Jump to content

Recommended Posts

Posted

6901260_orig.jpg

23/8" Het is aangeraden om je scheerrekje van stevige pluggen te voorzien :)

Lijkt wel een anaconda die net zijn halfjaarlijkse maaltijd heeft genuttigd

Posted

Nou had Joost met Koraat IV (meen ik) al ervaren dat de bovenlip lastig werd daar het mes de neiging had de verkeerde kant op te kantelen dankzij de zware scales. Dat risico lijkt me hier zeker niet minder.

Maar goed, als je het mes met een mannetje of drie vasthoud kun je vast heel goed schapen scheren.

Posted

Nou Ron, dat is niet gering. Wat is de maatvoering van deze geant? En waaruit zijn de scales opgetrokken? De aard van het materiaal bepaalt het gewicht en dat is tevens van belang bij lezing van de opmerking van Richard re lust tot kantelen van het mes bij het grasduinen op de bovenlip.

J

Posted
Nou Ron, dat is niet gering. Wat is de maatvoering van deze geant? En waaruit zijn de scales opgetrokken?

23/8" is de maat en de scales zijn uit G10.

2573985_orig.jpg

Powell maakt wel vooruitstrevend spul:

1522612_orig.jpg

5170189_orig.jpg

3792050_orig.jpg

1420020_orig.jpg

Posted (edited)
Nou Ron, dat is niet gering. Wat is de maatvoering van deze geant? En waaruit zijn de scales opgetrokken?

23/8" is de maat en de scales zijn uit G10.

2573985_orig.jpg

Ron,

23/8ste is ca. 7,5 cm. Dat lijkt me wel heel heavy. Overigens, het mes in het hier geciteerde bericht spreekt mij bijzonder aan. Ik ga vanavond als ik minder druk ben eens bij Powell (mij tot dusverre totaal onbekend, maar ik kijk elke avond een paar minuten naar de televisie en dat komt me ook altijd totaal onbekend voor) kijken.

G10 is licht in gewicht. Daar kan je wel wat formaat toepassen.

J

Edited by Guest
Posted
Nou Ron, dat is niet gering. Wat is de maatvoering van deze geant? En waaruit zijn de scales opgetrokken? De aard van het materiaal bepaalt het gewicht en dat is tevens van belang bij lezing van de opmerking van Richard re lust tot kantelen van het mes bij het grasduinen op de bovenlip.

J

Daar zitten dan wel echte kruiskopschroeven in, dat zou je moeten aanspreken Joost!

Posted

Ik had er nog een opmerking willen overr maken Noxa maar kon mezelf weerhouden. Nu is de vraag wat zou Joost voor boutjes gebruiken bij zo'n mes :lol:

Posted

Jullie weten dat ik niet van dat zware messing hang en sluitwerk gesteund door klinknagels houd. Te veel en te vet. Over de top. Maar ik moet zeggen dat ik dat bij een mes dat ik uit Ron's bericht beeldmatig citeerde, het zeker aan de teen vind harmoniëren.

J

PS Maar aan de pivot is het weer teveel weelde. Het geheel roept nu de associatie op met twee vette gouden Rolexen Oysters aan een pols.

Posted

De teen is zo groot, daar hoort ook wat groots aan. Een subtiele pin/bout/schroef zou daar verzuipen. De maker heeft de fout gemaakt twee dezelfde pins te willen gebruiken. Een veel bescheidener modelletje aan de as had een stuk beter gepast.

Posted

Je pakt hem helemaal Richard! Als er dan twee Roleksen (meervoud van rolex? Rolices?) aan een pols moeten, zoek dan een kleinste klokje voor het dunste deel daarvan. :lol:

J

Posted
Ik had er nog een opmerking willen overr maken Noxa maar kon mezelf weerhouden. Nu is de vraag wat zou Joost voor boutjes gebruiken bij zo'n mes :lol:

Ik vermoed, gezien het formaat van het mes en daaruit voortvloeiend formaat van de scales, iets in de trant van M6 of M8 :lol:

Overigens vind ik de messen wel mooi vormgegeven. De scales zijn gewaagd, maar daar hou ik wel van. Behalve de laatste. Beetje een miskleun, maar wel bijzonder bedacht. De standaards vind ik ook erg mooi.

Posted
Je pakt hem helemaal Richard! Als er dan twee Roleksen (meervoud van rolex? Rolices?) aan een pols moeten, zoek dan een kleinste klokje voor het dunste deel daarvan. :lol:

J

Dat echter is dan weer helemaal tegen de trend in. Het is me een raadsel waarom maar het is al enkele jaren bon ton om met een complete stationsklok om de pols te lopen.

Posted

Ik heb zojuist de gallerie van meneer Powell doorgekeken, maar wat een schitterende messen! Bijzonder fraai uitgevoerde en vormgegeven messen, met een duidelijke voorkeur voor de overtreffende trap van groot.

Ook zijn scales vind ik kunstwerkjes an sich. Soms bijzondere materiaalkeuze, maar zeker wel prikkelend. Ook verfrissend om te zien dat hier tenminste geen plaats is voor Von Plankenstein.

De enige twee minpuntjes (maar dat ligt aan mijn persoonlijke smaak) vind ik het veelvuldig gebruik van prominent aanwezige "washers" en het pinnen aan de teen.

Messen met een uitermate hoog "hebben" gehalte :D . Maar ik vrees dat ze ver buiten mijn budget vallen ;)

• 2 weeks later...
Posted

Nog een grote jongen, Custom van Drew Dick maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit exemplaar prettig zou stroppen of vasthouden om te scheren maar je kan hem alvast niet beschuldigen van het volgen van het oude platgetreden pad :)

9XMEHSE.jpg

nosR46A.jpg

Deze kamisori style 10/8" van dezelfde persoon daarentegen ...

HwBSjWT.jpg

Posted

De man heeft veel StarTrek gekeken. Het lijkt wel een Klingon-zakmesje.

Het past wel, zo in zn geheel. Beetje uitbundig, dierlijk. Of het mijn ding is weet ik niet maar het heeft wel wat.

Posted
De man heeft veel StarTrek gekeken. Het lijkt wel een Klingon-zakmesje.

Veel mensen dachten meteen aan Klingon toen ze het zagen, ik vind het best mooi maar het moet ook nog eens praktisch zijn tenzij je alleen verzamelaar bent.

Posted (edited)

Ik heb de indruk dat Drew voordat hij aan de klussen als afgebeeld begon, iets te vaak naar een hertenkamp is gegaan. Ik kan overigens niks van hem vinden behalve wat Youtube filmpjes!?

J

Edited by Guest
Posted

Hij verkoopt slechts via email en heeft een aantal vaste afnemers, zoiets als mensen die steeds weer aangetrokken worden door Ulrik ;-)

Ik probeerde al eens te achterhalen wat de scheereigenschappen waren van zijn werk maar behalve laserscherp en als je het mes een halve centimeter van je huid houd vallen de haren vanzelf in de wasbak, je weet wel de typische US b*llsh*t kwam er niet veel uit de bus als antwoord van eigenaars.

Posted
Hij verkoopt slechts via email en heeft een aantal vaste afnemers, zoiets als mensen die steeds weer aangetrokken worden door Ulrik ;-)

Ik probeerde al eens te achterhalen wat de scheereigenschappen waren van zijn werk maar behalve laserscherp en als je het mes een halve centimeter van je huid houd vallen de haren vanzelf in de wasbak, je weet wel de typische US b*llsh*t kwam er niet veel uit de bus als antwoord van eigenaars.

Dank, nu zit m'n monitor vol koffie! :mrgreen: