marco Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Omdat er soms wel wat behoefte is om ook andere dingen dan scheren te bespreken en er hier volgens mij wel wat klussers aanwezig zijn, lijkt het me leuk om hier wat dingen te delen. Zoals getoond in een ander onderwerp (opa's kwast opknappen) ben ik zaterdag bezig geweest in de badkamer. Koof met spotjes gemaakt. Alleen nog de boel dichtsmeren en verven en het plafond witten. Eerste stukje er op En alles er op Tijdje geleden ook een plantenbak gebouwd: De plantenbak is gemaakt van oud schuttinghout van mn schoonvader. Voor het eerst dat ik iets echt zelf heb gemaakt. Ben dus heel blij met het resultaat! Na het beitsen bleek dat toch niet alle lelijke plekken goed bedekt waren, dus heeft mn vrouw er later nog een pot zandgrijze verf tegenaan gegooid. De sierstrips vonden de zo leuk afsteken dat we het zo hebben gelaten.
Shaving Silly Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Ik woon sinds februari weer alleen en moet dus ineens weer van alles zelf doen, op zich niet erg en sommige dingen ben ik heel trots op dat ik het zelf doe. Zo heb ik vorige week een dompelpomp in de vuilwatertank vervangen in de tuin !!! Eerst met de niet handige buurman bekeken wat er mis was en hangend op z'n kop in een licht blauwe jurk met petticoat geconstateerd dat er een nieuwe pomp in moest [ buurman riep gelijk ohhh dat kan ik niet waarop ik reageerde : dat kan toch iedere achterlijke ???? Daar gaan we echt niet iemand voor inhuren hoor pfffffffffffffffff Petticoat jurk vervangen voor een tuinpak en de pomp los gehaald en de nieuwe bevestigd , appeltje eitje hahhahha [ zoek ik alleen nog iemand die mijn jetsetstralenbad kan maken ????
bert Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Dat ziet er goed uit Marco,de plantenbak is ook mooi geworden. Ik heb vroeger zelf heel veel geklust maar ik heb hiervan geen foto's gemaakt. Wat ik ook heel erg veel heb gedaan is het restaureren van antieke meubelen,hierbij moet je voorstellen dat kasten die menig mens bij grofvuil zou zetten, weer in hun orginele staat gebracht werd. Jammer dat ik hiervan oog geen foto's heb gemaakt.
SakasakaHeyhey Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Netjes Marco! Een echte klusser ben ik zelf niet zo. Wat ik kan is verven, laminaat leggen en een lijstje aan de muur hangen en dan houdt het eigenlijk al weer op bij mij.
marco Posted September 1, 2014 Author Posted September 1, 2014 Laminaat leggen en plintjes (op het autistische af) plakken gaat mij ook prima af, maar op de een of andere manier loop ik altijd te kutten met verf. Waarschijnlijk kan ik het ook beter wat verdunnen. Binnenkort bij mn moeder ook behoorlijk wat verfwerk te doen, dus kan ik mooi oefenen
Marcel Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Gisteren nog druk in de weer geweest met laminaat leggen. En klaar ben ik helaas nog niet (nog 4 ruimtes op de bovenverdiepingen te gaan). Gelukkig wordt de woonkamer voorzien van een echte vloer (eiken) en wordt dat door een vakman gedaan.
Mesmer Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Ik heb onlangs met een Raspberry Pi mijn eigen online cloudopslag gebouwd... Maar dat valt zeker in een andere categorie haha
brord Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 De grootste klus in huis die ik heb gedaan was de kraan vervangen in de keuken. Duurde wel 2,5 uur maar wat was ik trots. (Zegt wel wat over mijn klusniveau
marco Posted September 1, 2014 Author Posted September 1, 2014 Nou ja, ik heb ook heel lang gedaan over het vervangen van mn keukenkraan. Je moet poppehandjes hebben om daar normaal bij te kunnen!
cutthroat Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Ik weet mijn weg wel met gereedschappen. En dan bedoel ik niet alleen laminaat en plintjes leggen, of wat schilderwerk. Dan bedoel ik ook een complete zolder strippen, muur opnieuw opbouwen, leidingen infrezen en bekabeling trekken, muren stucen (of is het stuccen?), verlichting aanleggen, rachelwerk aanbrengen, isoleren en dan afwerken. Maar ook een complete badkamer strippen en opnieuw opbouwen (met alles op een andere plek als daarvoor) heb ik al eens gedaan. Het gaat wel niet zo snel en het is misschien niet zo strak als bij een vakman, maar je mag zien dat het door een amateur is gedaan . Alleen van gas en water- of cv-leidingen die in een muur weggewerkt zitten blijf ik af. En me nu aan het toeleggen op het leren houtdraaien. Ach, iedere gek zijn of haar gebrek
Marcel Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Afgezien van laminaat leggen heb ik een aantal jaren geleden behoorlijk wat in huis gedaan, zoals de zolder volledig isoleren en afwerken met gips. Leidingwerk, gas/elektra/water doe ik niet aan, hoewel ik geen moeite heb met netwerkinstallaties. Als je daarmee de mist in gaat heeft dat geen serieuze gevolgen. In je eigen huis welteverstaan Verfstrippen, schuren, plamuren en lakken kan ik ook wel netjes maar m'n hobby zal het nooit worden.
Shaving Silly Posted September 2, 2014 Posted September 2, 2014 Zou het trouwens genetisch bepaald zijn dat mannen "handiger" zijn dan vrouwen ? Beetje verven kan ik nog wel maar een kasje in elkaar zetten dan gaat het toch aardig mis. Wisten jullie dat mannen een langere ringvinger hebben [ mannelijke hormoon ] en vrouwen een langere wijsvinger [ vrouwelijke hormoon ] en dat mannen met een vrouwelijke hand dus een langere wijsvinger vaak net zo onhandig zijn als vrouwen met een soort gelijke hand. Leg je rechter hand maar eens met de rug van je hand plat op de tafel en vergelijk die met die van je vrouw. Vrouwen met een langere ringvinger dan hun wijsvinger zijn over het algemeen wel handige types. http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/article/detail/1191223/2010/12/03/Wat-je-wijsvinger-over-jezelf-vertelt.dhtml
marco Posted September 2, 2014 Author Posted September 2, 2014 Wat Marcel en Ramon hebben geklust heb ik nog nooit hoeven doen. Maar aangezien we nu een koophuis hebben zit het er wel in dat ik zoiets ooit wel zelf moet doen. Volgend jaar moet ik ook eigenlijk de kozijnen enzo buiten verven, daar zie ik wel erg tegenop. Wat een rotklus...
marco Posted September 2, 2014 Author Posted September 2, 2014 Ten eerste wil ik kwaliteit, ten tweede wil ik de Nederlandse economie stimuleren, niet de Poolse. Eigen volk eerst laten we maar zeggen. Er zijn zat Nederlandse schilders die het werk goed kunnen gebruiken denk ik....
lanerios Posted September 2, 2014 Posted September 2, 2014 Marco, ik kan wel wat rondzoeken, m'n ouders hebben ook alles goed laten verfen (door een niet Pool). Dus zal dan even moeten kijken. Qua klussen ja.. Huurhuis, dus weinig echt aan te passen. Plannen nu: TV kast vervangen (of door Ikea, of zelfbouw) Game room aanpassen (staat rot tafel.. moet vervangen)
marco Posted September 2, 2014 Author Posted September 2, 2014 Thanks Marco, maar we hebben nog even. Laat het tegen die tijd wel ff weten.
marzman Posted September 2, 2014 Posted September 2, 2014 Ik ben niet zo'n handige klusser, de benedenkozijnen schilderen zou ik nog wel aandurven maar op een ladder denk ik dat het niks wordt. Ik denk dat klussen op zich wel moet lukken met een beetje voorbereiding van Youtube maar op een ladder wint mijn hoogtevrees. Maar ik woon ook in een huurhuis, heb binnen wel alles (muren, plafonds) geverfd toen ik hier kwam wonen en lampen en schilderijtjes opgehangen maar daar hoef je niet superhandig voor te zijn. Oja, en ik heb vorige week een kastje van Ikea in elkaar gezet. Telt dat ook?
Shaving Silly Posted September 2, 2014 Posted September 2, 2014 Oja, en ik heb vorige week een kastje van Ikea in elkaar gezet. Telt dat ook? Ja vind ik van wel , ik vind mezelf al heel wat met mijn dompelpomp hahahhah en ik kan schilderen verder kan ik nix en dat hou ik ook zo , lange wijsvinger dan kan je er nix aan doen. Is genetisch bepaald.
Henkiepenkie Posted September 3, 2014 Posted September 3, 2014 Ben eigenlijk best wel technisch denk ik en doe al jaren praktisch alles in en om het huis zelf. Kozijnen gemaakt en erin gezet. Voegen vervangen Schilderen Behangen CV-ketel vervangen incl. leidingen aanpassen. CV-ketel schoonmaken. Wanneer het t.b.v. werkzaamheden nodig is demonteren/ hermonteren van CV-platen. Elektra geheel vervangen, groepen uitgebreid enz. Alle fietsen hier onderhouden waaronder een complete versnellingsnaaf uitbouwen en reviseren, racefiets compleet opbouwen en afstellen van derailleur, remmen, bracketlagers vervangen enz. Div. onderhoud aan auto (wat zelf kan en veel geld bespaard) Olie verversen, olie, lucht en interieurfilters vervangen. Keuken stellen compleet met apparatuur. Kranen vervangen. Zinken goten incl de beugels vervangen (buurman heeft gesoldeerd voor mij) enz. enz. Tegenwoordig word ik door vrouw en kinderen aangesproken met "Klus". Waar ik niet aan begin is stukadoren en tegelzetten.
marco Posted September 3, 2014 Author Posted September 3, 2014 Zo dan, flinke lijst! Wel handig als je zoveel zelf kan doen!
marco Posted July 18, 2015 Author Posted July 18, 2015 Zo, het huis was nog lang niet klaar en er lagen klusjes te wachten. De woonkamer was niet naar ons zin. Behang van de vorige eigenaar zat er nog op en dat vonden we eigenlijk niet zo mooi. Was crème kleurig, dus even de boel geverfd. Doordat de schuur aan het huis zit hebben we voor de tuindeur een nis. Dat was een dooie hoek, dus heb ik een schuine wand geplaatst en een schouw ertegenaan gezet. Schouw was nog geen drie tientjes bij een kringloop, dus mooi opgeknapt en is weer zo goed als nieuw. Het heeft allemaal even wat tijd gekost, maar we zijn erg blij met het resultaat. Zie hier:
Recommended Posts