Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het gewicht, het gevoel op het gezicht en de balans van een Streamline verschilt behoorlijk als je deze vergelijkt met een 1912. Heel andere koek dus.

Posted

Haha, nee, echt niet. Ik wil alleen duidelijk maken dat een 1912 niet maatgevend is voor alle GEM type SE krabbers.

Posted
Haha, nee, echt niet. Ik wil alleen duidelijk maken dat een 1912 niet maatgevend is voor alle GEM type SE krabbers.

Klopt. Nou ken ik de Streamline niet maar een mod.1912 scheert toch echt anders dan een G-bar of Clogpruf. Niks mis met de 1912 overigens maar het makkelijke van een G-bar heeft hij zeker niet.

Posted

Ja hallo, kan ik daar ook weer achteraan ;-)

Even serieus, heb net mijn tweede scheerbeurt achter de rug en heb op aanraden van de verkoper het mesje flink over de hand gestropt. De scheerbeurt was beter als gisteren maar niet echt prettig te noemen vergeleken bij wat ik gewend ben. Ze hadden me een hoek van 5 tot 10 mm aangeraden, ben nu zelf aan het zoeken wat het beste voor mij werkt.

Mijn verwachtingen liggen te hoog, ik ben te gewoon aan de Feather SE mesjes. Maar opgeven zit er niet in, ik vermoed dat een maandje exclusief met dit scheermes zal zorgen voor betere techniek, de juiste hoek en het nodige spiergeheugen om een nette scheerbeurt te bekomen. Het zijn vaak de moeilijkste dingen om te verwezenlijken die achteraf het meest voldoening geven.

Ben op de uitkijk naar wat andere modellen zoals de hierboven genoemde maar gezien de 1912 zowat overal aangeraden wordt als goede beginner ben ik daar voor gegaan. Het verleden wees al uit dat zowel bij straights als DE's datgene wat aangeraden werd voor mij niet voldeed, ben blijkbaar niet iemand die de middelweg bewandelt. wordt vervolgd .....

Posted

Zeker overwegen, snuff.

Er is een fiks verschil tussen de 1912 (ik heb er zelf ook een paar) en de GEM Micromatics, de GEM G Bar of Pushbutton en laat staan de Streamline.

Modernere SE zijn makkelijker, comfortabeler en voor mij ook zeker effectiever.

Ik probeer vanmiddag de Mongoose op te halen, kan ik laten weten hoe die zich verhoudt tot zo'n oude SE.

Mesjes idem. Ik heb Feather stainless geprobeerd - wat een drama. Ruw, trekkerig en pijnlijk.

Vreemd, want ik ben een Feather fan boy doorgaans :(

De GEM blades daarentegen zijn een zegen.

Posted
Er is een fiks verschil tussen de 1912 (ik heb er zelf ook een paar) en de GEM Micromatics, de GEM G Bar of Pushbutton en laat staan de Streamline.

Modernere SE zijn makkelijker, comfortabeler en voor mij ook zeker effectiever.

Ik probeer vanmiddag de Mongoose op te halen, kan ik laten weten hoe die zich verhoudt tot zo'n oude SE.

Het verschil voor mij althans tussen de 1912 en de Mongoose of Cobra is hemelsbreed, vooral de Mongoose is voor mij een tool die ik op automatische piloot kan hanteren en altijd een super BBS shave geeft in 2 passen (1 op het hoofd).

Verwacht vandaag mijn GEM mesje van Frog (waarvoor dank mijn beste!) en hoop dat het beter is dan de Treet. Vandaag was mijn derde beurt en het was maar zo zo, afgemaakt met de Feather DX.

Ik ga in de toekomst nog enkele modellen zoals door jullie genoemd proberen.

Posted

Welk GEM mesje, Ron? Zitten ook nog verschillen in namelijk ;)

Ik vind de GEM SS PTFE mesje het prettigst werken. Kunnen ook relatief goedkoop binnen europa verkregen worden,

Posted

Een rare vraag maar passen die GEM mesje in de micromatics, streamline en de 1912 razors ?

Want in filmpjes lijken de micromatics kleiner dan de 1912.

Posted
Welk GEM mesje, Ron? Zitten ook nog verschillen in namelijk ;)

Ik vind de GEM SS PTFE mesje het prettigst werken. Kunnen ook relatief goedkoop binnen europa verkregen worden,

De mesjes van Connaughtshaving shop GEM/personna, dat zullen waarschijnlijk dezelfde zijn die jij bedoelde.

@ Robert79: passen in de streamline, 1912 en micromatics. Micromatics bracht destijds wel dezelfde mesjes uit zonder de verdikking maar die zijn denk ik niet meer te vinden nieuw.

