skippy Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Ik vroeg mij af of er een mildere safety razor was dan de Bluebeards Revenge Scimitar die ik nu heb? Ik scheer mij nu enkele weken met dit scheermes, maar het gaat mij niet makkelijk af. Als ik er echt de tijd voor neem dan gaat het, maar dan moet ik echt heel precies te werk gaan. Ik krijg altijd wel kleine cuts in de halsstreek. De Timor DE mesjes die ik gebruik worden na 2 maal al hard minder en dan moet ik ze vervangen. Afgelopen weekend was ik weer iets te fanatiek en had ik weer meerdere kleine wondjes. Gisteren weer rustig de tijd genomen en toen ging het wel weer met een nieuw mesje. Ik gebruik de scheercreme van TOBS en schuim meerdere malen per scheerbeurt in. Ik scheer alleen wtg in spoel regelmatig het mes met heet water (onder de kraan) De pre-shave bestaat uit een hete handdoek op de huid, de olie ben ik al mee gestopt aan gezien die meer kwaad leek te doen dan goed. Voor de duidelijkheid heb ik enkele foto's van de scheerkop. Hij lijkt wel wat op de EJ DE89. 1. 2. 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Je zou een Lord L6 kunnen bestellen via de Lord inkoopactie. Maar een 89 kop is niet heel erg agressief. Als ik het zo lees is het een kwestie van aan je techniek werken. En misschien andere mesjes proberen als deze niet voldoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Het lijkt inderdaad op een EJ 89 kop. Ik denk dat het een kwestie van oefenen is en misschien andere mesjes. Het kan natuurlijk geen kwaad er een andere krabber bij te nemen. Je kunt dan inderdaad denken aan de Lord L6 (hoewel ik die gelijkaardig vind aan de EJ, maar uekaz) of een Chinese Gillette Tech (het zijn allebei budgetkrabbers maar ik gebruik ze nog steeds regelmatig, de Chinese GIllette tech is het mildst, maar niet te mild immo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Scoor een Tech of een Krona bij b.v. Merwtje (of een ander forumlid). Ik vond de R89 ook geen bijzonder milde krabber. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Probeer een ander mesje in deze krabber maar verder is die echt prima. Techniek is belangrijker. Met een DE krabber scheer je je op een andere manier dan met een cartridge krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 idd misschien andere mesjes nemen maar welke Tobs gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Bedankt voor de reacties. Ik zal het nog even aankijken met andere mesjes. Ik gebruik de TOBS scheercreme met cocos. Ik heb ook nog de creme van BBR, maar die heb ik nog niet geprobeert. Misschien ook nog een optie, maar ik wilde niet teveel veranderen. Iemand nog suggesties voor mesjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 probeer het ook eens met de andere creme. bij sommige creme heb ik last en heb ik eerder cuts. heb je je baard groei goed in kaart gebracht? in de nek gaat het vaak meerdere richtingen op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Iemand nog suggesties voor mesjes? De mesjes van Lord(super SS,classic, Platinum) en Hema zou je kunnen gebruiken. Die zijn vergevings gezind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Feather as d2. Ik vind het bijna onmogelijk me ermee the snijden. De hoek waarmee je scheert is wel wat anders en is even wennen. Maar als als ik met de Feather scheer heb ik nooit last van irritatie. Minder scherpe mesjes heb ik zelf meer last. Ik heb ze het liefst zo scherp mogelijk (Feather of Polsilver werkt voor mij het best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts