drie passes gedaan en uiteindelijk een redelijk goed resultaat met ietwat razorburn. Binnenkort even poging 2.

B&B Omega Blonde Boar

EJ DE89

Astra (2)

MWF

Weleda asb

Aluin

Achtergrondmuziek: Neil Young

Posted
Vandaag een zeep waar ik al tijden nieuwsgierig naar ben, Mitchell's Wool Fat Soap! De eerste batch met schuim verknal ik door een te natte kwast, dus snel een tweede poging gewaagd. De zeep schuimt anders dan ik gewend ben. Het lukt dan ook niet helemaal om de zeep goed in de kom te schuimen. Schuim ziet er erg luchtig uit.

Achtergrondmuziek: Neil Young

don't let it bring you down...

Posted

Mijn SOTD van vanmorgen (het kan nog ;) )

Schick Krona krabber (what else)

HEMA mesje

Omega 20102 kwast

Palmolive Classic stick

Pitralon Classic aftershave

Ik zit in de Classic hoek vandaag, lekker old school :P

Posted

Mondial Axolute preshave

Palmolive classic creme

Engelse Gillette tech

1/2 pass met een Dorco st300, rest meteen Feather

Aluin

Alcolade Glacial

Nivea sensitive asb

Posted

- Lord L6

- Lord Super Chrome

- HJM das

- Klar Kabinett

- Aluin

- La Toja manantiales

Vanochtend zo brak als maar kan door flinke verkoudheid en daaruit voortvloeiende slechte nacht. Dus toch maar even de krabber in plaats van de 5/8 Kropp die klaar lag. In drie passes een DFS resultaat. Aluin deed niks, dus de La Toja er maar overheen.

Posted

VanDerToorn tweeband fijndas

Cella

Chinese Gillette Tech

Personna super blue

Alcolado Glacial

Gillette aftershave gel

Na wat tips van Rolf ben ik er uit met deze kwast.

5 minuten voorweken, wat met een varkentje eigenlijk niet echt nodig is.

Maar een of twee keer uitschudden, dus flink vochtig laten.

En het laatste, wat ik zeker niet met varkenshaar gewend ben: veel zeep laden.

Met een varkentje heb je niet zoveel nodig, maar met een flinke das des te meer. Ik denk dat ik nu zeker 3 keer meer geladen heb en hij schuimde als een tiet! Geen inzakkers of wegtrekkers. Geweldig!

Moest gewoon even wakker geschud worden en er aan wennen dat een das absoluut anders is dan een klein varkentje :D

Bedankt Rolf!

Oh ja, waarom de n€uk zijn die potjes van de Cella zo verdomd klein!!???!

Met een 10019 is het nog grappig, maar met een grotere kwast is het echt proppen....