Pastapipo Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Zijn hier nog motorrijders te vinden? Ben benieuwd waar jullie op rijden (en hoe lang al ) Ik ben nu met m'n autorijbewijs bezig, maar ik ga zo snel mogelijk aan de motor beginnen. Jammer van die nieuwe regeling Waarschijnlijk kan ik een Yamaha yzf 125r overkopen van iemand over een tijdje, lijkt me wel leuk om mee te beginnen, alhoewel dat voor mensen die op een wat zwaardere motor gezeten hebben natuurlijk speelgoed is Dit zijn mijn drijfveren om motor te willen rijden, de motoren van mijn vader die helaas is overleden: Een BMW R850R die nu naar reparatie weg is (5 jaar stil gestaan, remmen kapot en het blok is ook niet helemaal top meer) en voorlopig naar m'n oom gaat tot de tijd dat ik er op mag rijden, dan gaan we hem waarschijnlijk delen. Is alleen nog wel wat jaartjes weg. En het pareltje! Een Triumph bonneville uit begin jaren 70. Geen idee welk model het precies is, kentekenbewijs zijn we op het moment kwijt maar die vinden we nog wel weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ah.. Bonneville.. Mooi spul, maar wel met een "maar"... Als je pech hebt lig je er meer onder dan dat je erop zit. Maar zo heb ik jaaaaren een BMW R75/5 gehad (1971) en dat was "Deutsche Gründligkeit". Not. Heb em toen ik em kocht he-le-maal uit elkaar gehaald, op de versnellingsbak na, en kaal gekrabd. Daarna opnieuw laten spuiten, en weer in elkaar. Helaas was ik zo debiel om de bedrading niet te vervangen. En daar bleek nu net de continue ellende in te zitten. Nu al weer iets van een 10 jaar een XVS1100. Maar die moet ook maar weg, wil weer naar de Triumph (alleen geen Bonneville, wil de Speed Triple 1050). Rijbewijs iets van 35 jaar geleden of zo gehaald.. omg...(*haarspoelinkie zoeken gaat*) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ook een motorrijder hier. Rijbewijs op 29-2-2000 gehaald (schrikkeljaar) en gelijk rijden. Ik had toen een Kasasaki zxr400, heerlijke stuurfiets Daarna nog een Suzuki gsxr 750 srad gehad. Door omstandigheden niet veel meer gereden en nu al weer vijf jaar een motorscooter. En daar doe ik voornamelijk woonwerkverkeer mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 De Triumph is trouwens een T120 uit '72, met 650cc. Kentenbewijs gevonden Is er veel veranderd in die 35 jaar als motorrijder gerben? Stuk drukker zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Mwoah. Het is wel meer oppassen in het verkeer, maar goed, dat is het in de auto ook. Het is wel een tijd een enorme hausse geweest, leek wel of een jaar of wat terug iedereen met een midlifecrisis zo nodig zijn (of haar) motorrijbewijs moest halen. Heb het zelf nog op een oefenvergunning gehaald; kon je een L plaatje bij het politiebureau halen, en met een briefje van de politie erbij mocht je de eerste zoveel dagen van je woning naar een bepaald industrieterrein hier in de stad, weken daarna ook binnen de rondweg en als laatste periode mocht je ook in de binnenstad komen. Had ik een ouwe 125cc Vespa scooter ergens op de kop getikt, rossen met die bak, na afloop van de periode naar de rijschool toe, examen aanvragen en 1 uur voor het examen, om aan de motor te wennen, op een motor van hen rijden en daarna hup, examen doen. Klaar! Heeft me dus een paar gulden gekost. Heb wel het idee dat (los van het geld) het lessen voor motor nu iets meer oplevert (qua veiligheid..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroniemo Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ik heb 3 december 2012 mijn motor rijbewijs gehaald. Gelukkig voor mij dat op het moment dat ik examen moest doen de sneeuw die uit de wolken kwam niet op de grond bleef liggen, anders was het examen afgeblazen en had ik voor 19 januari j.l. (intreding van de nieuwe rijbewijs regels) mijn motor rijbewijs niet gehaald en 2 jaar moeten wachten voor een herkansing op een zware klasse motor. Na een paar maandjes het rijbewijs op zak wilde ik toch wel een motor hebben om op te kunnen rijden. Mijn vader rijdt een blauwe BMW R1100RT uit 1995 en daardoor en van wegen de cardan aandrijving wilde ik ook een BMW. Dit is dan ook een rode BMW R1100RS uit 1993 geworden: Misschien dat er ergens in de toekomst mogelijkheden zijn voor een centraal treffen van alle scheerders . Om dan gezamenlijk te gaan toeren of onder het genot van bijvoorbeeld een kopje koffie een gezellig onderwerp aan te gaan snijden. Ik sta er in ieder geval voor open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Overigens... combinatie motorrijden en scheren is nog niet zo vreemd... de industrie speelt er al op in..!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Mooie dingen. Hier in Belgie (woon er pas 2 jaar, daarvoor in NL) is het wel een stuk makkelijker en goedkoper om je motorrijbewijs te halen. Ok, nu zijn de regels veranderd dat het niet meer op een zaterdagje kan, maar met 9 uur lessen krijg je nog steeds een blauwe L waarmee je zelf rond mag rijden en een 125 cc daar mag ik nu al op rijden. Op zich lijkt het me ook wel heel tof, maar ik vind dan zelf scooters heel tof. Dat ziet er best comfortabel uit en volgens mij scheelt het ook veel reistijd en kosten. Ik heb alleen geen garage en mijn auto is nog niet afbetaald en dat wil ik toch wel redelijk snel gedaan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Aangezien volgens mij ongeveer de helft van de leden hier gerecruteerd is in het MF "Scheer je weg" topic (met dynamische topic title) lijkt het me een retorische vraag Momenteel rij ik een Honda NT700V, die ik met name voor woonwerk gebruik. Ook hiervoor heb ik voornamelijk Honda's gereden, met een enkele Yamaha. Mijn droom is ooit nog eens een echt mooie Guzzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ah, dat wist ik niet. Ik weet we'll dat er veel leden van Fok en Got komen. Dus ook van het MF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ik ben begonnen op mijn 8e met crossmotoren, dus uiteindelijk op mijn 18e meteen begonnen met mijn motor rijbewijs, en vervolgens 18 jaar zomer en winter rondgereden. Meeste woon/werk. Nu ruim 1.5 jaar geleden heb ik de helm aan de wilgen gehangen. Ik heb 18 jaar zonder ongelukken gereden en het plezier was mede door de gevolgen van een operatie ver te zoeken. Uiteindelijk de keuze gemaakt mijn trouwe dikke dame te verkopen Achteraf gelukkig nog geen spijt van gehad. Mis het soms wel, maar het kriebelt niet meer. Hier een foto uit 2 wielige tijden... Suzuki TL1000R, m;n zomer en pekelfiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ik ben begonnen op mijn 8e met crossmotoren, dus uiteindelijk op mijn 18e meteen begonnen met mijn motor rijbewijs, en vervolgens 18 jaar zomer en winter rondgereden. Meeste woon/werk. Nu ruim 1.5 jaar geleden heb ik de helm aan de wilgen gehangen. Ik heb 18 jaar zonder ongelukken gereden en het plezier was mede door de gevolgen van een operatie ver te zoeken. Uiteindelijk de keuze gemaakt mijn trouwe dikke dame te verkopen Achteraf gelukkig nog geen spijt van gehad. Mis het soms wel, maar het kriebelt niet meer. Hier een foto uit 2 wielige tijden... Suzuki TL1000R, m;n zomer en pekelfiets Wat voor demper hangt er nou onder? BOS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Jawel, BOS Titanium Hier een filmpje wat ik ooit gemaakt heb daarvan: Dan kreeg je ook van deze vlammetjes erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Jawel, BOS Titanium Hier een filmpje wat ik ooit gemaakt heb daarvan: Dan kreeg je ook van deze vlammetjes erbij Dat zal een mooi zakcentje gekost hebben. Titanium _O_ (trouwring is titanium btw) Klinkt erg erg lekker moet ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ach, dat wat je er in steekt, zie je nooit meer terug haha Ja, heeft genoeg gekost, maar ja, van de opbrengsten van de verkoop kon ik iig een nieuwe fotocamera kopen, goede bijkomstigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 De afgelopen 10 jaar heel veel verschillende motoren gereden, altijd veel lol op het circuit en op de weg gehad, maar ik zit er over te denken de huidige motor te verkopen. En dan is het voorlopig over Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Ik ga het rijbewijs zeker een keer halen. Of ik dan ook een motor koop weet ik nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 ik heb pas geleden mn eerste proefles gehad en heb binnenkort de 2e van 3 uur. heb er erg veel zin in om mn motorrijbewijs te gaan halen! mooie motor? te veel om op te noemen.... ducati monster, ktm superduke, suzuki gsr, maar ook honda shadow (nieuwste model) of harley v-rod enz. enz. enz...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 alle 1000cc motoren mag je dus nog extra rijbwijzen voor gaan halen volgens mij, per klasse 1 dus word dure grap Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Dat ligt aan je leeftijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 vanaf 24 mag je meteen examen doen voor zware motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 vanaf 24 mag je meteen examen doen voor zware motoren Vroeger was dat allemaal een stuk eenvoudiger. Als ik hoor hoeveel het tegenwoordig alleen al kost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 vanaf 24 mag je meteen examen doen voor zware motoren Yup, en 18 voor A1. 2 Jaar na je A1 mag je voor A2 gaan, en 2 jaar daarna (op 22jarige leeftijd dus) mag je voor volledig A. Ze willen nu ook invoeren dat je op je 20e rechtstreeks voor A2 mag gaan. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen, heb al wel een motor staan voor A2 maar kan van een vriend ook een "leuke" 125cc overkopen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Altijd A2, zou ik zeggen. Dan heb je meer keus qua motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Rij motor van af mijn 18e begon met een suzuki gs500, daarna heb ik een honda cbr600f gehad, en rij nu op een honda vtr 1000 sp1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts