Johan Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Omdat er weer een periode met veel reizen aankomt, ben ik maar weer eens op zoek naar een goede reiskwast. Ik wil iets met veel "backbone", geschikt voor harde zepen, en voor opschuimen op het gezicht. Ik doe eigenlijk niet aan scheerkommetjes, zeker niet op reis. Nu zijn de Mühle Black Fibre en de L'Occitane Plisson kwast natuurlijk kandidaten, maar ik lees overal dat die nogal zacht en "floppy" aanvoelen. Omdat ik liever iets stevigs heb, zeker qua ruggegraat in de kwast, zou ik liever een kwast hebben die "varkenshaar" eigenschappen heeft. De Omega Hi-Brush lijkt een kandidaat, maar ik lees er maar weinig over. Iemand ervaring met de Hi-Brush kwasten? Ik bedoel dus niet de goedkopere Syntex kwasten (met de witte "haren"). Bedankt!
talibeard Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Nee, geen enkele ervaring. Maar aangezien ik ook nieuwsgierig ben naar de huidige generatie synthetische kwasten ga ik voor één van de kwasten van the Grooming Company; die gebruiken de Plisson borstel maar zetten hem een stuk dieper in de greep waardoor de backbone aanmerkelijk toeneemt. Hoe dat in de praktijk uitpakt kan ik ook nog niet zeggen aangezien BdF ze nog niet in huis heeft en dientengevolge ik dus ook niet....
Lampuhkap Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Klopt ja Tali Zit er ook zeer naar uit te kijken Zullen leuke Syntetische kwastjes worden!
Johan Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 Ik zal toch niet de eerste in Nederland zijn die zo'n Omega kwast wil proberen?
talibeard Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Ik heb er op B&B wel een draadje over gevonden. Het is maar één mening maar blij wordt je daar niet van. http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/355063-Omega-HI-BRUSH-synthetic—disappointing!?highlight=omega+hi-brush
Snuff Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Net terug van een plezierritje vandaar late antwoord. De Omega heb ik mogen proberen, niks voor mij (hun varkentjes zijn veel beter imho). Welke ik ook eens mocht proberen was de Simpson en die viel ook erg tegen. De Grooming Company daarentegen is een aanrader! Heb ik iets gemist en gaat BdF die voeren? Indien ja mijn vinger ligt al klaar op de muis
talibeard Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Midden op pag. 24 viewtopic.php?f=26&t=385&start=230 Maar hij heeft ze nog niet en de kans bestaat dat BdF al los is voor ze binnen zijn!
Johan Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 Net terug van een plezierritje vandaar late antwoord. De Omega heb ik mogen proberen, niks voor mij (hun varkentjes zijn veel beter imho). Welke ik ook eens mocht proberen was de Simpson en die viel ook erg tegen. De Grooming Company daarentegen is een aanrader! Heb ik iets gemist en gaat BdF die voeren? Indien ja mijn vinger ligt al klaar op de muis Wat was het probleem met de Omega? Toch te zacht? Te weinig schuim?
Barbiere di Figaro Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Midden op pag. 24 viewtopic.php?f=26&t=385&start=230 Maar hij heeft ze nog niet en de kans bestaat dat BdF al los is voor ze binnen zijn! Nee hoor, We doen niet aan dergelijke gekte mee. We hebben waarschijnlijk voldoende besteld en als het meezit bestellen we gewoon nog wat meer. We gaan ze niet "druppelsgewijs loslaten op alle verslaafden, zodat iedereen een kans krijgt". We zijn wel blij dat er enthousiast gereageerd wordt. We verwachten ze op korte termijn, maar weten nog niet precies een datum.
Snuff Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Hé hé, leuk om te horen, had net al een mailtje gestuurd. Ik had al spijt dat ik die borstel moest terugsturen naar mijn vriend in Brazilie, vond hem nog beter als de Plisson die ik toch ook heel graag gebruik.
Johan Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 Ik begrijp dat de Omega wel backbone heeft, maar ook prikkelig en ruw aanvoelt ...toch maar eens nadenken over een Mühle, of de Grooming Company borstel.
Recommended Posts