Jump to content

Ter introductie

Zero

Recommended Posts

Hello!

Ik ben Martijn 27 jaar oud

Ik heb eigenlijk nog nooit te maken gehad met klassiek scheren, mijn vader gebruikte altijd zo'n elektrisch herrie ding en dus deed ik toen ook maar toen de mannelijkheid om de hoek kwam kijken. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op een systeem van Gilette waar ik jaren lang heb van mogen genieten van het gevoel dat mijn haren eruit werden getrokken zodra ik een scheerbeurt had overgeslagen

Ik wist niet beter dus mij hoorde je niet klagen.

Tot ik op een iets wat bewolkte zaterdag middag de hond ging uitlaten en een loempia ging halen bij ons in de buurt, tijdens deze korte maar smakelijke wandeling viel mijn oog op een zaakje met de deuren wagenwijd open en daarin zag Ik iemand in een stoel liggen die toch wel ver achterover leunde. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en na kort observeren van de gebeurtenissen in dat klassiek ogende zaakje was het voor mij duidelijk ik moest en zou daar naar binnen. De hond kon ik moeilijk buiten achter laten dus die heb ik naar huis gebracht vervolgens telefonisch contact gezocht en mijn eerste afspraak gemaakt voor een shave and cut. Na deze uiterst positieve ervaring besloot ik informatie te verzamelen op het internet ik loer al een tijdje op dit forum zonder er actief aan deel te nemen vanaf nu is dat anders vandaar dit berichtje, ik ben zelf nog niet over gestapt op de klassieke methode maar dit gaat snel veranderen

Gr,

Martijn

Van harte welkom Martijn. Om je maar nog met wat tips te overladen: koop bij Buffel of Kalerolf een open mes (zijn gegarandeerd goed en scheerklaar, te vinden in de marktsectie), een strop, kwast en zeep en lees je in en kijk op YouTube. En dan gaan.... :D

Welkom Martijn idd leuk verhaal. Hoe ver ben je al op weg of heb je enkel een scheerbeurt bij die barbier gehad?

Hi Rolf, ik heb de overstap nog niet gemaakt ik ben op dit moment met buffel in gesprek om 1 van zijn mesjes een nieuw thuis te geven