efsk Posted September 4, 2014 Posted September 4, 2014 Zelfde plaatjes onder het been schoonmaken onderwerp, maar eigenlijk hoort dit hier. Voor: Liggende op Sonic Youth - Sister Bij het ontscalen scheurden de rubber scales. Die waren volledig verkauwgumd. Van een ander, nog schoon te maken mes de benen scales genomen. Na enig schuren en poetsen: Liggende op The Concert Sinatra Zoals zichtbaar nog flink wat pitting maar ik ben niet ontevreden. Nu scherp zien te krijgen, om te ontdekken of jullie gelijk hebben qua fijne scheerder.
Barbiere di Figaro Posted September 4, 2014 Posted September 4, 2014 Dat lijkt gewoon een heel ander mes!
Marcel Posted September 4, 2014 Posted September 4, 2014 Dat is een flinke stap! Ga je hem nog verder proberen te polijsten of laat je het hierbij?
efsk Posted September 4, 2014 Author Posted September 4, 2014 Dank je, dat vond ik ook Ik ga alleen de pins nog vervangen. Ze zijn nu niet gelijk en ik vind, nu ik er wat meer mee doe, de revisor-pins niet zo mooi. je zou het koppie er eigenlijk af moeten knippen.
Guest Posted September 4, 2014 Posted September 4, 2014 Er afknippen en aan beide kanten ringetje plaatsen. Vind ze idd ook niet mooi
efsk Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 Nou. Ik heb m alweer verpest. De bevel wilde niet lekker, bleef zo bot als een autoband aan de teen, dus effe wat meer druk en huppelekee halve rug weggeslepen en nog steeds geen bevel. Goed gedaan efsk. Maar goed. Zo leert men. Of zo.
efsk Posted September 6, 2014 Author Posted September 6, 2014 die paste niet helemaal over het frame. Was niet breed genoeg. Gevolg was dat de slijpbeweging de tape telkens van het mes trok. Toen heb ik m er maar afgehaald. Later bedacht ik me een andere tapemethodiek die wel had gekund, maar ja. Sowieso de dag niet, tijdens het schoonmaken van de chosera gleed die uit mn hand. Reflex maakte dat ik m ving met de andere hand, maar daar had ik natuurlijk de schoonmaaksteen in vast. Put in de chosera. Gelukkig niet al te ernstig en aan de rand, dus daar valt omheen te werken.
Guest Posted September 6, 2014 Posted September 6, 2014 Balen!!! Gelukkig kom je hem nog vangen. Zou erg jammer zijn als je hem uit elkaar ziet spatten op de grond.
cutthroat Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 Balen Richard! Ook zonde van de scales, die zijn toch wel erg bijzonder. Maar ja, leermomentje zullen we maar zeggen?
efsk Posted September 7, 2014 Author Posted September 7, 2014 Balen Richard! Ook zonde van de scales, die zijn toch wel erg bijzonder. Maar ja, leermomentje zullen we maar zeggen? De huidige scales zijn herbruikbaar, dus dat is niet zo'n ramp. Dat rubber is gewoon te verwachten, dat is vergaan tegenwoordig. En verder: als het niet lukt moet je stoppen met slijpen. Dat is de wijze les. Beter de volgende dag fris opnieuw want als het niet wil ga je forceren en dan maak je dingen stuk. Net scheren: altijd ontspannen en rustig. In ieder geval ga ik deze nog wel scherp krijgen want ik zal me er toch in ieder geval een keer mee scheren na al dat poetsen
Recommended Posts