Shaving Silly Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 (edited) Hoi iedereen, Door persoonlijke omstandigheden die mij erg raken moet ik helaas de workshop annuleren. Ondanks dat het wat verder weg geplant is kan ik voor mij niet mogelijk om het te organiseren. Echt heel erg sorry , ik ben ook even van jullie leuke forum af tot ik de boel weer op de rit heb privé. Hopelijk tot over een tijdje als het allemaal wat beter gaat. Ik keek er net als jullie enorm naar uit maar het scheren is iets speciaals met mijn scheervriendje en helaas kunnen wij de workshop niet geven. Liefs Sylvia Edited September 16, 2014 by Guest
Mesmer Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Scheren gaat me prima af maar het slijpen van een mes is toch best lastig te doorgronden vanaf een youtubefilmpje. Lijkt me interessant als iemand mij iets kan laten zien en vragen kan beantwoorden.
FairArie Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 ... en heb ik Rolf ... Oh jee, daar gaan we weer Op zich leuk idee Silly :thumbsup: . Ik sluit me bij Mesmer aan; ik zou eerder meer info willen hebben over wat er verder bij komt kijken. Slijpen, stroppen, enz. Dat is voor mij een hogere drempel dan het scheren zelf.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 (edited) Als Rolf dat leuk vind om uit te leggen mag dat ook dan doe ik de koffie en de thee wel . Want daar heb ik de ballen verstand ook niet van. [ van slijpen hoor wel van koffie en thee ] Edited September 9, 2014 by Guest
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Ik zal hem nog eens voorzichtig inseinen want ik was al een beetje vergeten om dit leuke idee met hem te overleggen. Roluffffffffffffffffffffffffffffffff ?????
donnie Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Klinkt echt als een heel leuk idee Sil! Ik ben wel voor...
LongShave Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Ik kom voor de gezelligheid én voor het schuimkloppen (daar heb ik af en toe nog moeite mee). Scheren met een open mes is niets voor mij. Dat zou een bloedbad worden.
Guest Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Pfffff waarom weet ik dit als laatste. Ff over nadenken hoor
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Ik heb 8 werkplekken met spiegels waar aan geschoren kan worden en we kunnen de tuintafel met hoge stoelen voor in de zaak zetten waar mensen aan kunnen slijpen . Nou heb ik 1 slijpsteen en ik weet dat Rolf er ook een heeft maar er zouden dan nog een paar slijpstenen moeten komen. Ik heb 4 shavettes en 4 open messen waar mee geoefend kan worden dus Rolf heeft volgens mij ook wel een beginners mes of shavette als daar te kort aan is. Dus een groep van max 12 mensen kan ik hebben en dan Rolf en ik zijn we met 14 dan is de zaak helemaal vol.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Pfffff waarom weet ik dit als laatste. Sorry sorry sorry [ ik knipper nu heel hard met wimpers aan mijn mooie bruine bambi ogen ] en kijk heul schuld bewust
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Eric jij bent de gezelligheid maar een klein stukje proberen dat durf je best en ik heb EHBO dus geen probleem. Wat ik in het begin deed was met het krabbertje glad scheren en dan een 2x keer met het "spannende mes" zo noemde ik het 2 jaar geleden er over heen dan heb je geen tegen druk van baardgroei en voel je toch wat het open mes doet en hoe je het moet doen.
Snowmiss Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Hier iemand met veel belangstelling. Ik heb de straight razor 2014 een drietal keer kunnen gebruiken, maar ben daarnaast ook erg benieuwd naar wat er nu allemaal nog meer bij komt kijken.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 (edited) Leuk , Voor het slijpen is er interesse bij : Mesmer Fairarie [ en gaat het scheren proberen !!! ] voor het scheren : Donnie Snowmiss Voor de gezelligheid: en kloppen van schuim en slagroom voor de cake Longshave [ nou had ik daar al rekening mee gehouden en dacht ik hou de zenstoel maar vrij voor jou ] Edited September 9, 2014 by Guest
marco Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Jajajajaaaaa! Lijkt me gezellig! Als ik kan ben ik ook van de partij! Ik wil nog wel een keer Eric laten zien hoe ik mn schuim klop Maar dan moet wel mn nieuwe kwast snel gaan meewerken. Wat tips voor scheren met open mes kan ik nog wel gebruiken. Tenminste, als Rolf nog wil
FairArie Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Silly, maar ik kom ook voor de gezelligheid en als ik er dan toch ben, wil ik me misschien onder begeleiding ook wel wagen aan een open mes (met EHBO staande bij).