Posted

Bedankt Ron ! nu nog een stomme vraag.Ever Ready heeft vroeger toch ook de Radio blades uitgebracht die double edge waren ? dan zou je toch zeggen dat double edge messen toch ook passen ?

Ohja Jij hebt de Mongoose toch ook al een paar keer gebruikt ? vind je de Mongoose beter dan de Ever Ready ?

Posted

Als ik me goed herrinner is de breedte van die mesjes verschillend met gewone double edge mesjes dus die passen niet. En zelfs als dat wel zou zijn dan kan ik je garanderen dat een DE mesje in zo'n Every Ready krabber je een serieuze rekening bij de plastische chirurg oplevert.

Ik heb de Mongoose al redelijk wat gebruikt, die ben ik dus al gewoon en de Ever Ready nog maar een vijf keer waarvan 2 keer met slecht mesje. Het is dus nog te vroeg om echt een oordeel te vellen.

Denk dat de Mongoose voor de meeste mensen veel intuïtiever zou aanvoelen, scheer resultaat is gelijk, nou ja ik bedoel beter als BBS kan het nu eenmaal niet worden. De kans om je te snijden acht ik het kleinst bij de Mongoose, dat is een milde SE waar bij je echt moeite moet doen om bloed te laten vloeien. Bij de Ever Ready kan ik me inbeelden dat het mogelijk zou zijn als je een onjuiste techniek gebruikt alhoewel het ook best een milde SE is naar mijn bescheiden mening.

Maar dan zit je met het prijsverschil, een Ever Ready kan je voor een paar euro op de kop tikken om te proberen, de Mongoose is dacht ik ver over de 100 euro.

Posted

Ja, met de inklaringskosten en eventueel belastingen kom je er zeker aan.

Overigens vind ik het wel meevallen dat die Ever Ready voor een paar euro op de kop te tikken is, want op ebay vragen ze er ook al rustig 65$ voor.

Je hebt er wel een paar onder de 10 of voor 15$ maar moet je is kijken hoe die dingen eruit zien.

Posted

Een beetje rondkijken, er zijn heus mooie dingen te vinden, heb er eentje gevonden die er als nieuw uitziet voor weinig geld.

• 3 weeks later...
Posted

Zag net dat de King Cobra weer voorradig is bij The Executive Shaving Company voor slechts €257 plus verzendkosten :shock:

Ik verkocht mijn Cobra Classic vanwege het geen vertrouwen inboezemende sluitmechanisme en dit is ook weer hetzelfde systeem, nee ik laat het bij de Mongoose, die is tenminste nog betaalbaar en zie ik niet zo gauw iets aan mankeren.

Wie trouwens geld wil verdienen en nog een Weber DLC heeft liggen, staat er eentje te koop voor €300 plus verzendkosten :shock::shock:

Posted

de koppen van de Webers worden momenteel niet meer gemaakt, is nog niet zeker of dat terug het geval zal zijn in de toekomst, iets met ontevreden klanten en problemen met scheve onderplaten ofzo.

Posted

Ik vind de Weber een goed ding. Het is echt mijn favoriete krabber.

Maar als een plaat scheef is, dan mogen mensen best ontevreden zijn. Ze kosten toch aardig wat.

Posted
Zag net dat de King Cobra weer voorradig is bij The Executive Shaving Company voor slechts €257 plus verzendkosten :shock:

:lol::lol::lol: of eigenlijk moet het zijn :shock:

Blijkbaar waren ze zelfs aan die prijs in een flits uitverkocht. Een vriend van een belgisch lid ontving hem en moet je zien wat een mooie krabber je krijgt voor je prijs!

nvmyznU.jpg

UpJlBI5.jpg

Posted

Ja, maar jeetje. Kijk, we doen aan vintage. De klassieke uitstraling. Nu kun je nieuwe dingen niet oud maken. Je kunt ze er wel oud uit laten zien. Dus deze krabbers worden, voor ze worden verpakt, eerst effe flink door de mangel gehaald. Voor de authenticiteit. En dán kun je er natuurlijk wel de hoofdprijs voor vragen.

Posted

Ik kan je vertellen dat al mijn vintage Gillettes er beter uit zien dan dit misbaksel. En dan heb ik echt een paar exemplaren die door vorige eigenaren flink mishandeld zijn.

Posted

Ik denk dat de makers van die 'cobra king' dronken waren of paddo's hebben zitten vreten :lol:

Je zal maar de uitverkorene zijn.

Maar de persoon die dit inpakt voor zijn klanten, mag ook wel voor een afspraak langs komen bij 'Specsavers'