Jump to content

Hoofd scheren

Stoppel

Recommended Posts

Gezien mijn niet al te rijk bedeelde schedel scheer ik mijn haren met een tondeuse kort. In het verleden heb ik mijn hoofd wel eens met een cartridge geschoren.

Ik zou dat wel eens met een krabber willen proberen en indien dat bevalt wellicht blijven doen. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Welke krabber met welk mesje? Tips? Hoe inzepen etc etc.

Voor mij een dagelijks ritueel. Als ik al een krabbertje hiervoor gebruik (normaal een open mes of Feather DX) dan is het een Joris (familie van de fatip) met een Feather of iridium mesje. Ik doe geen voorbereiding maar zeep rechtstreeks in en doe meestal 1 pass tegen de richting in. Daarna is nergens nog iets zichtbaar maar achter voel je wel nog dat het niet bbs is. Voor mij voldoende.

Voor mij een dagelijks ritueel. Als ik al een krabbertje hiervoor gebruik (normaal een open mes of Feather DX) dan is het een Joris (familie van de fatip) met een Feather of iridium mesje. Ik doe geen voorbereiding maar zeep rechtstreeks in en doe meestal 1 pass tegen de richting in. Daarna is nergens nog iets zichtbaar maar achter voel je wel nog dat het niet bbs is. Voor mij voldoende.

Oke, ik ga het gewoon proberen. Bbs is voor mij, ook op mijn gezicht, geen streven. Goed is goed en bbs duurt ook maar heel even.

Dat geeft wel het kortste resultaat maar zelfs als je met de richting meescheert zal het resultaat goed zijn, in mijn nekplooi ter hoogte van de onderkant oren is voor mij een ietwat moeilijker plaatsje en daar ga ik dan gewoon tijdens die ene pass nog eens overheen, is maar een streepje van een halve centimeter.

Ik val in met Ron. Want een grijze schaduw langs mijn slapen en onderlangs mijn achterhoofd en nek ziet er niet uit. Ik gebruik geen open mes want ik heb een aantal moedervlekken en dergelijke oneffenheden op de schedel die ik in het blind scheren op het achterhoofd niet kan vermijden.

Ik gebruik daarvoor een half agressief afgestelde Fat Boy met een Feather of een Derby. Waarbij ik beleef dat de keuze van het mesje voor het hoofd niet zo kritisch is. Het hoofdhaar benadert zich in mijn beleving veel gemakkelijker dan de baard.

J

Ik val in met Ron. Want een grijze schaduw langs mijn slapen en onderlangs mijn achterhoofd en nek ziet er niet uit. Ik gebruik geen open mes want ik heb een aantal moedervlekken en dergelijke oneffenheden op de schedel die ik in het blind scheren op het achterhoofd niet kan vermijden.

Ik gebruik daarvoor een half agressief afgestelde Fat Boy met een Feather of een Derby. Waarbij ik beleef dat de keuze van het mesje voor het hoofd niet zo kritisch is. Het hoofdhaar benadert zich in mijn beleving veel gemakkelijker dan de baard.

J

Dat laatste geloof ik wel, maar gevoelsmatig is mijn hoofd gevoeliger. Heb mijn hoofd vanavond geschoren met een Mach 3 kloon :oops: . De volgende keer gaat het met een DE gebeuren.

Klopt de haren op je slapen en achterhoofd [ het bekende randje bij mannen ] is je lichaamshaar en wat boven op je hoofd zit en meestal uitvalt is je hoofdhaar en dat reageert op oestrogeen waardoor je kaal word . [ ik reageer op het verhaal van Joost ]

Haren in het randje zijn heel makkelijk te scheren met scheerschuim en krabbertje , ook zijn er op de markt moderne scheermessen speciaal voor je hoofd als je wat moderner wil doen

http://link.marktplaats.nl/a1000784227

ook zijn er op de markt moderne scheermessen speciaal voor je hoofd als je wat moderner wil doen

Ik vind het ondingen. Een krabbertje is goed doenbaar (geen van die meerbladige toestanden maar ouderwets met één blaadje) maar het gladste resultaat blijf ik toch de straight vinden.