Seabiscuit Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Weer een tijdje geleden dat ik hier online was. Ik scheer al jaren met Feather mesjes, maar afgelopen week heb ik thuis in de kast een pakje Astra Superior Platinums gevonden (groen/witte pakje). Na mijn scheerbeurt met Feathers prikt het als de ziekte wanneer ik er aftershave op pleur, met de Astra's had ik het gevoel alsof ik helemaal niet geschoren had. Gewoon een verfrissende tinteling en verder niets. Ik heb gezien dat er hier meerdere heren zijn die met Astra's scheren. Hebben jullie dezelfde ervaringen na het scheren en hoe verhouden de mesjes zich na een aantal scheerbeurten qua scherpte? Ik zit er werkelijk aan te denken om te overstap te maken naar Astra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 als ze voor jouw beter resultaat geven waarom zou je dan de overstap niet doen, het is nog goedkoper ook. Je moet het allemaal proefondervindelijk vaststellen, voor mij zijn de Astra's bijvoorbeeld mesjes die ik alleen in nood zou gebruiken omdat ze slecht resultaat geven. Bij een ander kan het net andersom zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Ik ben gestopt met zoeken toen ik de Astra's geprobeerd had. En ik had het zelfde gevoel met Feathers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jctsoares Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Ik had hetzelfde gevoel de Astra irriteert absoluut niet en met de feather had ik best veel last van razor burns. Nou moet ik er bij vermelden dat ik bij de 2e en 3e scheerbeurt met de feather daar geen last meer van heb. Hij is dus alleen de eerste scheerbeurt erg agressief daarna wordt het beter terwijl ie toch scherp blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Voor mij zijn het werkelijk totaal verschillende mesjes; met Feathers scheer ik me probleemloos glad en irritatievrij alleen gaan de mesjes erg kort mee (2 scheerbeurten) terwijl juist de Astra's voor een oncomfortabele scheerbeurt zorgen met uiteindelijk een flink geïrriteerde nek tot gevolg. De Feathers zijn erg scherp terwijl ik de Astra's als (bijna) bot ervaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted August 30, 2014 Author Share Posted August 30, 2014 Zo zien we maar, voor ieder wat wils. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Ik gebruik zo naast het open mes ook een krabber. Ik heb verschillende mesjes geprobeerd met daartussen ook de Astra`s. In mijn geval is er maar 1 mesje wat er bovenuit steekt en dat zijn toch de Feathers. Hiermee het gladste resultaat. Geen irritatie en een lange standtijd van het mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 bij mij is het vooral afhankelijk van welke krabber ik gebruik. ik dacht dat de Astra SP geheel mijn mesje was maar met de progress werkt de Feather beter (al werkte de Polsilver nog beter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Precies andersom voor mij; met de Feather mesjes heb ik een irritatie-vrije en supergladde scheerbeurt. De Astra SP mesjes zijn veel ruwer voor mij, en scheren absoluut niet lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 ik verkies de astra's ook boven de feathers, heb met de feathers hetzelfde probleem als de ts, feathers kon ik na 1 scheerbeurt al weg gooien, met de astra's doe ik 5 keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 ik verkies de astra's ook boven de feathers, heb met de feathers hetzelfde probleem als de ts, feathers kon ik na 1 scheerbeurt al weg gooien, met de astra's doe ik 5 keer. wie is 'ts' ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 ik verkies de astra's ook boven de feathers, heb met de feathers hetzelfde probleem als de ts, feathers kon ik na 1 scheerbeurt al weg gooien, met de astra's doe ik 5 keer wie is 'ts' ? De Topic Starter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Feather voor mij: erg scherp maar toch ook smooth. Astra's geven geen slechte scheerbeurt maar blijven duidelijk achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Feather voor mij: erg scherp maar toch ook smooth. Astra's geven geen slechte scheerbeurt maar blijven duidelijk achter. dan ben ik toch benieuwd in welke krabber?, want dat smooth voel ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 In een heleboel krabbers, van agressief tot mild. Niks zo persoonlijks als de waardering voor mesjes. Beredeneren kun je het volgens mij niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razor77 Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 echt maf.. ik heb met de feathers juist geen irritatie en super smooth met de astra's ( in verschillende razors getest ).. geïrriteerde en rode plekken niet smooth zeg maar. zo persoonsgebonden, mesjes keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 Ik vind ze allebei niks, maar als ik moest kiezen, dan werd het Astra. Want met die Feathers zie ik er altijd uit alsof ik met iemand heb gevochten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jctsoares Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Feather: #1 razor burn van jewelste maar wel superglad, #2 en #3 zeer goede scheerbeurt en nauwelijks razorburn, bij #4 gaat het reeds een beetje achteruit en #5 weer gigantische razorburn en toen hield het voor mij op Astra groen: #1 fantastisch glad en smooth en geen razorburn, #2 t/m #5 merkbaar gestaag ietsje minder scherp maar blijft t/m #5 goed scheren en zonder irritatie. Uiteindelijk heb ik besloten ander mesje te proberen omdat ik het zo wel welletjes vond maar had waarschijnlijk nog een nummer 6 of 7 kunnen volgen. Heb afgelopen week maar 100 Astras groen besteld en reeds 2 pakjes Feather kado gedaan aan vrienden Wil die feathers nog wel een keer in m'n shavette proberen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Bij mij hangt het van de krabber af. Feathers in de DE89 of de Progress en de Astra's in de Fatip. Feathers vragen wel iets meer aandacht en nog minder dan geen druk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Hebben jullie dezelfde ervaringen na het scheren en hoe verhouden de mesjes zich na een aantal scheerbeurten qua scherpte?Ik zit er werkelijk aan te denken om te overstap te maken naar Astra. Het topic is wat gedateerd, maar toch een reactie. Ik heb een tijdje Astra's gebruikt in mij R89. Gisteren heb ik voor het eerst een Feather geprobeerd. Wel met enige angst dat het een bloederige toestand zou worden, moet ik zeggen. Die angst was echter, tot mijn verrassing, niet nodig geweest. Ik was heerlijk glad, veel gladder dan met de Astra. Geen bloed, nou ja één klein plekje aan te stippen. Heel lichte razorburn, maar zeker niet erger dan ik met de Astra gewend was. Ik denk zelfs minder, maar om daarover zeker te zijn, zijn eerst wat meer scheerbeurten nodig. Voorlopig houd ik het even op de Feathers en ga dan de Voskhod proberen (met dank aan Huib). Ten opzichte van Astra ben ik iig positief verrast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Ik denk dat ik toch mn mening iets moet bijstellen. Ik had laatst een Feather mesje gevonden, die ik eerst(ook lijm tegenwoordig)schoon had gemaakt en nog in een heet bak water heb laten liggen. Ook bij ging het goed ! mooi glad geen irritatie en geen wondjes.Wel was het na de eerste twee beurten wel over en bij beurt 3 en 4 leek het mesje meer op een 'Croma Diamant' Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Is de scherpte er zo snel al vanaf Robert? Toevallig heb ik vorige week ook een feather in mijn krabber gedaan. Pas 2x gebruikt. De review (in het draadje: het ideale DE-mesje voor mij) moet ik nog plaatsen. Gaat niet zo hard meer met de DE-mesjes sinds ik met het open mes scheer. Ik scheer mij nu 1x in de week met een krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Gaat niet zo hard meer met de DE-mesjes sinds ik met het open mes scheer. Ik scheer mij nu 1x in de week met een krabber. Daarom heb ik zo'n anderhalf jaar geleden een 'BlueBeards Revenge' shavette gekocht.Zelf gebruik ik m zelden en heb m is een keer geprobeerd met een Derby mesje, maar denk dat ik binnekort m weer eens tevoorschijn ga halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Zo zien we maar, voor ieder wat wils. Dat is het belangrijkste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 10, 2015 Share Posted February 10, 2015 Ik ben begonnen met de Astra's. Vond het fijne mesjes en scherp genoeg. Je kan er lekker onbezorgd mee scheren. Toch ben ik de scherpte van andere mesjes ook wel gaan waarderen, zeker in mildere krabbers. Maar ik had de Astra's in bulk aangeschaft dus ik heb er nog genoeg om er toch af en toe nog mee te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts