Snuff Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Hij zal hopelijk eerstdaags in de bus vallen, de RVS Mongoose uit de US. Een antwoord op de Cobra Classic en de Cobra King die met dezelfde SE mesjes werken. De Cobra vond ik een heel goede krabber maar de afwerking was ietwat minder voor dat geld. Ik ben een groot fan van de hierin gebruikte mesjes (Feather Pro - Feather Super Pro - Kai Mild - Dorco), ik gebruik ze vooral in mijn Japanse shavettes, ze bezorgen mij een ongelooflijk scheer resultaat vandaar dat ik deze Mongoose even laat overkomen om te testen. De prijs zou op €130 komen met de Dub Legend of de Dub Slim handle. De kop alleen zou €93 gaan kosten en de meeste handvaatjes passen erop. Niet goedkoop maar ja stainless steel ..... En dit is een introductie prijs, nog slechts enkele beschikbaar maar je moet reserveren Mongoose. De volgende batches zullen een hogere prijs hebben. Mongoose Stainless Steel SE kop weegt 51g Handvat Dub Legend Stainless Steel 99mm lang, 15,8mm diameter, gewicht 135g (totaal met kop 186g) Handvat Dub Slim which is 12,7mm diameter gewicht 90g (totaal met kop 141g) Ik hou jullie op de hoogte van het scheerresultaat.
efsk Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Ik vind het een mooi apparaat. Ben benieuwd naar je ervaringen, ook al ga ik het niet aanschaffen.
Frank Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Ben heel benieuwd Ron. Zo te zien is de eerste batch al uitverkocht.
Snuff Posted September 12, 2014 Author Posted September 12, 2014 Ja inderdaad, de tweede batch dacht ik ook al. De prijs gaat zoals te verwachten stijgen voor volgende leveringen. Van enkele vrienden die meestal nieuwe dingen als eerste te proberen krijgen en waarvan ik het oordeel altijd eerlijk vind en we zowat dezelfde smaak hebben qua gerief weet ik dat dit wel eens iets zou kunnen zijn wat me heel goed bevalt.
Frank Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 Ron, Misschien heb ik een bericht gemist Maar hoe bevalt de "Mongoose " ?
Snuff Posted September 18, 2014 Author Posted September 18, 2014 Ik was nog aan het testen, voor mezelf al uitgemaakt dat ik er eentje wil, deze is reeds ingepakt na mijn laatste beurt deze morgen en gaat de deur uit richting Denemarken op verzoek van de verzender die in eerste instantie had aangeboden mocht ik het wat vinden ik hem kon kopen, echter andere scheervrienden van hem in Europa hadden hem graag ook geprobeerd vandaar ..... Via via ondertussen toch nog eentje kunnen vast krijgen dewelke volgende maand zal aankomen. Ik weet niet of je bekend bent met de Cobra (classic of king versie)? Deze SE's waren echt goed in combinatie met de Feather Pro mesjes maar afwerking liet te wensen over, vooral op het handvat en het sluitmechanisme baarde me zorgen, het werkt wel goed maar ik kon me niet van het gevoel ontdoen dat na een jaartje gebruik dit niet langer zo zou zijn. Die heb ik verkocht op het moment dat de Cobra gekte volop lasbrak in de US De Mongoose is toch best anders, er zijn meer mesjes die je kan gebruiken (pro, super pro, kai) en ze zitten muurvast ingeklemd omdat de uitsparingen in de mesjes over een geleider liggen en het ander gedeelte daaroverheen klemt. Heeft ook echt het uitzicht van een SE krabber en is heel makkelijk in het hanteren (nu heb ik geen ervaring met andere SE's en kan niet vergelijken). Het belangrijkste, hoe scheert dit ding, daar kan ik kort over zijn, fantastisch! Ik las al van enkele mensen dat ze zich hiermee sneden, ik snap echt niet hoe die daarin slagen. Zeer prettig in gebruik, twee passes en klaar. Balans is goed maar het dikke Legend handvat is minder voor mij, ga mij de slim bestellen (en alle gangbare handvaatjes met normale schoefdraad passen er ook op), ik vermoed echter dat velen juist het Legend handvat zullen verkiezen (ik probeerde in het verleden bijvoorbeeld ook verscheidene UFO handvaatjes en vond die ook maar niks terwijl anderen er helemaal gek van zijn). Er zit er dus eentje aan te komen om te behouden, dat betekend dat er een ander krabbertje de deur uitmoet (is een regel die ik aanhoud om het overzichtelijk te houden), gelukkig heb ik nog eentje dubbel dus zo erg is dat nou ook weer niet. Het scheerresultaat is identiek aan wat ik verkrijg met de Feather DX'en die ik gebruik (soort open scheermes maar met verwisselbare blaadjes) dus mocht je die al kennen weet je precies wat je er van kan verwachten. Alleen is de Mongoose iets wat door de overgrote meerderheid te hanteren is met zeer goed resultaat waar de DX en aanverwanten (RG, SS, CJB) enige vaardigheid vereisen indien je niet houd van rood gekleurd water in je wasbak.
