brord Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Is er iemand bekend met deze kwast. Ik ben er erg benieuwd naar. Deze kwast is te koop bij Rossmann in Duitsland. Mijn zusje woont er in de buurt en kan m zo halen voor me. Weet (nog) niet wat ie kost. Als ie niet te duur is laat ik m meebrengen.
Timbo35 Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Is er iemand bekend met deze kwast. Ik ben er erg benieuwd naar. Deze kwast is te koop bij Rossmann in Duitsland. Mijn zusje woont er in de buurt en kan m zo halen voor me. Weet (nog) niet wat ie kost. Als ie niet te duur is laat ik m meebrengen. ik geloof 9 euro, bij muller hebben ze wat meer keus.
talibeard Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Zonder bij voorbaat je lol te willen vergallen wil ik je enthousiasme toch even temperen. De goedkope dassenharen kwasten van Balea, Isana, Wilkinson Sword en b.v. HJM zijn over het algemeen in model geknipt, dus bij de haarpunten, wat ze erg prikkerig en oncomfortabel kan maken. Bovendien zit er erg weinig haar in wat het toch wel erg slappe kwasten maakt. Oke, je hebt voor bijna niets iets wat dassenhaar heet maar dit is toch wel het afvoerputje van de industrie en naar mijn mening, ondanks de lage prijs, geen waar voor je geld. Voor dat geld ben je met b.v. een Omega varkensharen kwast echt beter af.
efsk Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Ik ben met alle genoemde kwasten onbekend behalve met de balea. Die heb ik jarenlang als zeer aangenaam ervaren, en die mening ben ik nog steeds toegedaan. De kwast is wat stugger dan je verwacht van das, zeker niet slap of dun behaard, en is een voor mij perfecte kopschuimer. De Semogue varkens (610, 620) hebben moeite dat niveau te halen.
brord Posted September 13, 2014 Author Posted September 13, 2014 Zonder bij voorbaat je lol te willen vergallen wil ik je enthousiasme toch even temperen. De goedkope dassenharen kwasten van Balea, Isana, Wilkinson Sword en b.v. HJM zijn over het algemeen in model geknipt, dus bij de haarpunten, wat ze erg prikkerig en oncomfortabel kan maken. Bovendien zit er erg weinig haar in wat het toch wel erg slappe kwasten maakt. Oke, je hebt voor bijna niets iets wat dassenhaar heet maar dit is toch wel het afvoerputje van de industrie en naar mijn mening, ondanks de lage prijs, geen waar voor je geld. Voor dat geld ben je met b.v. een Omega varkensharen kwast echt beter af. Daarom vraag ik hier ook naar al jullie ervaringen! Anders had ik m'n mond moeten houden.
Timbo35 Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Zonder bij voorbaat je lol te willen vergallen wil ik je enthousiasme toch even temperen. De goedkope dassenharen kwasten van Balea, Isana, Wilkinson Sword en b.v. HJM zijn over het algemeen in model geknipt, dus bij de haarpunten, wat ze erg prikkerig en oncomfortabel kan maken. Bovendien zit er erg weinig haar in wat het toch wel erg slappe kwasten maakt. Oke, je hebt voor bijna niets iets wat dassenhaar heet maar dit is toch wel het afvoerputje van de industrie en naar mijn mening, ondanks de lage prijs, geen waar voor je geld. Voor dat geld ben je met b.v. een Omega varkensharen kwast echt beter af. Heb je al die dassen ook zelf getest of gooi je het op een hoop?
talibeard Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Zonder bij voorbaat je lol te willen vergallen wil ik je enthousiasme toch even temperen. De goedkope dassenharen kwasten van Balea, Isana, Wilkinson Sword en b.v. HJM zijn over het algemeen in model geknipt, dus bij de haarpunten, wat ze erg prikkerig en oncomfortabel kan maken. Bovendien zit er erg weinig haar in wat het toch wel erg slappe kwasten maakt. Oke, je hebt voor bijna niets iets wat dassenhaar heet maar dit is toch wel het afvoerputje van de industrie en naar mijn mening, ondanks de lage prijs, geen waar voor je geld. Voor dat geld ben je met b.v. een Omega varkensharen kwast echt beter af. Heb je al die dassen ook zelf getest of gooi je het op een hoop? Ik ken ze niet allemaal en nou juist de Isana niet maar de productiemethoden voor dit type goedkope 'pure' dassenharenkwasten is wel overal min of meer gelijk. Das is een duur product en een westers bedrijf heeft hoge uurlonen. Dat betekent automatisch dat dit en masse geproduceerde kwasten zijn die niet de aandacht krijgen die de grondstof verdient; haren worden aan twee kanten (onder én boven) afgesneden en dat is voor een natuurlijke haar (das, varken of paard) gewoon een doodzonde waardoor het product nooit tot zijn recht komt. Werken ze? Natuurlijk wel, maar om op te schuimen kun je ook een verfkwast of een nagelborsteltje pakken. Maar voor comfort kun je toch echt beter doorsparen.
Timbo35 Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Zonder bij voorbaat je lol te willen vergallen wil ik je enthousiasme toch even temperen. De goedkope dassenharen kwasten van Balea, Isana, Wilkinson Sword en b.v. HJM zijn over het algemeen in model geknipt, dus bij de haarpunten, wat ze erg prikkerig en oncomfortabel kan maken. Bovendien zit er erg weinig haar in wat het toch wel erg slappe kwasten maakt. Oke, je hebt voor bijna niets iets wat dassenhaar heet maar dit is toch wel het afvoerputje van de industrie en naar mijn mening, ondanks de lage prijs, geen waar voor je geld. Voor dat geld ben je met b.v. een Omega varkensharen kwast echt beter af. Heb je al die dassen ook zelf getest of gooi je het op een hoop? Ik ken ze niet allemaal en nou juist de Isana niet maar de productiemethoden voor dit type goedkope 'pure' dassenharenkwasten is wel overal min of meer gelijk. Das is een duur product en een westers bedrijf heeft hoge uurlonen. Dat betekent automatisch dat dit en masse geproduceerde kwasten zijn die niet de aandacht krijgen die de grondstof verdient; haren worden aan twee kanten (onder én boven) afgesneden en dat is voor een natuurlijke haar (das, varken of paard) gewoon een doodzonde waardoor het product nooit tot zijn recht komt. Werken ze? Natuurlijk wel, maar om op te schuimen kun je ook een verfkwast of een nagelborsteltje pakken. Maar voor comfort kun je toch echt beter doorsparen. Aangezien hier de Isana wel duur kost, zal deze wel goed zijn isana duur
Kogel Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Ik zou ook nog even kijken bij liojuny shaving op ebay. Ik heb 5 kwasten van hem en die zijn heel erg ok. Silvertip 26 mm kost iets van 25 euro.
FairArie Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Sluit me aan bij Kogel; na de vorige scheer workshop daar een kwast gekocht (na die van Kogel te hebben bekeken). Levertijd was een week of drie. Fijne kwast.
Speedmusic Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 Zijn liojuny en Frank familie? Hun logo's zijn sprekend
Barbiere di Figaro Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 In het verleden waren ze dat juist niet, maar weet niet hoe het nu is. Is sowieso nogal opportunistisch, de handel vanuit China.
alxzhu Posted September 18, 2014 Posted September 18, 2014 Zelf heb ik deze bestel via ebay. http://m.ebay.com/itm?itemId=161272561878 Duurt 2 weekjes voor je hem goed verpakt binnen hebt. Werkt goed en is goedkoop. Ze hebben ook silvertip, moet je maar beetje in haar winkeltje kijken.
Recommended Posts