Jump to content

Wow ervaring met nieuwe scheermes.

Recommended Posts

Posted

Hoi.

Vanochtend voor het eerst met mijn nieuwe scheermes geschoren. De Pearl TTO SBF15. Wat een verschil met die rimei krabber zeg!! Het ging heerlijk soepel, wat ben ik hier blij mee. Scheren zoals scheren bedoelt is denk ik.

Ik heb er een Vokshod mesje ingedaan op aanraden van Lysbet van BDF en ik vind het een perfecte combinatie. Het glijd gewoon over je huid heen, waar ik met de rimei nog wel druk moest uitoefenen en veel tegenstand voelde.

Het gewicht is ook heerlijk, het weegt geloof ik rond de 85 gram, en ook dat voel je als e hem in je handen hebt. Nu begrijp ik pas goed dat je dus geen druk hoeft te zetten want het mesje doet het werk.

Lysbet, heel erg bedankt voor de uitgebreide info wbt een scheermes!!

Gr Hans

Posted

Ja verandering van scheermes kan soms een groot verschil uitmaken, wie weet zijn er nog tal van andere die nog beter scheren ;-)

Posted

Leuk om te lezen. Hier wordt de rimei nog wel af en toe gepakt, maar mijn favoriet (uit een lijstje van drie) is de Fatip.

Ja verandering van scheermes kan soms een groot verschil uitmaken, wie weet zijn er nog tal van andere die nog beter scheren ;-)

:D:D

Gelukkig komen Sinterklaas en mijn verjaardag steeds dichterbij ;)

Posted

Bedankt iedereen!!

Dan zal die bij mij ook nog wel is op de stoep liggen :D

Ik kan hem zeker aanbevelen :lol:

Dat zit er dik in. Ik heb al een Lord L6 besteld, met die inkoopactie ;)

Gr Hans

Posted

Een andere meshouder (DE) kan inderdaad een groot verschil maken. Andere mesjes erin ook. Probeer ook eens een Feather, Personna Blue (Lab) en Astra SP. Het beste is een blade sample pack, maar als je die al eens heb gehad is het interessant om vooral mesjes te testen die als smooth en/of scherp bekend staan. Ook de betere zepen kunnen helpen. Ik neem aan dat je al wel eens een TFS of BdF zeep hebt geprobeerd, zo niet neem er één mee in je volgende bestelling, die zijn top.