Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo .

Ik ben humphrey 35 jaar .

Nu wat rond gezocht te hebben op het net kwam ik hier op de site terecht.

omdat ik een hekel heb aan scheren met een cartridge , simpel weg omdat deze snel bot zijn.

Nu overgestapt op een krabber met DE mesjes.

heb nu de EJ del8914bl gekocht .

met gelijk wat verschilde mesje om uit te proberen.

heb me mij twee keer geschoren. 1 keer met bolzano mesje. .

Vandaag met Astra sp geprobeerd. Geen groot bloedbad gelukkig

Wat ik niet goed voor elkaar krijg zijn de haartjes net onder mij neus dus de bovenkant van mij snor.

Heeft iemand hier nog een tip voor.

groetjes humphrey

Posted

Welkom Humphrey en veel plezier hier!

Ik scheer mijn snor (en sik) al zo'n 20 jaar niet meer (was geen beginnen aan) maar je zou van het midden uit zijwaarts kunnen proberen. Oh ja, en met korte haaltjes zodat je controle beter blijft.

Posted

Hoi en welkom. Het scheren van het gebied bij de neus doe ik altijd met korte haaltjes naar beneden, daarna opnieuw inzepen en dan van links naar rechts en vice versa.

Veel plezier hier.

Gr Hans.

Posted

Welkom hier. Voor het scheren van de snorharen kan ik je geen advies geven. Ik scheer ze niet. :)

Posted

Welkom hier.

Onder je neus:

- eerste pass van boven naar beneden

- tweede pass van links naar rechts en van rchts naar links. Er horizontaal langs dus.

- derde pass horizontaal aan een zijkant beginnen en dan langzaam met kleine bewegingende krabber in verticale positie brengen. Dus niet direct van onder naar boven maar met een bocht van horizontaal naar verticaal gaan.

En bij alles: geen druk.

PaulHFilms op youtube is handig als voorbeeld.

Posted

Welkom op dit forum.

Als eerste trek ik mijn bovenlip over mijn voortanden om de huid strak te trekken.

1e pass: van boven naar onder (krabber onder de neus zetten op bijna horizontale snijhoek en de kleine stukje weg krabben tot het eenmaal mogelijk is om de krabber op de juiste snijhoek te houden)

2e pass: schuin erover (dus vanaf je jukbeen richting beneden in een hoek van ongeveer 45°)

3e pass: van links naar rechts en vice versa.

Tegen de richting heb ik nog nooit geprobeerd... maar met de bovengenoemde manier loop ik een halve dag rond met een BBZ snor gedeelte.