Fraggie Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) Hoi iedereen. Sinds ik me scheer met een krabber etc, is dat eigenlijk elke ochtend wel lekker gegaan en met goed resultaat. Ik scheer eerst naar beneden en dan daarna weer inzepen om vervolgens tegen de richting in te scheren, en dat gaat altijd goed. Maar vanochtend had ik echt een offday met scheren. Ik had gisteren een nieuw personna mesje erop gedaan, en heb de zeep van bdf clasico gebruikt. Het ging heel stroef, het mesje gleed gewoon niet, schuim leek in orde, en mesje kan toch niet al bot zijn na een tweede keer? Was dus een rot scheerbeurt, razor burn van hier tot Tokyo maargoed, wel glad Morgen weer zelfde setup gebruiken om te kijken waar ik fout ging? Had de neiging om er weer een derby op te zetten want dat gebruik ik sinds het begin en gaat prima. Tips graag Gr Hans Edited September 5, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Personna's vind ik zelf een heel stuk lekkerder scheren dan derby maar zoals je weet de één z'n topmesjes zijn bij een ander vuilnisbak materiaal. Een weekje iedere dag afwisselen tussen je gewone mesjes en de personna zal wel uitsluitsel geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Als het stroef ging, verdenk ik als eerste je schuim. Tenzij je met stroef bedoelt dat het mesje niet door de haren ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Als het stroef ging, verdenk ik als eerste je schuim. Tenzij je met stroef bedoelt dat het mesje niet door de haren ging. Nee, het gleed niet goed over mijn huid. Dus misschien toch mijn schuim niet goed genoeg gemaakt? Haartjes waren opzich geen probleem, maar mesje gleed gewoon niet en dan ga je denk ik, meer druk uitoefenen om toch goed te scheren. Te weinig water gebruikt dan met opschuimen waarschijnlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 (edited) Personna's vind ik zelf een heel stuk lekkerder scheren dan derby maar zoals je weet de één z'n topmesjes zijn bij een ander vuilnisbak materiaal. Een weekje iedere dag afwisselen tussen je gewone mesjes en de personna zal wel uitsluitsel geven. Ja ik lees alleen maar positieve verhalen over die mesjes, alhoewel ik derby ook erg lekker vind. Gisteren ging het met de personna wel goed trouwens. Ik heb ook verschillende merken liggen om uit te proberen, deze week dus personna en volgende week shark geloof ik. Feather was ik vergeten te bestellen argh. Gr Hans. Edited September 5, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Inderdaad wat meer water gebruiken volgende keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Heb je iets aan pre shave gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Heb je iets aan pre shave gedaan? Dat is ook het eerste waar ik aan denk. Heb je iets anders gedaan dan die keren dat het wel lekker ging? Overigens zegt van boven naar beneden scheren niet zo veel. Het hangt er maar net vanaf welke richting je haar op groeit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 misschien had je wel een uniek exemplaar, of had je niet de juiste hoek te pakken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Nee geen pre shave of wat dan ook. Er gaat sochtends een washand overheen en dan scheren. Niet anders dan normaal. Maargoed, waarschijnlijk heb ik mijn zeep niet goed genoeg gehad, dus morgen nieuwe ronden nieuwe kansen met de zelfde setup Gr Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Poe vervelend dat je zo'n slechte scheerbeurt had Fraggie. Het kan verschillende oorzaken hebben. Zag je schuim eruit als slagroom / dikke yoghurt? Wat ik zelf altijd doe is een paar druppels glycerine toevoegen en bij de harde scheerzeep voeg ik een beetje scheercrème (neutraal qua geur) toe. Ik heb een gevoelige huid en dit werkt voor mij goed. De tips die de andere forumleden hebben gegeven zou ik proberen om erachter te komen wat de oorzaak is en wat voor jou werkt. Dat is het belangrijkste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraggie Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Wat ik zelf altijd doe is een paar druppels glycerine toevoegen en bij de harde scheerzeep voeg ik een beetje scheercrème (neutraal qua geur) toe. Ik heb een gevoelige huid en dit werkt voor mij goed. Waar koop je die glycerine? Dat zorgt er zeker voor dat het gladder is? Schuim zag er wel wat dunnig uit moet ik zeggen, dus gewoon niet lang genoeg de tijd voor genomen denk ik. Droogte ook snel op, dus een lather-fail gevalletje Ja en voor de rest volg ik de tips die je hier altijd leest, fantastisch forum! Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Waar koop je die glycerine? Dat zorgt er zeker voor dat het gladder is? Zolang het geen nitroglycerine is kun je dat gewoon bij de drogist kopen. Ik zou de DA of de DIO proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Rijd ook meteen even langs de apotheek voor een pipet. Een paar druppels te veel kan je schuim verknoeien dus doseren is belangrijk. Makkelijker dan uit een potje gieten iig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 De glycerine heb ik bij de etos vandaan en heb ik in een lege asb tube overgegoten (Wilkinson). Het doseert goed en je hebt er weinig van nodig (3 druppels). Het glijdt inderdaad makkelijker en de zeep is niet zo droog. Met het laden van de kwast (lichtvochtig niet te nat) met zeep en het opkloppen, ben ik toch wel even bezig. Ik kijk niet zo nauw, als de kwast goed vol zit, begin ik met opkloppen en voeg steeds een heel klein beetje water toe (vingers onder de kraan en druppels langs mijn vingertoppen in mijn scheerkom laten druppelen) Het opkloppen duurt ongeveer twee minuten. Wanneer het de substantie heeft van slagroom / dikke yoghurt dan is het klaar voor gebruik. Wees kritisch en kijk of je voldoende water hebt gebruikt en dat er geen luchtbellen in je schuim zitten. Water toevoegen is makkelijker dan water verwijderen. Ik zou wanneer je daar veel moeite mee hebt een goedkoop zeepje uit de supermarkt nemen (De Vergulde Hand bijvoorbeeld) en daar lekker mee oefenen. Wanneer je nog geen goed schuim hebt, weggooien en opnieuw proberen. Suc7:mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts