cutthroat Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 - Böntgen & Sabin 6/8 - Mühle 81M520 - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Hoewel het mes ietsje begon te trekken, verder een probleemloze scheerbeurt. In drie passes een DFS resultaat. Aluin gaf wel wat prik, evenals de Pinaud. Gelukkig was de tabacco verde onder handbereik om de boel weer te redden
Frog Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ikon Deluxe OC/ Erbe Fresh Semogue 1305 Groene Proraso Osage Rub Nivea Sensitive asb
marco Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 VanDerToorn tweeband fijndas Cella Chinese Gillette Tech Personna super blue Proraso splash Gillette aftershave gel Bvlgari Aqva Marine edt Vandaag met een veel drogere kwast begonnen, dat laadt niet lekker en je moet achteraf behoorlijk wat water stapsgewijs toevoegen. Uiteindelijk ook te weinig kunnen laden. Kom schuim gemaakt met Omega 10019 om te zien of ik niet debiel ben geworden; gelukkig niet Dus VanDerToorn uitgespoeld en nu wat natter gelaten. Laden ging nu prima, maar wel even de kwast behoorlijk vol geladen. Bak vol schuim! Inzepen gaat met deze kwast ook blijkbaar 10 keer beter met verfbewegingen, als ik hiermee draaiende bewegingen maak, dan draai ik alles wat ik er op draai ook weer bijna net zo hard er af. Ik kom er nog wel
Shaving Silly Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ik deed iets met scheerschuim van Nivea uit een spuitbus en een krabbertje maar dat schuim word 4x zo groot en het blijft ook niet plakken resultaat mijn SOTD zat weer door de hele badkamer , wat een zooi dat spul.
Shaving Silly Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Marco , ik heb begrepen tijdens een workshop dat je met een varkensharen kwast draaiende bewegingen moet maken en met een dassenharen kwast strijk bewegingen. [ of dat nou echt invloed heeft vraag ik me af ???]
marco Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Misschien heeft het ook met de vorm te maken. Ik heb een "fan", ik weet niet hoe het met een "bulb" er aan toe gaat? Dat heb je he, als je ineens overstapt op ander haar... Ineens de weg kwijt (!)
Shaving Silly Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ja daar heb ik geen last van , ik wissel ieder half uur van haar hahahhaha
nielsgaastra Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 (edited) Chinese Gilette Tech Bolzano Superinox Omega 10019 Proraso groen pre-shave Proraso groen zeep Proraso groen splash Omdat het nog zo'n zomers weer is de Proraso weer uit de kast gehaald Het potje pre-shave is nu echt leeg, maar ga over een maand naar Italië dus nog even wachten met vervanging. Verder een prima scheerbeurt. De Bolzano mesjes bevallen uitstekend! Edited September 15, 2014 by Guest
3gor4 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Weer eens een SOTD... Muhle R41 Verse Feather Omega pura setola varkenshaartje HTGAM Cavendish Aluin Dotje arko C met een dotje Biodermal ASB Was weer eens wat anders dan de BDF raffinato, classico en tabac zeep die ik aan boord heb liggen. Na een warme douche beurtje een smeuige schuimpje weten op te kloppen om vervolgens in 2 passes een bijna BBZ resultaat te krijgen. Aluin gaf weer eens weinig prik en afgemaakt met een klein dotje arko C icm met een dotje Biodermal ASB voor een goed verzorgde huidje.
LongShave Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Weer eens een SOTD... Muhle R41 Verse Feather Omega pura setola varkenshaartje HTGAM Cavendish Aluin Dotje arko C met een dotje Biodermal ASB Was weer eens wat anders dan de BDF raffinato, classico en tabac zeep die ik aan boord heb liggen. Na een warme douche beurtje een smeuige schuimpje weten op te kloppen om vervolgens in 2 passes een bijna BBZ resultaat te krijgen. Aluin gaf weer eens weinig prik en afgemaakt met een klein dotje arko C icm met een dotje Biodermal ASB voor een goed verzorgde huidje. Hoe bevalt de Muhle R41? Is deze erg agressief?
3gor4 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Hoe bevalt de Muhle R41? Is deze erg agressief? Mij bevalt die heel erg goed! De R41 verkies ik boven alle krabbers die ik heb en ik heb de volgende in huis; EJ DE89, Gilette Tech UK 50s, Gilette 40s ball end open kam en Fatip Grande. De R41 geeft mij met 2 passes, 9 vd 10 keer een zeer fijn scheerbeurtje zonder nicks of irritatie. En ik gebruik hem ook altijd met de Feather mesjes. Voor mij is die dus totaal niet agressief en omdat ik de 'agressievere' krabbers beter vind heb ik ook maar een Roedter 1909 bij BdF besteld
LongShave Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Hoe bevalt de Muhle R41? Is deze erg agressief? Mij bevalt die heel erg goed! De R41 verkies ik boven alle krabbers die ik heb en ik heb de volgende in huis; EJ DE89, Gilette Tech UK 50s, Gilette 40s ball end open kam en Fatip Grande. De R41 geeft mij met 2 passes, 9 vd 10 keer een zeer fijn scheerbeurtje zonder nicks of irritatie. En ik gebruik hem ook altijd met de Feather mesjes. Voor mij is die dus totaal niet agressief en omdat ik de 'agressievere' krabbers beter vind heb ik ook maar een Roedter 1909 bij BdF besteld Ik ben na de EJDE89 overgestapt op de Fatip. Dat was een verademing. Meestal in 2 passes BBS. Misschien ook eens een Roedter of R41 proberen. Dank iig voor je info!
Mesmer Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 warme douche Ralf Aust 6/8" Semogue 620 TFS di'Vino Speick after shave Proraso balm ik heb het ritme dat ik voor de vakantie had met het open mes nog steeds niet 100% terug maar het was een meer dan acceptabele scheerbeurt
moxie66 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 merkur progress polsilver semogue barbear mistura htgam gondolier myrsol formula c
talibeard Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Met dank aan Robert79 mijn eerste kennismaking met de Voshkod. - Bartex - Speick stick (geraspt) - Wilkinson varken/das mix - Lord L6 - Voshkod (1) - Old Spice AS Mijn ervaringen met Russische mesjes zijn over het algemeen teleurstellend geweest. Mijn verwachtingen lagen dan ook buitengewoon laag maar ik moet bekennen dat ik aangenaam verrast was met de Voshkod. Eindelijk eens een Rus die niet aanvoelde of ik met een botte hark mijn tere huidje te lijf ging. Niet al te scherp (er waren serieuze touch-ups nodig) maar wel erg smooth en uiteindelijk een prima resultaat. Ik denk wel dat ik de volgende Voshkod in een agressiever krabbertje probeer maar eerst eens kijken hoe lang hij het volhoudt in de L6.
highlander78 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Vandaag een zeep waar ik al tijden nieuwsgierig naar ben, Mitchell's Wool Fat Soap! De eerste batch met schuim verknal ik door een te natte kwast, dus snel een tweede poging gewaagd. De zeep schuimt anders dan ik gewend ben. Het lukt dan ook niet helemaal om de zeep goed in de kom te schuimen. Schuim ziet er erg luchtig uit. Eenmaal op het gezicht krijg ik toch een mooie lather. De zeep voelt lekker vettig en glad, past wel bij de verwachtingen. Geur is prima! Drie passes gedaan en uiteindelijk een redelijk goed resultaat met ietwat razorburn. Binnenkort even poging 2. B&B Omega Blonde Boar EJ DE89 Astra (2) MWF Weleda asb Aluin Achtergrondmuziek: Neil Young
moxie66 Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Vandaag een zeep waar ik al tijden nieuwsgierig naar ben, Mitchell's Wool Fat Soap! De eerste batch met schuim verknal ik door een te natte kwast, dus snel een tweede poging gewaagd. De zeep schuimt anders dan ik gewend ben. Het lukt dan ook niet helemaal om de zeep goed in de kom te schuimen. Schuim ziet er erg luchtig uit. Achtergrondmuziek: Neil Young don't let it bring you down...
Johan Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Mijn SOTD van vanmorgen (het kan nog ) Schick Krona krabber (what else) HEMA mesje Omega 20102 kwast Palmolive Classic stick Pitralon Classic aftershave Ik zit in de Classic hoek vandaag, lekker old school
Stoppel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Zie Johan, alleen dan EJ 89 en Omega 10019. Rest hetzelfde. Idd oldskool en niks mis mee!
Arjan Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Mondial Axolute preshave Palmolive classic creme Engelse Gillette tech 1/2 pass met een Dorco st300, rest meteen Feather Aluin Alcolade Glacial Nivea sensitive asb
cutthroat Posted September 16, 2014 Author Posted September 16, 2014 - Lord L6 - Lord Super Chrome - HJM das - Klar Kabinett - Aluin - La Toja manantiales Vanochtend zo brak als maar kan door flinke verkoudheid en daaruit voortvloeiende slechte nacht. Dus toch maar even de krabber in plaats van de 5/8 Kropp die klaar lag. In drie passes een DFS resultaat. Aluin deed niks, dus de La Toja er maar overheen.
Frog Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Gillette rocket/Erbe Fresh Muhle silvertip fibre TOBS Coconut Baume.be ASB
Edsel Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Lord L6 Tomy Platinum (1*) Omega 10019 Arko Stick Sanex dermo active ASB Master perfumers Dark Wood nr 28
marco Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 VanDerToorn tweeband fijndas Cella Chinese Gillette Tech Personna super blue Alcolado Glacial Gillette aftershave gel Na wat tips van Rolf ben ik er uit met deze kwast. 5 minuten voorweken, wat met een varkentje eigenlijk niet echt nodig is. Maar een of twee keer uitschudden, dus flink vochtig laten. En het laatste, wat ik zeker niet met varkenshaar gewend ben: veel zeep laden. Met een varkentje heb je niet zoveel nodig, maar met een flinke das des te meer. Ik denk dat ik nu zeker 3 keer meer geladen heb en hij schuimde als een tiet! Geen inzakkers of wegtrekkers. Geweldig! Moest gewoon even wakker geschud worden en er aan wennen dat een das absoluut anders is dan een klein varkentje Bedankt Rolf! Oh ja, waarom de n€uk zijn die potjes van de Cella zo verdomd klein!!???! Met een 10019 is het nog grappig, maar met een grotere kwast is het echt proppen....
Marcel Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Semogue 620 Barbiere di Figaro Esclusivo Merkur Progress Gillette Bleue Extra NOS Pinaud Citrus Musk
Recommended Posts