Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kwam ineens in mn keukenkastje weer de vijzel tegen. Niet zo'n lullig houten bakje met een mini honkbalknuppeltje er in, maar zo'n granieten met een zware staaf. Ik bedacht me ineens dat die de perfecte maat zou hebben voor mn nieuwe kwast en bovendien goed warmte zou vasthouden door de dikke wand. Meteen geprobeerd natuurlijk, en het werkt perfect!!

Door de wat grovere binnenkant schuimt het ook bijzonder makkelijk.

De laatste keer dat ik deze gebruikte waarvoor het bestemd is kan ik me niet eens meer herinneren, dus ik heb nu de perfecte kom/scuttle.

Door zn grootte en gewicht kan hij ook in het water blijven staan en kan ik opkloppen zonder hem vast te moeten houden.

Super!!

Posted

Ander groot voordeel is dat als de binnenkant lekker grof is dat je op zijn tijd weer een nieuwe kwast mag kopen! ;)

Ik zou wel een beetje oppassen met laten vallen; wasbak, tenen en vloer kunnen daar toch minder goed tegen denk ik. Maar buiten dat moet dat wel ideaal werken denk ik met structuur aan de binnenkant!

Posted
Ruikt mijn gezicht en scheerzeep naar de VOC tijd:roll:

De hamvraag bij Marco is natuurlijk hoe de zelgemaakte nasi bij Marco thuis smaakt volgende week..... :mrgreen:

Posted

Ik zei ook de "wat grovere" binnenkant, dus niet de enorm grove binnenkant... Het is gewoon niet zo glad als bijvoorbeeld een mok, maar ook zeker geen schuurpapier. Met slijten zal het dus denk ik wel meevallen.

De nasi zal prima smaken, aangezien ik daar al lang geen vijzel meer bij gebruik. Sinds de geboorte van onze kleine meid en mijn andere werktijden, heb ik geen tijd meer gehad voor uitgebreid koken. Hoeft ook niet, want nu zorgt het kleine moppie voor ontelbaar meer vreugde dan met kruiden spelen in de keuken :)