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Wat tips voor scheren met open mes kan ik nog wel gebruiken. Tenminste, als Rolf nog wil tsja ik maak geen goeie indruk door zo makkelijk aan te nemen dat "mijn Rolf" er wel bij is. Dus nog ff een keer in zijn echie : Rolf wil je ergens eerdaags bij veel animo met mij een workshop scheren / slijpen en alles omtrent het scheren geven ?????
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Arie Ferrari dat durf jij !!!!
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Leuk , Voor het slijpen is er interesse bij : Mesmer Fairarie [ en gaat het scheren proberen !!! ] voor het scheren : Donnie Snowmiss Voor de gezelligheid: en kloppen van schuim en slagroom voor de cake Longshave [ nou had ik daar al rekening mee gehouden en dacht ik hou de zenstoel maar vrij voor jou ] En vriendje Marco !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippieeeeeeeeeeeee voor alles
Guest Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Wat tips voor scheren met open mes kan ik nog wel gebruiken. Tenminste, als Rolf nog wil tsja ik maak geen goeie indruk door zo makkelijk aan te nemen dat "mijn Rolf" er wel bij is. Dus nog ff een keer in zijn echie : Rolf wil je ergens eerdaags bij veel animo met mij een workshop scheren / slijpen en alles omtrent het scheren geven ????? Ja wil ik wel... Alleen zal het pas in Oktober kunnen ivm verplichtingen elders.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Pffffffffffffff gelukkig HIJ WIL !!! God wat kan die man iemand in spanning houden , dank je wel collega !!!!
marco Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Niemand heeft gezegd dat het deze maand moet toch? Gezellig!
cutthroat Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Syl, ik pretendeer geen grootmeester met een open mes te zijn, maar na bijna een half jaar praktisch elke dag scheren met een open mes kan ik me er prima mee redden. Inmiddels ook al weer een aantal messen geslepen, en ook dat gaat me redelijk af. Mochten jij en Rolf nog iemand nodig hebben om te helpen met het begeleiden van de open-mes-scheerders-in-spé, help ik jullie graag.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Leuk Ramon , denk dat Rolf dat ook erg waardeert , moeten er wel wat meer enthousiastelingen komen voor de workshop die het willen leren ?? Anders word het iig enorm gezellig dus voor de twijfelaar : Leuke workshop bij mij in de kapsalon [ zal nog ff wachten met het bekende adres te noemen ] ergens in oktober op een zondag . Datum volgt nog. Wat kan je verwachten ??? * De basis van het scheren met het open mes. * Tips en handigheidjes van en aan elkaar voor het scheren met een open mes * Het kloppen van scheerzeep , scheercrème en slagroom voor de cake * Tips en uitleg van het slijpen van een open mes op de slijpsteen * Stroppen heet het geloof ik ??? * Gebruik van shavettes en open messen van de kapsalon of Rolf , je hoeft dus niets mee te nemen * Koffie , thee , frisje en cake met de Longshavegeklopte slagroom of uit spuitbus Wat gaat het kosten ??? Helemaal niks , ook nix meebrengen zeker geen chocola want ik groei dicht ! [ was heul lief van "mijn mannen " maar nooit meer dan 1x doen heren anders went een vrouw daar aan ] Gewoon gezellig komen en meedoen !! Geef je op , ik zeg doen !!!
Recommended Posts