Jump to content

mesjes op rondreis

talibeard

Recommended Posts

In navolging van iets dat al jaren gebeurd op o.a. B&B heb ik eens zitten denken over een rondreizende doos met verschillende scheermesjes. Het idee is op zich simpel; iemand (laten we zeggen; ik) start met het vullen van een doosje met verschillende De-mesjes en stuurt deze naar de 'eerste' op de lijst. Die haalt er uit wat hij wil proberen en vult tegelijk weer aan wat hij verbruikt, maar ditmaal met mesjes die diegene al in huis heeft, en stuurt hem door naar de volgende. Op deze manier zou er een doosje kunnen ontstaan met een enorme variatie aan mesjes en zouden de leden op een simpele manier (hoewel niet hele goedkope) kennis kunnen maken met een breed scala aan scheermesjes.

Ik geef toe; ruilen is goedkoper (brievenpost vs. pakketpost) en er zijn vast ook wel wat praktische bezwaren maar bij voldoende belangstelling zou dit wel een reizende schatkist aan keuze opleveren. Wat denken jullie ervan?

Kan zeker interessant zijn. Niet voor mij omdat ik al lang mijn keuze heb gemaakt en al de rest weggegeven maar voor wie nog zoekende is! Wat echter meestal gebeurd is dat de zoekenden alleen heel gewone mesjes in de doos deponeren en je eindigt met hopen dezelfde mesjes terwijl alle minder bekende uit de doos verdwenen zijn.

Daar heeft Ron een punt.

Waarschijnlijk zitten er aan het einde van de rit vooral Astra's, feathers en derby's in.

Maar op zich is het idee wel leuk. Hoeft natuurlijk niet in een doosje, in een bubbelenveloo passen er ook genoeg. Dan volstaan twee postzegels denk ik wel.

Wat er ook nog kan gebeuren is dat mensen alleen de goede gaan gebruiken om mee te scheren en dat ze er hele goedkope die bot zijn terug in de kist gaan doen die je op de markt koopt. (bv super-max)

Maar het idee is natuurlijk goed.

Edited by Guest

Nee, maar waar het omgaat is dat de laatste persoon die dan de doos krijgt, dan alleen maar Super-max,Derby,Hema of Astra heeft om uit te kiezen.Want dat zijn mesjes die je in een winkel of op een (Bazaar) markt in Beverwijk koopt.

Misschien om bovenstaande te voorkomen is het een idee om een poll te houden voor een? ruilactie?

Kunnen mensen zich hier vrijwillig voor opgeven en aangeven welke mesjes zij hebben. Dan kan er onderling afgesproken worden wie wat voor wat wil ruilen en wordt niemand teleurgesteld.

Aangezien zo'n pakketje per definitie het meest interessant is voor de nieuwelingen is het waarschijnlijk niet te voorkomen dat de variatie afneemt; hoeft op zich geen probleem te zijn als er af en toe donaties van meer ervaren leden komen. Dat levert verder natuurlijk niets op als een service van het forum aan de nieuwelingen die dan niet meteen 20 verschillende pakjes in huis hoeven te halen.

Het sluit ook aan bij de gedachte om een starterskit samen te stellen Harrie, dus op zich goed idee.

Wat mij in dit kader wel eens door de gedachten gaat, maar misschien is het te wild hoor, is dat we met het forum een soort landelijk dekkend netwerk kunnen krijgen, waarbij we met beperkte extra inspanning heel veel verzendkosten besparen, omdat er altijd wel een manier is om - zij het langer onderweg - een pakketje van A naar B te krijgen.

(Mijn gedachte komt met name voort uit onze eigen toch wel exorbitante verzendkosten, ter verklaring...)

Hoi Marco,

Ik weet echt niet of het wat is, maar als we wat beter zouden weten of we enigszins "dekkend" zijn voor Nederland wat betreft plaatsen waar we wonen of waar we vanwege werk of anderszins vaak naar toe moeten, dan zou het best zo kunnen zijn, dat we ook zonder telkens pakjes voor € 6,95 het land door te sturen, toch deze op de bestemming kunnen krijgen.

Deelnemen aan zo'n groep, waarbij je dan zo af en toe een pakje ontvangt en doorgeeft, zou dan ook betekenen dat je zelf geen verzendkosten meer hoeft te betalen voor pakjes. Nu is dat toch wel vaak een drempel, toch, als je een pot TOBS, TFS, Cella of een krabber wilt overnemen?

Maar, nogmaals, misschien werkt het voor geen meter of is het gedoemd te mislukken...

Eigenlijk een soort doorgeef-systeem dus. Bijvoorbeeld ik woon in Zoetermeer, Richard in Den Haag. Ik werk in Leidschendam, dat is halverwege, we treffen elkaar daar. Ik geef hem, behalve zijn eigen pakketje, meteen een pakketje voor Joost mee, want daar moet hij morgen heen om te slijpen.

Zo heb jij het dus ongeveer in je hoofd als ik het goed begrijp?

Klinkt wel als een goed plan dan. Alleen kan het inderdaad wel iets langer duren.

Op zich voor BdF ook wel een optie, dan kan je Johan wekelijks inzetten, die komt overal in het land ;)

Ja, Marco,

Zoiets, wie weet. Kan ook zijn dat we daar nog niet "dichtbevolkt" genoeg voor zijn. Of dat het bijhouden wie wat heeft voor wie zo lastig is dat we liever de verzendkosten op de koop toe nemen.

De oorspronkelijke gedachte was ook eigenlijk dat de ontvanger de verzendkosten vergoedt aan de verzender en dan 1 of 2 weken mesjes, zeep etc. uitprobeert.

Maar we raken hier wat ot, dus terug naar de mesjes Harrie?

Nou, van mij mag de discussie best breder hoor. Ik weet ook niet of we al dichtbevolkt genoeg zijn voor een eigen postsysteem, zo ver kun je nou ook weer niet rijden voor €7,=. Mesjes alleen zouden idd ook in een bubble envelop passen en dan zijn de kosten nog een stukje lager. Maar dit is denk ik net zo'n goede plek als elders om er eens over na te denken.

Ik vind het een leuk idee.

Ik dacht alleen ff dat jullie het over een compleet mes / krabbertje / open nog wat hadden .

En dacht gelijk dat is leuk inderdaad en als je er dan iets extra bij stopt wat je zelf niet gebruikt dus als je er 1 uithaalt dat je 1 gelijkwaardig iets er weer instopt en wat extra voor de mazzel .

Heleboel mensen hebben een extra zeepie of schuim waar je nix aan vind en toch niet gebruikt , zo krijg je een soort pret pakket en kan je uitzoeken wat je wil proberen / lenen want als krabbertje nix is dan doe je hem de volgende ronde weer terug en vist een andere uit het pakket.Je kan pakket ook een dag of wat in gebruik hebben of verschillende mesjes / krabbertjes te proberen en levert alles weer schoon in als je hem verder stuurt.

En met voldoende deelnemers komt pretpakket eens in het half jaar langs of zo.

Of ben ik nou weer erg enthousiast :lol:

Wat ik op een ander forum eens heb gezien, is dat er een maximun is gesteld op het aantal mesjes per merk/soort. Zo voorkom je dat iedereen zijn Derby/Astra /whatever dumpt om er vervolgens met de prijziger/exotischer mesjes vandoor te gaan.

Ik wil niet negatief zijn maar....

Er zijn waarschijnlijk ook mensen op dit forum die in Veldhoven, Groningen, Zwolle, Amsterdam, Eindhoven etc. wonen.Dus zo'n pakketje breng je niet even 1,2,3 weg.

Ik denk dat je er niet onderuit kan komen dat er toch tegen €6,95 verstuurd moet gaan worden, maar vraag me ook af of mensen al deze moeite willen doen.Daarbij weet men dat je online overal proefpakketjes kunt kopen in verschillende aantallen en dat ze dan aan niemand hun plicht verschuldigd zijn en zelf eigen baas zijn.