Robert79 Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Een tijdje geleden toen ik mn Lord L6 krabber had gekocht, had ik een Lord super Chrome mesje bij deze krabber.Dit bijgeleverde mesje was destijds voor mij niks totdat ik vandaag dit mesje een 2e kans gaf. Ik moet zeggen dat ik nu meer positiever ben als toen.Het mesje was WTG wat ruw en liet veel haar zitten.Maar XTG en ATG ging het vrij makkelijk en met flink wat touch ups een BBS resultaat zonder irritatie. Zijn er hier nog meer mensen met deze ervaring ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Voor mij werkt de SC andersom; ik vind hem WTG één van de scherpste en schonende mesjes die ik ken maar krijg ze juist ATG in tot nu toe in geen enkele krabber goed aan de praat. Het is niet dat ik me er niet mee kan scheren maar ATG vind ik ze niet aangenaam en niet voldoende presteren. Daardoor is het voor mij het enige Lord mesje waar ik eigenlijk niks mee kan. Ik heb er nu ook geen meer.... dus misschien toch maar weer wat bestellen bij de inkoopactie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Misschien moet ie nog even inlopen aangezien ik voor de scheerbeurt dit mesje in een heet bakje water hebt geweekt.Overigens had ik bij de groene, Platinum Class en de blauw-witte dit fenomeen niet en waren gelijk glad. Weet jij of de blister verpakkingen van de groene 'Classic' en de Platinum Class een nieuwere versie is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Weet jij of de blister verpakkingen van de groene 'Classic' en de Platinum Class een nieuwere versie is ? Eerlijk gezegd heb ik daar geen flauw idee van maar op de website van Lord zelf staan ze allebei (of alle vier eigenlijk) gewoon naast elkaar. Het is dus niet zo dat de ene verpakking de andere heeft opgevolgd. Ik denk eerder dat in sommige markten de kartonnen pakjes het beter doen en in andere de plastic doosjes met 'used blade slot'. En zo kan een inkoper kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Het is al weer een tijdje geleden dat ik deze heb gebruikt, maar van wat ik me er van herinner was het een voor mij bovengemiddeld presterend mesje. Nu doen alle Lord mesjes het bij mij bovengemiddeld goed en leveren ook 0,0 irritatie op, wat ik er ook mee doe. Ik zal 'm nog maar eens proberen. Ik neem aan dat je deze bedoeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Hier ook veel Lord blades Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 Het is al weer een tijdje geleden dat ik deze heb gebruikt, maar van wat ik me er van herinner was het een voor mij bovengemiddeld presterend mesje. Nu doen alle Lord mesjes het bij mij bovengemiddeld goed en leveren ook 0,0 irritatie op, wat ik er ook mee doe. Ik zal 'm nog maar eens proberen. Ik neem aan dat je deze bedoeld? Ja, deze bedoel ik inmiddels heb ik deze voor de tweede keer gebruikt en scheerde probleemloos. Ook deze keer nog is een keer weken in warm water voor het scheren en dat hielp.Hij voelde nu hetzelfde als een Platinum class, green classic en de Super SS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansjeb Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Laat jij je mesje "weken" in warm water, Robert??? Wat gebeurt er volgens jouw dan met zo'n stalen mesje waardoor de scheereigenschappen veranderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Laat jij je mesje "weken" in warm water, Robert???Wat gebeurt er volgens jouw dan met zo'n stalen mesje waardoor de scheereigenschappen veranderen? Ik doe al een paar maanden vaste prik dat ik een nieuw mesje week in warm water. Dit doe ik voornamelijk omdat ik een gevoelige huid heb en snel last heb van irritatie.Door het mesje te weken wordt de coating wat op het mesje zit, er voor een deel af waardoor het kan voorkomen dat het mesje wat gladder wordt en dat ik geen irritatie heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Ik denk niet dat je de coating er af kan weken, het zullen waarschijnlijk wat olie-restanten ofzo zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Ik denk niet dat je de coating er af kan weken, het zullen waarschijnlijk wat olie-restanten ofzo zijn. Klopt, coatings slijten wel af met scheren zelf maar krijg je echt niet weg met warm water. Er zit meestal ook een dun laagje conserveerolie op de mesjes en dat gaat er met warm of heet water wel af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Okee, iid werkt het voor mij, dat weken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Afgelopen 10 scheerbeurten waren een erg prettige kennismaking met de Lord_Super Chrome. Dit mesje eindigt hoog in mijn waardering en zal dan ook een blijvertje worden. Geen hoekgevoeligheid, werkt in al mijn krabbers prima, maar is op zijn comfortabelst in de niet al te agressieve krabber. Goede snit, scherpte neemt weinig af en maakt dit mesje dan ook voor mij tot een toppertje. 1- Na regen schijnt de zon. Was de Dorco de afgelopen dagen bedenkelijk, de Lord gedroeg zich inderdaad als een Lord. Soepel, scherp, probleemloos. In de Pearl OC TTO een erg prettige en makkelijke scheerbeurt. De enige feed back was het zingen van het mesje in de krabber. Geen trekken, happerigheid of wat dan ook. Gaat deze hoge ogen gooien? 2- Het mesje was weer goed vandaag Fijne mesjes, die Lords. In de adjustable, eerst op 6 en de laatste keer op 7 ATG, was het alsof er geen mesje in zat, maar het effect toonde het tegendeel. Glad zonder poespas. Niks, scheerhoek-, trek- of drukgevoeligheid. Het enige wat nu nog telt is de standtijd. Daar komen we dus wel achter. 3- Mesje deed weer perfect zijn werk. Geen afname van de snit vast te stellen. In de L6 voelde het mesje goed op zijn plek. Goedkoopste krabbertje met zeer goede scheereigenschappen. Blijf hem echter wat te ligt vinden, zeker t.o.v. mijn andere krabbers. 4- Mesje blijft constant van scherpte en geeft een goede scheerbeurt. In de Pearl zingt het er over. Wel even een beetje op de hoek letten, want even de aandacht verslapt en twee sneetjes in de hals. Gelukkig is het mesje zo scherp, dat je het alleen aan het verkleuren van de schuim merkt. 5- Mesje heeft de 5 norm gehaald. Gaf niet zo'n glad en soepel gevoel. In de Mühle R41 iets te agressief vanmorgen. Volgens mij heb ik daar vaker last van gehad, zo even teruglezen. Op zich wel een goede beurt, maar ik begin de indruk te krijgen, dat de Mühle het alleen met uiterst scherpe mesjes goed scheert. 6- De Lord is weer aardig op weg om in de hogere rangen te belanden. In de Fat Boy op 6 betrouwbaar en voorspelbare snit. Voelde nog net zo prettig als de eerste keer. Gisteren in de Mühle was het een stuk minder, maar dat was dus duidelijk een combinatieprobleem. 7- De Lord was weer zeer effectief. Mag morgen nog een keer. In de Fatip weer een goede beurt. Maakte me even gedachten vanwege de ervaring in de R41 eergisteren. Dat viel echter alles mee. Natuurlijk merkte ik wel de Fatip eigene aanwezigheid, maar de scheerbeurt verliep perfect zonder enige schade. Bijzonder glad, terwijl het mesje dus voor de 7e x werd ingezet. 8- Gisteren in de Fatip vroeg ik me af of het mesje ook een 8e x waar zou maken. Ja!, en ook een 9e. In de slant een perfecte beurt. Opvallend is dat de Merkur krabbers geen hoorbare of vibrerende feed back geven, maar ze scheren zo degelijk, dat het wel een ouderwetse Mercedes lijkt. Mesjes, die soms vraagtekens oproepen over houdbaarheid, leven in mijn slant meestal weer op. Overigens blijft een slecht mesje dan ook een slecht mesje, maar over het algemeen en met deze Lord zeker, presteren ze dan verrassend goed. 9- Mesje houdt bewonderenswaardig vol. In de Slim Adjustable op 7 nog steeds een goede en gladde scheerbeurt. Mesje lijkt echt gemaakt voor fe mildere krabber. 10- De Lord wekt bewondering. 10 beurten en het mesje is nog niet echt op. In de 38C probleemloos een DFS. Toch merk ik wat teruggang en heb ik het mesje in de spaarpot laten verhuizen, omdat ik verwacht, dat het in de wat agressievere krabbers over is. Eigenlijk een luxe probleem. Naar index Harkos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 uhh wow. Niet alleen een prachtig lange en gedetailleerde beschrijving maar ook het aantal scheerbeurten!! Zeker 1tje voor op het lijstje om ook eens te proberen. Ik heb nu alleen de Lord super stainless en Lord Platinum om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Mischien BdF vragen, om dit mesje op te nemen in het assortiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 Eerder heb ik dit mesje ook is geprobeerd in de Lord L6.Opzich vond ik m toen best wel ruw voelen.Ik denk dat ik m de komende tijd m ook weer is ga proberen in andere krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Ik heb Lord mesjes hoog in het vaandel staan. Er zijn hele goeden, wat minder en ook wel soorten, die voor ons niet zo interessant zijn, maar die dragen vaak niet de naam Lord. Ze rollen wel uit dezelfde fabriek. De Lord Super Chrome behoort bij de betere mesjes. Had al eens een beschrijving gedaan, maar de afgelopen scheerbeurten waren met andere krabbers en daarom doe ik het nog maar eens over. Ben dus erg te spreken over het mesje, is eigenlijk in elke krabber op zijn plaats, mooi scherp en niet veel last van hoekgevoeligheid. Heb er nog voldoende op voorraad, maar zal ze zeker weer kopen, als ik nieuwe mesjes moet aanschaffen. Mijn gemiddelde voor dit mesje ligt nu op 9,5 en voor alle mesjes 7,5 Mijn oordeel: zeer goed. Blijvertje. *** 1- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Ruim 3 jaar geleden is het dat ik de Lord Super Chrome gebruikte. Toen was ik erg te spreken over het mesje en deed ik er op mijn gemak 10x mee. Welnu het 1e gebruik van het nieuwe mesje is zeker veel belovend. In de 39c een mooie combi. Prima snit, geen verrassingen in welke vorm dan ook. Gewoon 3 rondjes glad en dat glad liep gesmeerd op de Musgo schuim. 2- Krabber: Lord L6 2x is niets voor dit mesje. Lord L6 - Lord Super Chrome 3- Krabber: Fasan Slant #42 Het mesje doet het prima vanmorgen. Mooie snit niets met hoekgevoeligheid, of iets dergelijks. Dat ligt zeker ook aan de combi met de Fasan, want die kop zorgt eigenlijk dat het mesje altijd mooi afrolt tijdens het scheren door de schuine afrondig van deze krabber. Een goed mesje voelt zeker niet als een rauw scrub ijzer in deze krabber. 4- Krabber: Maggard Slant met MR7 RVS steel De Lord is ook deze keer goed scherp. Scheert heerlijk weg en geen bijzonderheden. In de Maggard slant goede combi. 3 rondjes glad, geen bijkomende schade of bijwerken, dus prima. 5- Krabber: Rockwell Razors 6s De Lord blijft netjes en beleefd. Wat een goed mesje. Vandaag op zijn gemak de 5 norm gehaald. Zijn voorganger deed het 10 x. We gaan het zien. De 6s deed het erg soepel op 5, dus de plaat maar gekeerd naar 6, dat kan met de Lord. Het is geen mooi ding in mijn optiek, maar scheren! Zo wat mooi glad zonder enige branderigheid, of wat dan ook. Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar een Timeless, maar veel beter als dit kan het eigenlijk niet worden. 6- Krabber: Merkur 510 Progress Dat Lord mesje toont zijn klasse. Opnieuw een voortreffelijke scheerbeurt. Nu ik diit schrijf, bijna 1 uur later heb ik wel wat stoppel, maar dat mag geen naam hebben. Morgen opnieuw. In de Progress op 3 een mooie combi, die idioten zeker de baard verwijderde. Lekker. 7- Krabber: Above The Tie S2 Het mesje is nog steeds goed bruikbaar. Mijn gemiddelde van 7,6 wordt in elk geval gehaald, want morgen mag hij nog een keer. In de ATT S2 een erg prettige combi. Voelde het mesje nauwelijks, terwijl er effectief werd geschoren. Ook de hotspot op de strot flitste er af. Ergo mooi scheren weer deze morgen. 8- Krabber: Lutz Slant De Lord blijft ook gaan. Opnieuw een goede snit en gladde bakkes, zonder voelbaar ongerief. De Lutz is nu niet direct een slant voor watjes, maar de combi was erg vergevingsgezind en toch doeltreffend. 3 rondjes, even een extra haal over de strot en klaar voor de dag. 9- Krabber: Gillette Tech Fat Handle Het mesje deed het nog prima, maar wel met enige sporen va sleetsheid, dus de beurt afgemaakt en het mesje in de spaarpot gedaan. Dit dus wel na 9 scheerbeurten! In de Tech Fat Handle best een comfortabele scheerbeurt met de Lord, maar de haren op de strot hadden te veel extra halen nodig en dan is het einde mesje. Naar vorige Lord Super Chrome Naar index Harkos 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Dank je Harkos.Ik heb zelf nog geen Lord gevonden die mij echt geen bekoren, misschien deze maar eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Die in witte verpakking ben ik wel over te spreken, en de Captain Reds ook. Deze lichtblauwe ken ik nog niet, maar mocht ik ze eens tegenkome zal ik ze niet laten liggen. Dat heeft Harkos dan wel weer voor elkaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Ik heb ook een Super Chrome gehad maar in een andere verpakking. Ik vond het helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts