Frank Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Alhoewel ik op dit moment erg tevreden ben met mijn Muhle R89 moet ik bekennen dat ik toch ook erg gecharmeerd ben van de RVS razors die ik al surfend ben tegengekomen. De Feather is natuurlijk de bekendste maar daarover lees ik zulke verschillende berichten dat ik me daar niet aan wil wagen. Ik zag ook de Tradere SB .Heeft iemand daar ervaringen mee ? Of zijn er nog andere RVS razors die iemand kan aanbevelen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt de Weber (met twee verschillende handvaten) http://www.weberrazor.com/products Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Frank, iKon heeft enkele mooie RVS scheermessen. Op internet kun je veel reviews lezen over iKon messen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Hallo Frank, Elke RVS razor heeft zijn eigen plus en minpunten. Er staat een zeer uitgebreide (7 delen) review op de Shavenook. Een zekere Samjax heeft alle RVS razors uitgebreid gemeten, geprobeerd en gefotografeerd. De Weber en Tradere kwamen daar als beste modellen uit. Zelf heb ik een Weber en een Feather AS-D1. De Weber werkt voor mij super. De Feather is ook heel erg zacht. Ik heb het idee, dat ik deze zonder zeep zou kunnen gebruiken en er zonder schade mee weg zou kunnen komen. Je voelt bijna niets als je hem gebruikt. Ik denk ideaal voor mensen met een gevoelige huid. Er staat er een te koop op dit forum trouwens. Qua afwerking echt helemaal top!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Bedankt Frans , Ik heb meteen gekeken op Shavenook, Inderdaad een een zeer uitgebreide review; prachtig met al die detailfoto's . De Tradere SB sprak me al direct aan maar ik vind het prijsverschil met de Weber wel erg groot. Nog 2 vragen . Heb jij die Weber met die speciale zwarte coating of het meer recentere model met de gepolijste kop ? Kocht je de Weber direct in de USA of via een handelaar in Europa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Hallo Frank, De Weber is nu nog alleen te koop met de gepolijste kop. Hij schijnt weer uitverkocht geweest te zijn. (Een collega wilde hem twee of drie weken geleden kopen) Ja, kon ik de DLC (Diamond Like Coating) nog maar kopen...Ze schijnen hierbij gekomen te zijn, omdat in de medische wereld bepaald gereedschap ook op een dergelijke manier wordt gecoat. Ze werken voor de aankoop met Amazon USA, je kunt hem via de Weber site bestellen. Hij kost 70$ en 14$ verzendkosten. Helaas raakte bij mij de eerste "zoek" in de post. Maar Ed van Weber heeft dit keurig opgelost en met Priority mail had ik binnen drie dagen een nieuwe!! Geloof me, het is (zeker voor het geld) een super DE mes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Hallo Frank, De Weber is nu nog alleen te koop met de gepolijste kop. Hij schijnt weer uitverkocht geweest te zijn. (Een collega wilde hem twee of drie weken geleden kopen) Ja, kon ik de DLC (Diamond Like Coating) nog maar kopen...Ze schijnen hierbij gekomen te zijn, omdat in de medische wereld bepaald gereedschap ook op een dergelijke manier wordt gecoat. Ze werken voor de aankoop met Amazon USA, je kunt hem via de Weber site bestellen. Hij kost 70$ en 14$ verzendkosten. Helaas raakte bij mij de eerste "zoek" in de post. Maar Ed van Weber heeft dit keurig opgelost en met Priority mail had ik binnen drie dagen een nieuwe!! Geloof me, het is (zeker voor het geld) een super DE mes! Hallo Frans,' De Tradere is nu in de aanbieding bij Connaught Shaving U.K .Nog steeds GBP 138,- en dat vind ik erg veel , dus zelf zal ik op termijn voor de Weber gaan denk ik, maar misschien is het iets voor jou. Denk je trouwens dat ik met zo;n Weber ook nog veel gladder zal scheren dan met mijn Muhle R89 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Denk je trouwens dat ik met zo;n Weber ook nog veel gladder zal scheren dan met mijn Muhle R89 ? Dit is al de grove fout die je maakt. Gladder scheren ligt bijna nooit aan je mes zelf, maar aan je techniek/mesjes/zeep. Als glad scheren je niet lukt met je R89 raad ik aan om nog even een tijdje te oefenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Als de R89 er in RVS was, voor een redelijke prijs, dan had ik hem vandaag nog besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Geen idee, ik heb geen R89. Het heeft met een aantal factoren te maken. Ik vind het wel frappant, dat ik voor mezelf met de Weber min of meer de beste resultaten heb.Ik had er al een hoop goede dingen over gelezen op diverse fora. Hetzelfde eigenlijk met de Feather. Daar haal ik ook hele goede resultaten mee. Vanmiddag de R41 gebruikt. Omdat deze meer agressie heeft, ben ik er ook een stuk voorzichtiger mee. Het resultaat is bij mij dan iets minder goed. De Tradere ga ik misschien ooit nog eens kopen. Het scheren zou goedkoper uitpakken, als de fusions op de schroothoop gingen toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Denk je trouwens dat ik met zo;n Weber ook nog veel gladder zal scheren dan met mijn Muhle R89 ? Dit is al de grove fout die je maakt. Gladder scheren ligt bijna nooit aan je mes zelf, maar aan je techniek/mesjes/zeep. Als glad scheren je niet lukt met je R89 raad ik aan om nog even een tijdje te oefenen. Dat vind ik nogal kort door de bocht; ik scheer me met een Muhle R41 of een Pearl open comb een stuk gladder in 2 passes dan met een Gillette Tech. Dat heeft niks met het gebruikte materiaal te maken maar met het ontwerp van de kop. RVS maakt van een matige ontworpen krabber niet ineens een geweldig stuk gereedschap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Toch vind ik de R89 zodanig ontworpen dat iemand met een "gemiddelde baard" zich er zonder problemen glad mee zou moeten kunnen scheren. Ja, mijn Gillette Rocket HD is ook agressiever, maar de R89 is absoluut een capabele krabber. Dus bij "je niet glad scheren" met een R89 zou ik ook eerder denken aan techniek dan aan de scheerkop. Ik vind dat de ontwerpers van de DE89 / R89 geweldig werk hebben geleverd; een scheerkop waarover nagedacht is. Daarom zou ik hem ook meteen kopen als hij in RVS beschikbaar was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik heb alleen ervaring met volgende Roestvrij stalen scheermessen: Tradere SB en OC, Weber DLC en Polished, Feather AS-D2 Al deze vind ik heel goede scheermessen, de Tradere's zijn wat aggressiever maar valt heel erg mee, afwerking is heel goed. De Webers zijn qua afwerking iets minder maar scheren fantastisch goed, er is niet heel veel verschil tussen een DLC (zwarte coating) en de Polished (blinkend) maar als ik moet kiezen dan de DLC (had het geluk er enkele te kunnen bemachtigen). Zijn aan de milde kant. De Feather is zeker ook een blijver, de Tradere's zijn onlangs verkocht of geruild, niet omdat ik niet tevreden was maar ze werden toch iets minder gebruikt als m'n andere scheermessen. Af en toe kan je ze voor een redelijke prijs tweedehands op de kop tikken. Ben benieuwd naar de komende stainless steel slant van iKon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Webers worden niet door een Europese shop verkocht geloof ik, dat zou best een gat in de markt zijn. Bij wijze van spreken, want zulke grote aantallen zullen het niet worden. Maar toch, goede RVS messen voor een nette prijs. Ze hebben in korte tijd een geweldige reputatie opgebouwd, ik zou er wel een willen hebben. Tot dusverre heb ik alleen nog maar een RVS handvat, een fraaie UFO Kaiser. Je moet ergens beginnen nietwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik hoop nog steeds dat Mühle of Edwin Jagger hun scheerkop in RVS gaan uitbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welke kop? De R89/DE89 of de R41? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Ik heb alleen ervaring met volgende Roestvrij stalen scheermessen: Tradere SB en OC, Weber DLC en Polished, Feather AS-D2 Al deze vind ik heel goede scheermessen, de Tradere's zijn wat aggressiever maar valt heel erg mee, afwerking is heel goed. De Webers zijn qua afwerking iets minder maar scheren fantastisch goed, er is niet heel veel verschil tussen een DLC (zwarte coating) en de Polished (blinkend) maar als ik moet kiezen dan de DLC (had het geluk er enkele te kunnen bemachtigen). Zijn aan de milde kant. De Feather is zeker ook een blijver, de Tradere's zijn onlangs verkocht of geruild, niet omdat ik niet tevreden was maar ze werden toch iets minder gebruikt als m'n andere scheermessen. Af en toe kan je ze voor een redelijke prijs tweedehands op de kop tikken. Ben benieuwd naar de komende stainless steel slant van iKon. Waar vind ik zo'n 2dehands Tradere SB ? Zoek al een tijd op Ebay , maar dat zit niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welke kop? De R89/DE89 of de R41? Ah sorry ... de R89 ... volgens mij had ik dat al ergens op het forum hier gezegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Waar vind ik zo'n 2dehands Tradere SB ? Zoek al een tijd op Ebay , maar dat zit niet mee. Die zou ik op de engelstalige forums gaan zoeken, wel uitkijken voor invoerrechten of anders deals maken over het verlagen van de pakketwaarde. Dat laatste heb ik meermalen gedaan, dat kan je aardig wat geld schelen, maar feitelijk plegen die amerikanen wel fraude. Hun keuze dus. Welke kop? De R89/DE89 of de R41? Ah sorry ... de R89 ... volgens mij had ik dat al ergens op het forum hier gezegd Ah, OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Webers worden niet door een Europese shop verkocht geloof ik, dat zou best een gat in de markt zijn. Tot dusverre heb ik alleen nog maar een RVS handvat, een fraaie UFO Kaiser. Je moet ergens beginnen nietwaar Gezien Weber normaal via hun shop niet levert naar Belgie heb ik contact genomen met de eigenaar en daar bleek dat als je via PayPal betaald hij zowat overal levert (zonder tussenkomst van de Amazon shop). Alleen heb je dan dat de douane er een pak geld bovenop doet Wellicht is het interessanter om tweedehands te kopen en met verminderde waarde te laten opsturen. Die UFO handvaten zijn inderdaad prachtig gemaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ook ivm eventuele garantie-afhandeling zou ik het liefste een RVS krabber betrekken van een Europese leverancier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ikon is nu gelukkig wel in Nederland leverbaar, maar daar heb ik nu het geld nog niet voor over. Wellicht als ze hun slant eindelijk gaan uitleveren. Of anders hun Shavecraft lijn die ook nog moet uitkomen, alhoewel niet zeker is of dat RVS krabbers gaan worden. Maar Weber in de EU of zelfs Nederland, kom maar op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Ben nog steeds op zoek naar een roesvrijstalen scheermes. Ik twijfel nu tussen een IKON standard head( de luxe) razor met bulldog handle of een Weber razor met classic handle. Over de Weber vind ik veel positieve recensies. Heeft iemand ervaring met de Ikon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Heb hier nog steeds een RVS Feather, mocht je van gedachten veranderd zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Die heb je nu ook al een flinke poos te koop staan dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts