Jump to content

Wat is een milde safety razor?

skippy

Recommended Posts

Ik vroeg mij af of er een mildere safety razor was dan de Bluebeards Revenge Scimitar die ik nu heb?

Ik scheer mij nu enkele weken met dit scheermes, maar het gaat mij niet makkelijk af.

Als ik er echt de tijd voor neem dan gaat het, maar dan moet ik echt heel precies te werk gaan.

Ik krijg altijd wel kleine cuts in de halsstreek. De Timor DE mesjes die ik gebruik worden na 2 maal al hard minder

en dan moet ik ze vervangen. Afgelopen weekend was ik weer iets te fanatiek en had ik weer meerdere kleine wondjes.

Gisteren weer rustig de tijd genomen en toen ging het wel weer met een nieuw mesje.

Ik gebruik de scheercreme van TOBS en schuim meerdere malen per scheerbeurt in.

Ik scheer alleen wtg in spoel regelmatig het mes met heet water (onder de kraan)

De pre-shave bestaat uit een hete handdoek op de huid, de olie ben ik al mee gestopt aan gezien die meer kwaad leek te doen dan goed.

Voor de duidelijkheid heb ik enkele foto's van de scheerkop. Hij lijkt wel wat op de EJ DE89.

1.

item.JPG?rot=1

2.

item.JPG?rot=1

3.

item.JPG?rot=1

Je zou een Lord L6 kunnen bestellen via de Lord inkoopactie.

Maar een 89 kop is niet heel erg agressief.

Als ik het zo lees is het een kwestie van aan je techniek werken.

En misschien andere mesjes proberen als deze niet voldoen.

Het lijkt inderdaad op een EJ 89 kop. Ik denk dat het een kwestie van oefenen is en misschien andere mesjes. Het kan natuurlijk geen kwaad er een andere krabber bij te nemen. Je kunt dan inderdaad denken aan de Lord L6 (hoewel ik die gelijkaardig vind aan de EJ, maar uekaz) of een Chinese Gillette Tech (het zijn allebei budgetkrabbers maar ik gebruik ze nog steeds regelmatig, de Chinese GIllette tech is het mildst, maar niet te mild immo)

Bedankt voor de reacties. Ik zal het nog even aankijken met andere mesjes. Ik gebruik de TOBS scheercreme met cocos. Ik heb ook nog de creme van BBR, maar die heb ik nog niet geprobeert. Misschien ook nog een optie, maar ik wilde niet teveel veranderen.

Iemand nog suggesties voor mesjes?

• 1 year later...

Feather as d2. Ik vind het bijna onmogelijk me ermee the snijden. De hoek waarmee je scheert is wel wat anders en is even wennen. Maar als als ik met de Feather scheer heb ik nooit last van irritatie. Minder scherpe mesjes heb ik zelf meer last. Ik heb ze het liefst zo scherp mogelijk (Feather of Polsilver werkt voor mij het best.