Shaving Silly Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Ik kreeg bij mijn nieuwe shavette van Menrock mesje van Gillette o clock maar tot mijn grote verbazing roesten die dingen ??? Het viel mij vorige week al op bij het scheren toen ik het mes veranderden en ik had net het idee dat mesje wat scheef zal en doe de shavette open en weer roest ??? 1x gebruikt hoor !! Is dit iets van Gillette ? Heb het met Tondeo of Derby doet dat niet , Gillette is toch een bekend merk ??
efsk Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Sommige mesjes roesten inderdaad. Hoe snel dat gaat en hoe ernstig is afhankelijk per mesje.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Wat een waardeloos mesje , het roest en is na 1x niet meer scherp , jammer. Ik heb een Captain mesje er in gedaan [ mocht ik uitproberen van Raymon op de meeting en oefendag ] bij benieuwen ??
marco Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Sowieso worden er toch tegenwoordig shavettes gebruikt zodat het mesje maar 1 keer gebruikt wordt??
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Marco , ik wissel meestal iedere klant van mes omdat ik het prettiger vind om met een nieuw mesje te scheren maar of dat overal gebeurd ??? Als je je shavette goed reinigt zou je er meer mee moeten kunnen scheren. Je wil niet weten in hoeveel kapsalons de handdoeken gewoon nog een keer door de droger gaan zonder te wassen dus meerder gebruik van mesjes sta ik niet raar van te kijken [ Bij mij niet hoor ]
Lampuhkap Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 de Lord Captain mesjes zijn carbonstalen mesjes, dus ja, die zal ook roesten. Bijna ieder mesje gaat wel roesten op den duur, de ene wat sneller dan de ander. Voskhod, Rapira, Ladas, Lord Captains zijn iig mesjes waar ik van weet dat het snel gebeurd, uit ervaring. Shit happens. Ander mesje pakken en klaar. Dingen kosten geen drol wat dat aangaat, dus daar zou ik me niet al te druk om maken.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Ik maak me er ook niet druk om maar als je tondeo gewend bent en je doet je mes open en de roest staat er dik in ???? Vind ik vreemd vandaar mijn vraag. Enne het is niet zo dat mesjes geen drol kosten : http://www.bol.com/nl/p/tondeo-tcr-10-stuks-scheermesjes/9200000020321294/?Referrer=ADVNLPPce857c00f372e6e80065bba51d000000613
Lampuhkap Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Dan koop je dus bij de verkeerde shop Reguliere DE mesjes kosten tenslotte nog nieteens een kwart van wat je daar betaald.
Robert79 Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Vreemd ! ik heb de groene,gele, en zwarte 7O Clock , maar roesten ?, nee , dat niet. De 7 O Clock, met name, de gele is zelfs een van me favoriet.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Ik koop bij mijn groothandel dus dat zijn andere prijzen maar sowieso passen er geen andere mesjes in een tondeo shavette dus dan zit je al merkgebonden maar tondeo roest niet. Maar tondeo past niet in mijn nieuwe shavette dus zoek ik naar geschikte mesjes en ik vond dat roest echt heel smerig.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Robert , gebruik jij ze meerdere keren? Of neem je iedere keer een nieuwe? Die gele heb ik hier ook. Gillette lijkt mij toch een goed merk?
Timbo35 Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Ik kreeg bij mijn nieuwe shavette van Menrock mesje van Gillette o clock maar tot mijn grote verbazing roesten die dingen ???Het viel mij vorige week al op bij het scheren toen ik het mes veranderden en ik had net het idee dat mesje wat scheef zal en doe de shavette open en weer roest ??? 1x gebruikt hoor !! Is dit iets van Gillette ? Heb het met Tondeo of Derby doet dat niet , Gillette is toch een bekend merk ?? Over welk mesje heb je het precies?
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Het mesje wat gelijk roest na 1x gebruik is de gele van Gillette 70 clock , nou heb ik wel die Derby dus messen zat maar ik dacht hoe kan dat nou ??? Dat zoiets roest ?? en eerlijk gezegd dacht ik ook tast dat dan mijn shavette niet ook aan want dan gebruik ze helemaal niet meer.
Marcel Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Roesten ze op de snede of op punten waar het mesje contact maakt met het metaal van de shavette/krabber? Dat laatste komt in mijn ervaring regelmatig voor, op de snede heb ik nog niet echt gehad geloof ik.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Toen ik hem open maakten zat er aan de boven kant van het mesje een hele dot roest , dus wel in de shavette , ik vermoed omdat er water in blijft staat ? Menrock heeft een soort dubbele sluiting wat vrij strak dicht zit maar waar water wel in gaat , ik denk dat dat de oorzaak is. Ik heb nu shavette open gemaakt en goed gedroogd en mesje onder de föhn gehouden en alles er weer in en kijk met een dag of 2 wat hij dan doet
Robert79 Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Robert , gebruik jij ze meerdere keren? Of neem je iedere keer een nieuwe? Die gele heb ik hier ook. Gillette lijkt mij toch een goed merk? Ik gebruik ze meerdre keren.Na de scheerbeurt spoel ik ze meestal schoon en blaas ze droog en doe ze vervolgens weer terug in de wikkel en de andere dag gebruik ik hem weer opnieuw.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Oke Robert , dank je , dat kan ik ook doen ze terug stoppen in de wikkel. Mijn shavette is nogal een geprut om er een ander mes in te doen vandaar dat ik ze liet zitten maar ergens logisch dat er dan water in blijft en de kans op roest er is . En ik ben het niet gewend roesten doet tondeo niet dus moet ff wennen aan nieuwe shavette en mesjes.
marco Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Ik zou me toch niet meer ergens laten scheren als ik zou weten dat ze de mesjes niet vervangen. Dan kan er net zo goed met een open mes geschoren worden. Maar over het roesten; het is mij nog nooit gebeurt.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Marco als je niet in iemand snijd en je ontsmet je mesje dan kan het prima nog een keer gebruiken hoor dan zou je ook niet met de zelfde kam als je voorganger in de kapsalon je moeten laten knippen daar komen ook dode huidcellen aan , ik gooi regelmatig al mijn spullen in de spiritus. Jaren geleden tijdens de opkomst van het aids zijn we in kapsalons gestopt met het gebruik van shavettes voor nekharen maar dat is eigenlijk al achterhaald en als mensen een huidaandoening hebben dan ga je vanzelf al niet scheren met een mes in welke vorm dan ook. Maar terug naar mijn roestvorming , wat volgens mij wel opgelost is ! Type en merk mesjes spelen dus een rol in dit verhaal , het type shavette wat lang vocht vast houd en het drogen van de boel na gebruik.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Weet je wat ik een eng idee vind ??? Dat aluin stick dat gaat van het ene wondje naar het andere Blé heel jakkie meestal doe ik weinig met een wondje
marco Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Ja bah.... Nou ja, ik vind het onfris, maar ik hou er verder mn kop over dicht...
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Ja anders zijn we weer off topic !!! sssssssssssssssssssssst [ ik doe gewoon alles vers schoon en fris dan heb ik ook geen gedoe met roest ble ble ble ]
cutthroat Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Aluin heeft een desinfecterende werking, dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Dan het roest verhaal: roest het mesje of de shavette? Dat kan namelijk ook het geval zijn. Het Captain mesje is van carbonstaal, en dus roestgevoelig. Ik heb er echter nog (bijna) geen enkele last van gehad. Ik doe niks bijzonders. Schud de krabber uit en droog deze aan de buitenkant af. Ik doe niet zoals sommigen de hele boel uit elkaar halen en inclusief het mesje drogen en nog nablazen. De enige keer dat ik een beetje roestkleurige verkleuring op het mesje had, zat deze al twee of drie weken in de krabber. En deze ligt gewoon op de rand van de wastafel.
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 Daar ben ik nog niet achter wat er nou roest , ik denk de mesjes ?? Ik heb vanavond zitten pielen met die shavette en heb er nu een mesje van jou Ramon in gedaan en ga morgen kijken wat hij doet als ik er mee scheer en hem de dag erna open maak . Die Gillette was geroest na eenmalig gebruik vorige week en ik haalde hem er vandaag uit en de roest zat er dik in. Ik ga denk ik gewoon inderdaad wat aangegeven werd minder dure mesjes kopen en iedere scheerbeurt een nieuwe doen. Gooi ik mesje gelijk weg en kan op mijn gemakkie een nieuwe er in doen als klant in de zenstoel bij komt. Fijn om te horen dat aluin stick niet verontrustend is dat vond ik echt een minder prettig idee bij het scheren.
Shaving Silly Posted October 2, 2014 Author Posted October 2, 2014 Kleine up-date maar mijn shavette van Menrock roest dus Verschillende mesjes geprobeerd waaronder die van carbon heet het geloof ik van Ramon die niet roesten , shavette een dag of 2 laten liggen en de roest staat er dik in [ ook zonder mesje er in met blijkbaar een beetje vocht , ik vind het knap ] Shavette is een ramp met open en dicht doen en het vervangen van de mesjes en dat wil ik graag doen waar de klant bij is zodat die ziet dat er een schoon mesje ingaat. Het sluit zo vreemd dat het mesje in de shavette scheef gaat zitten bij het sluiten en daardoor snij je iemand heel snel. Dus vertegenwoordiger gebeld met de klacht en nee hadden ze nog nooit van gehoord [ ik ben blijkbaar de enige kluns op shavette gebied ] dus ik zeg nou dan is het alle reden om hem naar de fabrikant terug te sturen want dan heb ik blijkbaar een maandag model ?? Dus als het goed is komt meneer de vertegenwoordiger hem eerdaags ophalen . Heb ik Rob uit de andere Karselaan ook nog laten kijken , ik dacht wie weet doe ik iets verkeerd maar die vond het ook niet echt een handig sluitende shavette en toen deden we alleen de shavette open en dicht zonder mesje. Het is toch wat onhandig om 10 minuten te gaan staat trutten om een mesje in een shavette te krijgen , dan kom je toch al niet meer geloofwaardig over als je dan nog moet gaan scheren ?
Recommended Posts