Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ook ik heb een niet zo'n bekende of standaard hobby.

Ik bouw graag mijn eigen trick kites en ballet kites.

Dat wil dus zeggen mallen maken, doek snijden en hele avonden achter de naaimachine om alles zo precies mogelijk in elkaar te krijgen

Misschien leest het zo een beetje vreemd maar het gaat om delta vliegers met 2 lijnen waarmee je verschillende figuren kan maken:

Verder vlieger ik met een vlieger bestuurd door 4 lijnen dit is niet zo spectaculair als met de 2 lijners maar ook lang niet zo inspannend, dus heerlijk om even uit te waaien na het avond eten of op een brakke dag na een veel te gezellige avond in de kroeg en ook erg gezellig om in groeps verband te doen:

Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat mijn vaardigheden nog niet kunnen tippen aan die van de personen in de twee filmpjes, maar al doende.... blijft men bezig

Ben benieuwd of er mede vliegeraars zijn en of de filmpjes jullie aanspreken!

Posted

Ergens heb ik tweelijns deltavlieger liggen. Gekocht toen ik tiener was in een vliegerwinkel in Groningen. Ging altijd mee op vakantie. Misschien moet ik hem maar weer eens opzoeken.

De filmpjes zijn serieus erg gaaf! Het is dat ik al een hele zooi hobby's heb..

Posted

Leuk!

Ik ben mijn vlieger carriere ook begonnen met een vlieger uit een vliegerzaak in Groningen.

Naar mijn weten bestaat er daar maar een van dus het moet haast wel dezelfde geweest zijn.

Na de schrik van een eerste aanschaf te hebben overleefd, en meteen verslingerd geraakt te zijn aan het vliegeren ben ik ze ook maar heel snel zelf te gaan maken. Hoe exotischer de materialen des te kostbaarder, dus weer zo'n hobby waar je je centen wel aan kwijt kan.

Ik moet trouwens wel zeggen dat er minder tijd voor deze hobby overblijft sinds ik mijn eerste restauratie projectje binnen heb, jeetje wat gaat er een boel tijd zitten in zo'n oud mes.

Ook hier dus een gevalletje teveel hobbys eigenlijk te weinig tijd voor een baan :D