DoubleB Posted September 18, 2014 Posted September 18, 2014 Dank voor de Review, Ron. Mijn interesse is gewekt
Snuff Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Voor wie het nog mocht overwegen, dit is de laatste kans, hierna gaan de prijzen echt de hoogte in: you can still get in on the Batch 2 list with the guaranteed price of $149 CONUS. Just send an email to mongooseorders@gmail.com before 12PM EST Wednesday October 8th
Robert79 Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 mn geld hou ik nog op zak, maar nog bedankt voor de revieuw.
Snuff Posted January 2, 2015 Author Posted January 2, 2015 Dit beestje is echt top, nu ettelijke scheerbeurten verder is dit een permanente plaats toegewezen op mijn scheerrekje (en dan moet je al van goede huize zijn!). We hebben gehad de Cobra Classic (sluitmechanisme is flut), King Cobra (in leen, niet slecht maar zelfde mechanisme) en de Mongoose. De volgende stap is deze waarin het gevecht tussen de Cobra en Mongoose zal beslist worden, volgens mij is één pass voldoende
Robert79 Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Misschien een stomme vraag maar... Kunnen er ook nog anderen SE mesjes in ? Bijvoorbeeld Personna, Dorco, etc En dit zijn toch die bekende injectors ?
Snuff Posted January 9, 2015 Author Posted January 9, 2015 Kunnen er ook nog anderen SE mesjes in ? Bijvoorbeeld Personna, Dorco, etc Nee die passen niet, enkel de Feather en Kai mesjes.
wimbouman Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig! Helaas ligt de mijne nog bij de douane
Robert79 Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Ik hoop m ook ooit is te gebruiken, want ik vind het wel leuk om in aanraking te komen met iets 'nieuws'
Snuff Posted January 11, 2015 Author Posted January 11, 2015 Deze morgen weer gebruikt, het wordt niet veel beter als dit, althans voor mij toch. Afwachten de komende week krijg ik mijn eerste SE binnen (ttz oud model), heb me toch laten gaan
Marcel Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Ik ben wel benieuwd hoe de Mongoose zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Ever-Ready Streamline. Dat is toch wel een topmes in de klassieke SE categorie.
Snuff Posted January 11, 2015 Author Posted January 11, 2015 Stuur me anders die Streamline op dan laat ik het je weten
wimbouman Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Nou scheer ik me toevallig al weken met de Streamline en morgen komt de Mongoose...
Robert79 Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Op tryablade zie ik een Mongoose sampler pakket staan van 6 mesjes maar zij hebben 7 soorten. Houd dit in dat er een 'Artist club' mesje dus niet werkt ? (om welke 6 mesjes het precies gaat kan ik niet zien)
Marcel Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Quote van Tryablade: "These are all the Mongoose Razor compatible blades(excluding the Feather Pro Light) we carry along with a 10% discount. The discount is already factored into the price" De Pro light past blijkbaar niet in de Mongoose.
Snuff Posted January 13, 2015 Author Posted January 13, 2015 Nou scheer ik me toevallig al weken met de Streamline en morgen komt de Mongoose... krijgt Marcel alsnog zijn antwoord, ben benieuwd, het kan aan mij liggen maar voorlopig vind ik bij vergelijk tussen de 1912 en de Mongoose een enorm verschil qua scheren. Maar ja toen ik begon met een open mes was het resultaat ook maar zo zo natuurlijk, wordt vervolgd....
Recommended Posts