Jump to content

Astra vs Feather

Seabiscuit

Recommended Posts

Weer een tijdje geleden dat ik hier online was. Ik scheer al jaren met Feather mesjes, maar afgelopen week heb ik thuis in de kast een pakje Astra Superior Platinums gevonden (groen/witte pakje). Na mijn scheerbeurt met Feathers prikt het als de ziekte wanneer ik er aftershave op pleur, met de Astra's had ik het gevoel alsof ik helemaal niet geschoren had. Gewoon een verfrissende tinteling en verder niets.

Ik heb gezien dat er hier meerdere heren zijn die met Astra's scheren. Hebben jullie dezelfde ervaringen na het scheren en hoe verhouden de mesjes zich na een aantal scheerbeurten qua scherpte?

Ik zit er werkelijk aan te denken om te overstap te maken naar Astra.

als ze voor jouw beter resultaat geven waarom zou je dan de overstap niet doen, het is nog goedkoper ook. Je moet het allemaal proefondervindelijk vaststellen, voor mij zijn de Astra's bijvoorbeeld mesjes die ik alleen in nood zou gebruiken omdat ze slecht resultaat geven. Bij een ander kan het net andersom zijn.

Ik had hetzelfde gevoel de Astra irriteert absoluut niet en met de feather had ik best veel last van razor burns. Nou moet ik er bij vermelden dat ik bij de 2e en 3e scheerbeurt met de feather daar geen last meer van heb. Hij is dus alleen de eerste scheerbeurt erg agressief daarna wordt het beter terwijl ie toch scherp blijft.

Voor mij zijn het werkelijk totaal verschillende mesjes; met Feathers scheer ik me probleemloos glad en irritatievrij alleen gaan de mesjes erg kort mee (2 scheerbeurten) terwijl juist de Astra's voor een oncomfortabele scheerbeurt zorgen met uiteindelijk een flink geïrriteerde nek tot gevolg. De Feathers zijn erg scherp terwijl ik de Astra's als (bijna) bot ervaar.

Ik gebruik zo naast het open mes ook een krabber. Ik heb verschillende mesjes geprobeerd met daartussen ook de Astra`s. In mijn geval is er maar 1 mesje wat er bovenuit steekt en dat zijn toch de Feathers. Hiermee het gladste resultaat. Geen irritatie en een lange standtijd van het mesje.

• 3 weeks later...

Feather: #1 razor burn van jewelste maar wel superglad, #2 en #3 zeer goede scheerbeurt en nauwelijks razorburn, bij #4 gaat het reeds een beetje achteruit en #5 weer gigantische razorburn en toen hield het voor mij op

Astra groen: #1 fantastisch glad en smooth en geen razorburn, #2 t/m #5 merkbaar gestaag ietsje minder scherp maar blijft t/m #5 goed scheren en zonder irritatie. Uiteindelijk heb ik besloten ander mesje te proberen omdat ik het zo wel welletjes vond maar had waarschijnlijk nog een nummer 6 of 7 kunnen volgen.

Heb afgelopen week maar 100 Astras groen besteld :-) en reeds 2 pakjes Feather kado gedaan aan vrienden :-)

Wil die feathers nog wel een keer in m'n shavette proberen ...

• 4 months later...
Hebben jullie dezelfde ervaringen na het scheren en hoe verhouden de mesjes zich na een aantal scheerbeurten qua scherpte?

Ik zit er werkelijk aan te denken om te overstap te maken naar Astra.

Het topic is wat gedateerd, maar toch een reactie.

Ik heb een tijdje Astra's gebruikt in mij R89. Gisteren heb ik voor het eerst een Feather geprobeerd. Wel met enige angst dat het een bloederige toestand zou worden, moet ik zeggen.

Die angst was echter, tot mijn verrassing, niet nodig geweest. Ik was heerlijk glad, veel gladder dan met de Astra. Geen bloed, nou ja één klein plekje aan te stippen. Heel lichte razorburn, maar zeker niet erger dan ik met de Astra gewend was. Ik denk zelfs minder, maar om daarover zeker te zijn, zijn eerst wat meer scheerbeurten nodig. Voorlopig houd ik het even op de Feathers en ga dan de Voskhod proberen (met dank aan Huib).

Ten opzichte van Astra ben ik iig positief verrast.

Ik denk dat ik toch mn mening iets moet bijstellen.

Ik had laatst een Feather mesje gevonden, die ik eerst(ook lijm tegenwoordig)schoon had gemaakt en nog in een heet bak water heb laten liggen.

Ook bij ging het goed ! mooi glad geen irritatie en geen wondjes.Wel was het na de eerste twee beurten wel over en bij beurt 3 en 4 leek het mesje meer op een 'Croma Diamant'

Is de scherpte er zo snel al vanaf Robert?

Toevallig heb ik vorige week ook een feather in mijn krabber gedaan. Pas 2x gebruikt. De review (in het draadje: het ideale DE-mesje voor mij) moet ik nog plaatsen.

Gaat niet zo hard meer met de DE-mesjes sinds ik met het open mes scheer. Ik scheer mij nu 1x in de week met een krabber.

Gaat niet zo hard meer met de DE-mesjes sinds ik met het open mes scheer. Ik scheer mij nu 1x in de week met een krabber.

Daarom heb ik zo'n anderhalf jaar geleden een 'BlueBeards Revenge' shavette gekocht.Zelf gebruik ik m zelden en heb m is een keer geprobeerd met een Derby mesje, maar denk dat ik binnekort m weer eens tevoorschijn ga halen.

Ik ben begonnen met de Astra's. Vond het fijne mesjes en scherp genoeg. Je kan er lekker onbezorgd mee scheren. Toch ben ik de scherpte van andere mesjes ook wel gaan waarderen, zeker in mildere krabbers. Maar ik had de Astra's in bulk aangeschaft dus ik heb er nog genoeg om er toch af en toe nog mee te scheren.