Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteravond even onder de douche gestapt en daarna even lekker scheren dacht ik, pff not!!

Lekker ingezeept, hup en scheren en ging allemaal wel lekker, totdat ik dacht laat ik het eens vanuit een andere hoek proberen. Niet dat het echt nodig is, want ik vind mezelf na het scheren glad genoeg, maar ik dacht even proberen, kan altijd beter.

Dus ik ging vanuit mijn nek van oor naar ademsappel zeg maar, maar dan horizontaal en ik hoorde en voelde geschraap, en ik dacht zet maar even door Hansie het gaat goed.

Nou gewoon niet meer doen dus, want wat een jeuk en gebrand zeg, vooral gisteravond lievehemel. En dan slimpie: asb van dvh er op gesmeerd, paar uur later, oh helpt niet, dan maar een ander merk, nog meer gejeuk natuurlijk met twee mengsels door elkaar :roll::roll:

Vanochtend maar niet geschoren en lekker met rust gelaten :D

Het is nu al een stuk rustiger en minder vurig dan gisteravond, maar het is nog te zien

Nu hopen dat het morgenochtend weer weg is :x

2pyrg51.jpg

Posted

Ik maak in de tweede pass altijd die beweging als ik met een krabber scheer. Dan wel mijn kin richting mijn borst zodat ik over de dubbele kin scheer.

Posted

Dat is inderdaad niet prettig! Was het echt scheerbrand of iets anders. Bij scheerbrand is Arko C een supermiddel (klein tubetje à 20ml voor ongeveer €1 bij de Turkse winkel).

Posted

Als ik een flinke scheerbrand heb (matige vaardigheid met open mes) dan gebruik ik aluin gevolgd met een splash Alcolado Glacial die ik even in laat werken en vervolgens met een verzorgende aftershave balsem afmaak.

Het is even doorbijten tijdens de prik maar binnen de uur heb je totaal geen last meer van brand!

En de huid is niet zo vettig als bij de Arko C. Hangt natuurlijk wel van de ASB af die je na de Alco erop smeert.

Maar wat ik ermee wil zeggen is dat Alcolado Glacial naar mijn mening echt een top product voor scheerbrandjes. Het heeft echt een heilzame werking ook bijv. tegen jeukende insecten beten.

Posted
Ik maak in de tweede pass altijd die beweging als ik met een krabber scheer. Dan wel mijn kin richting mijn borst zodat ik over de dubbele kin scheer.

Ik doe dat dus echt nooit meer. Voortaan gewoon weer naar beneden en dan weer tegen de richting in ;)

Arko C staat genoteerd :!:

Gr Hans

Posted

Bij mij is eigenlijk de asb van De Vergulde Hand altijd wel een prima redmiddel, desnoods later herhalen (dan wel natuurlijk weer dvh...).

Arko C moet ik nog steeds eens opzoeken, maar ik denk niet dat ik die echt nodig zal hebben.

Aan de andere kant heb ik van Eric al zoveel asb gekregen, dat meer asb eigenlijk echt niet meer nodig is....

Posted

vanmorgen ook weer scheren, vermoedelijk toch ergens iets anders gedaan want had een hele rode nek.

Zoals al genoemd is Arko C to the rescue.. ideaal.....

Posted
Als ik een flinke scheerbrand heb (matige vaardigheid met open mes) dan gebruik ik aluin gevolgd met een splash Alcolado Glacial die ik even in laat werken en vervolgens met een verzorgende aftershave balsem afmaak.

Het is even doorbijten tijdens de prik maar binnen de uur heb je totaal geen last meer van brand!

En de huid is niet zo vettig als bij de Arko C. Hangt natuurlijk wel van de ASB af die je na de Alco erop smeert.

Maar wat ik ermee wil zeggen is dat Alcolado Glacial naar mijn mening echt een top product voor scheerbrandjes. Het heeft echt een heilzame werking ook bijv. tegen jeukende insecten beten.

Als je Arko C opbrengt als je huid nog vochtig is van de AS splash dan smeert hij veel makkelijker uit en voelt je huid ook niet zo vet. De Alcolado helpt wel tegen het gevoel van scheerbrand (je voelt eigenlijk 10 minuten helemaal niks meer :D ) maar doet voor mijn gevoel weinig tot niets aan het herstel van je huid. Het werkt inderdaad wel erg goed bij insectenbeten of zoiets als brandnetel.

Posted

Als je Arko C opbrengt als je huid nog vochtig is van de AS splash dan smeert hij veel makkelijker uit en voelt je huid ook niet zo vet. De Alcolado helpt wel tegen het gevoel van scheerbrand (je voelt eigenlijk 10 minuten helemaal niks meer :D ) maar doet voor mijn gevoel weinig tot niets aan het herstel van je huid. Het werkt inderdaad wel erg goed bij insectenbeten of zoiets als brandnetel.

Haha brandnetels heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.

Nee, alcolado is inderdaad geen verzorgende aftershave (het is niet eens een aftershave). Daarom gebruik ik ook altijd een verzorgende aftershave nadat de alcolado is opgedroogd.

Ja die arko c is een hele taaie creme.

Herinner me de eerste keer nog wel. Paar dotjes op mn gezicht en met het uitsmeren leek ik bijna wit geschminkt.

Wat wel goed werkt is een heel klein dotje, flink tussen de handen warm wrijven en daarna nog een dotje nivea asb erbij om het geheel wat makkelijker op het gezicht aan te brengen.

Principes blijven hetzelfde, alleen de volgorde is anders ;)

Posted

Vanochtend weer heerlijk kunnen scheren. Wel erg voorzichtig gedaan om mijn huid nog wat te ontzien.

Het is nog steeds stoppelig-rood zeg maar. Hoelang blijft zoiets zitten?? Ik wil mijn gaaf huidje terug :)

Gr Hans

Posted

Meestal is dat in een dag of 2 wel weg. Tenzij het allemaal ingegroeide haren zijn, dan kan je je lol op komende dagen...

Posted

Ingegroeide haren heb ik na de overstap van een cartridge mes geen last meer van gehad. Tijdens de vakantie cartridge mes gebruikt (en nee, ik kan hier geen goede reden bedenken maar sommige dingen gebeuren nu eenmaal :( ) en hatseflats na een weekje waren de ingegroeide rakkers weer present.