cutthroat Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 - Colibri no.7 7/8 - Jerusalem silvertip - TFS DiVino - Aluin - Floid suave - TFS zagara gelsomino forte asb Na gisteren een keer een dagje over te hebben geslagen, had ik vandaag een aardige baard weg te werken. Maar daar had de Colibri geen enkele moeite mee. Als een warm mes door de boter gleed de Colibri op een kussentje van DiVino over gezicht en hals, onderwijl korte metten makend met de tweedaagse beharing. Na drie passes viel er niks meer te grazen. De aluin hield zich keurig koest, evenals de Floid die niets anders deed dan heerlijk ruiken. Als kers op deze heerlijke scheerbeurt de verzorging van de zagara gelsomino forte asb. Klaar voor weer een nieuwe week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brord Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Pre: bartex Brush: Body Shop Razor: Muhle R89 Grande Blade: personna (1) Creme: TOOBS Advacado Post: aluin Asb: proraso pre and aftershave groen De week begonnen met een heerlijke scheerbeurt. Goede schuimlaag weten te produceren in het kommetje. Het mesje gedroeg zich netjes, lekker door de haren heen zonder problemen. De aluin gaf in de hals wel wat prik. Lekker afgeblust met de proraso groen. (Begin er aardig aan te wennen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 VanDerToorn tweeband fijndas TFS Italian Fern Chinese Gillette Tech Personna super blue Alcolado Glacial Gillette aftershave gel Met deze kwast moet ik nog even goed kijken naar de verhouding water/zeep. Ik had te weinig zeep geladen en dan krijg je het idee dat het schuim oplost, maar eigenlijk valt er gewoon nog weinig uit te smeren na 3 keer draaien. Dus even opnieuw geladen en gaan met die banaan. Ik blijf er bij dat die Chinese Tech behoorlijk mild is. Je kan weinig variëren in de hoek en op mn kaaklijn moet ik toch echt wel wat druk zetten (maar niet als met een cartridge, zo erg is het nog lang niet... ) Behalve dat scheert ie eigenlijk heerlijk! Ik moet wat vaker over dezelfde plek en hier en daar wat druk zetten, maar mn huid merkt daar niks van. Best lekker eigenlijk, een milde krabber. Met bijvoorbeeld de LeCoultre of de "Service" moet ik toch echt wel veel voorzichtiger te werk gaan, maar dan nog voel ik ze heel af en toe wat schrapen. Dit is echt een perfecte maandagochtend-kleine-oogjes-en-geen-zin krabber. Jammer dat er van de Italian Fern geen bijpassende asb is. Maar goed, na het douchen is de geur toch wel zo goed als weg, dan maar iets anders er op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Schick Krona krabber HEMA mesje Omega "Trekpleister" kwast (die nu zo'n anderhalf jaar mee gaat) Palmolive Classic stick Vitos "After Shaving" splash Tijdens het scheren met de Palmolive zeep moest ik terugdenken aan de eerdere discussie over de zwaar geparfumeerde scheerzepen die momenteel zo in de mode zijn. Hoewel daar best lekkere geuren bij zitten, wordt het mij al gauw teveel. De Palmolive zeep ruikt niet echt bijzonder, maar gelukkig is het een redelijk subtiele geur die je na het scheren niet meer ruikt. De Mama Bear Dragonblood zeep die ik een tijd geleden testte had een overweldigende grapefruit-achtige geur die ik 's avonds laat nog steeds duidelijk rook. Dat is gewoon veel teveel (naar mijn mening). De andere Mama Bear zeep (ben de naam vergeten) was wat subtieler, maar daarvan bleef de geur ook uren hangen. En eerlijk gezegd, de TFS Zagara e Gelsomino jasmijngeur blijft ook uren om me heen zweven. Een lekkere geur, daar niet van, maar eigenlijk vind ik dat de geur van een scheerzeep na het scheren en afspoelen gewoon grotendeels weg moet zijn. Als ik wil geuren, gebruik ik wel een EdT of cologne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Weber Classic Handle Lord super chrome 1* Muhle Silvertip Fiber Proraso pre-shave Toobs Lemon & Lime scheercreme Proraso ASB wit Vandaag weer begonnen met een bowl lather en vervolgens de pre-shave en het schuim opgesmeerd.Mesje gleed vergeleken met gisteren goed over mn huid dus mn vermoeden met inlopen is dus bevestigd.Resultaat was een BBS in twee passes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Gillette rocket/Erbe Fresh Muhle silvertip fibre TOBS Eton College Davidoff Cool Water AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Merkur Progress Polsilver (3) Semogue 620 Petal Pusher Fancies - Briar Dickinson's Witch Hazel Alcolado Glacial en Beck in de Heineken Music Hall..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 - Kropp 5/8 round point - HJM das - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat asb De Kropp vorige week weer eens over Crox en Feox gehaald omdat ze wat trok. Het is wel verbeterd, maar nog niet optimaal. Nog maar een keer over de Nani halen dan. Voor de rest was de scheerbeurt prima. Een DFS in drie passes. De aluin gaf hier en daar wat prik, maar dat werd ingehaald door de Pinaud. Gelukkig was er weer de asb om verlichting te bieden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Ikon Deluxe OC/Erbe Fresh Semogue 1305 Cella Baume.be ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Vandaag heb ik de TFS Zagara e Gelsomino zeep er maar weer eens bij gepakt, en gecombineerd met Old Spice Original aftershave. Een verrassend goede combinatie, door de jasmijngeur in beide producten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 - Geo F. Trumper Limes - Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm - Edwin Jagger DE89 "Barley" - Feather blade - Floïd Blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Vandaag ga ik een beetje experimenteren : Zo doe ik in het water om de handdoeken nat te maken een druppeltje dennengeur uit de oliën van de sauna en ga de Jafra massageolie gebruiken voor de gezichtsmassage. Geen pre-shave. Verder het zelfde als anders, oh ja wil een stukje met het open mes scheren dat ligt geslepen klaar dus wel weer eens leuk om mee te werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Als het misgaat, ik zit vlakbij en heb een hoop verbandmiddelen hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 VanDerToorn fijndas Omega 10019 Monsavon EJ de89l Personna super blue Alcolado Glacial Gillette aftershave gel Kappa Azzuro edt Wat de n€uk heb ik toch met kwasten??!!?? Gisteren ging het opschuimen nog enigszins na opnieuw laden. Vandaag sta ik een paar rondjes in de kom te draaien en het schuim lost weer spontaan op! Ik had toch behoorlijk wat Monsavon geladen en dat is echt geen zeepje dat moeilijk schuimt. Dus verder gegaan met de Omega. Daarna de VanDerToorn weer volgeladen en even rondgedraaid in het zeepbakje. Vervolgens laten staan. Ik vraag mijn vrouw om hem vanmiddag uit te spoelen of anders doe ik het wanneer ik thuis kom. In principe is het toch niet nodig om een nieuwe das eerst met azijn te wassen? Iemand tips?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Weer even mijn dvh kwast erbij gehaald, was lekker stevig - Varkenskwastje - Proraso groen - Proraso asb - Rimei met derby (laatste keer met rimei als het goed is woohoo) @marco: kwast een beetje indrukken tijden het roeren/kloppen helpt mij altijd goed als het even niet lukt. Ik behandel de zeep altijd net alsof ik een beslag maak voor cake Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 (edited) Marco, ik begrijp er niets van. Ik heb nog nooit een kwast gehad die niet schuimde. Nou moet ik wel zeggen dat ik het schuim meteen op mijn gezicht opklop, zonder tussenkomst van een scheerkom. Maar dat zou toch geen verschil moeten maken? Vanmorgen heb ik een Omega 20102 varkensharen kwast gebruikt. Die maakt ruim voldoende schuim voor drie of view scheergangen, zonder enig probleem. Misschien moet je wat langer opschuimen, of het water wat geleidelijker toevoegen? [ ik zal voor de grap eens wat schuim opkloppen in een kommetje met dezelfde kwast, om te zien hoe dat gaat ] Edit: net een kommetje vol ARKO-schuim opgeklopt, en dat gaat ook prima. Al geef ik de voorkeur aan direct op het gezicht opkloppen. Edited September 9, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Als het misgaat, ik zit vlakbij en heb een hoop verbandmiddelen hier Het ging toppie !!! massage olie is wat aan de dikke kant dus iets verdunt met scheerolie. Ik heb ook met mijn klassieke open mes geschoren , eerst de linkerwang en toen ik klaar was met de shavette een 2x keer dun de scheerzeep op gezet en alles met het open mes gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Fatip Grande Gillette Silver Blue (3) Geo F Trumper Spanish Leather Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Musgo Real ASL Musgo Real ASB Perfecte combi, de GFT samen met de Musgo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Na het TOBS roosjes monstertje van afgelopen weekend was het nu de beurt aan het sandalwood monstertje. En die lijkt een beetje uitgedroogd de roosjes creme was lekker zacht, sandalwood voelt veel harder aan. Moest dus ook iets harder kloppen om de creme / zeep opgelost te krijgen. Maar met geduld en beleid lukt het wel. Daarna aan de slag met een nieuw HEMA mesje en tevreden over het resultaat, een Fatsoenlijk Geschoren Gezicht. - EJ89 met HEMA - TOBS sandalwood - Nivea na-scheer-balsem - Cacharel toiletwater Ik behandel de zeep altijd net alsof ik een beslag maak voor cake daar gebruiken wij de Kitchenaid voor, ga ik maar geen zeep in opkloppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Weber Classic handle Lord super Chrome 2* Muhle Silvertip fiber Proraso Pre-shave groen Toobs Sandelwood schercreme Proraso ASB wit Vandaag dit keer de sandelwood variant tot een mooi schuim opgeklopt in de scuttle en na de Pre-shave, het schuim erover heen gesmeerd.Resultaat was was BBS zonder schade maar vind de scherpte er wel van af en mn hals is aan een kant wat rood, dus morgen nog maar is een keer een Platinum Class gaan testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 @ Johan en Fraggie Ik denk dat jullie me verkeerd hebben begrepen. Ik maak nu zo'n 14 jaar mn schuim met zeep en een kwast. Dat is me altijd goed afgegaan. Soms een periode alleen in de kom, soms een periode direct op het gezicht. Het is maar net waar ik zin in heb. Er zijn zepen die meer aandacht vragen of een wat andere manier van opschuimen. Maar ik heb nog nooit een zeep niet kunnen opschuimen. Het probleem is de kwast zelf. Al mijn kwasten hebben altijd prima schuim gemaakt. Alleen mn laatste kruidvat kwast was een ramp met opschuimen zelf. En mn nieuwe Omega (vorige vernaggeld in een doe het zelf project) maakt prima schuim, maar na twee minuten verdwijnt dat in het niets. Na weken in een azijn/water oplossing en wassen met afwasmiddel is dat al een stuk verbeterd. Nu dus ook mn nieuwe das. Heeft het een keer prima gedaan. Gisteren moest ik ineens opnieuw laden omdat het ook oploste. Vanmorgen was het toppunt, het loste al compleet op nog voordat ik de kwast op mijn gezicht kon zetten. Kwast is toch al een aantal keer gewassen. Omdat het een nieuwe kwast is lijkt het mij sterk dat deze al met azijn geweekt moet worden. Ik ben dus niet op zoek naar opschuim tips, hoe goed bedoelt ook. Ik vraag me gewoon af wat er ineens met al die kwasten is. Hoe laat ik mn nieuwe das doen wat hij moet doen dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 @marco, als het 14 jaar goed is gegaan, en nu ineens niet meer met je laatste kwasten, wat is er dan de laatste tijd veranderd? Ik kan me niet herinneren dat het bij mij ineens niet meer wilde met een kwast. Wel met één of twee kwasten gehad dat ze binnen een jaar zover waren uitgedund dat ik ze weg kon gooien. Maar dat is iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Verschil is dat het om twee nieuwe kwasten gaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Verschil is dat het om twee nieuwe kwasten gaat... Ja maar dan blijft het toch nog vreemd. Ze zijn gewassen etc. Ik ben heel benieuwd of je iets weet te achterhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Misschien kun je een "opschuim" cursus bij Syl en Rolf gaan volgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts