Jump to content

Gillette knack

ocellaris

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag van m'n vader zijn scheermes gekregen. Een nog goeduitziende gillette knack uit 1974 :D

Dit is dus mn eerste ouwe, op papier niet veel waard behalve voor mij dan ;)

Iemand trouwens nog tips hoe deze heerlijke scheerder nog beter te laten glimmen?

IMG_20130707_233519_zpsd7a4b178.jpg

IMG_20130707_233625_zps9764608d.jpg

IMG_20130707_233744_zps6815507d.jpg

Ik heb er ook één qua prijs zijn ze inderdaad niet veel waard maar het zijn erg fijne houdertjes. Heel mild en met een goed scherp mesje bijna gegarandeerd irritatie vrij scheren.

Een sopje van heet water en wat afwasmiddel en een oude tandenborstel moet genoeg zijn om hem goed schoon te krijgen, van azijn ben ik geen liefhebber omdat veel zure of bijtende middelen de nikkel of chroomlaag kunnen aantasten.

Als het metaal wat dof is kun je het oppoetsen met wat tandpasta, de witte en niet de gel. Deze heeft een heel fijn schuurmiddel en is meestal afdoende om de glans weer terug te krijgen.

..... m'n vader zijn scheermes gekregen. ......Dit is dus mn eerste ouwe, op papier niet veel waard behalve voor mij dan ;)

Precies! Zo heb ik een Gillette Tech Ball End, in feite nog net geen drol en drie knikkers waard. Maar is van mijn vader geweest, alhoewel ik em er nooit mee heb zien scheren (wegens altijd een baard vermoedelijk.. :D ) Voor mij is ie echter toch aardig wat waard; die gaat niet de deur uit...!

Ik had hem al schoongemaakt met een hiergelezen tip om dit met een bruistablet te doen, heb hem zojuist even met tandpasta behandelt en het werkt idd iets :) goeie tip!

Of hij mild is...enige vergelijk wat ik heb is de Parker 99r en deze laatst genoemde vind ik milder. Vind ze alletwee wel fijn om mee te scheren, tijd voor een 3e erbij :P

En bij mij gaat ie idd ook nooit de deur uit :)