Jan Zoethout Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Van merwtje een Gillette OLD type krabber gekocht: Deze krabber heeft geen serienummer - kennelijk gemaakt in 1921 of 1927/28, in die jaren zijn OLD's geproduceerd zonder serienummers (zie de wiki van B&B) Enfin, ik heb dit ding gekocht om mee te scheren, en dat gaat prima zonder serienummer ... De scheerkop geladen met een Astra SP mesje en op m'n custom handle geschroefd: En ik kan jullie verzekeren: de oudjes doen het nog uitstekend ! Een heerlijke gladde scheerbeurt zonder ongelukjes .... Ook deze is een blijvertje ....
Marcel Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Hoewel niet ieders kopje thee, velen vinden een Old Type teveel bijten, vind ik het ook erg goede krabbers. Dat eerste ontwerp van King Camp Gillette had wel wat. De handgrepen van de ball-end types zijn helaas erg vaak in de langte gescheurd als gevolg van materiaalstress. Dit is dus geen gevolg van misbruik door eerdere gebruikers. Is jouw handgreep ongeschonden?
Jan Zoethout Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 Deze OLD is zo mak als een lammetje - bijten naar de baas ? - dacht 't niet ! Mijn Pearl OC komt veel agressiever over ... Het handvatje was kennelijk origineel vernikkeld of verchroomd, maar het messing schijnt er goed tussendoor. Ik kan geen (haar-) scheurtjes ontdekken (wil je 'm soms overnemen, Marcel ?).
Jan Zoethout Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 (edited) Vanmiddag het handvat dat er bij hoort (volgens mij) ontvangen van Iain Temple (templ8): Een mooie combinatie, al zeg ik 't zelf .. Edited September 5, 2014 by Guest
Jan Zoethout Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 RVS? Allebei de handles (de ene geinspireerd op de Tradere handle, de ander een ball end) zijn gemaakt door Iain Temple (templ8) in RVS. Mooi he ?
Recommended Posts