Jump to content

Scheerschuim uit bus.

Frank

Recommended Posts

Misschien een heikel onderwerp, maar ik lees op dit forum niets over scheerschuim uit een bus.

Als beginner kocht ik Proraso groen, Proraso Blauw , Noxzema geel en Noxzema rood en ik ben erg tevreden over het resultaat.

Vooral de Prorasa groen springt er uit. Wat een heerlijk fris gevoel geeft dat met die eucalyptus en menthol. Dat wordt dan nog eens versterkt als je er de presave-crème bij gebruikt. Erg fijn tijdens dit warme weer.

Maar om op het onderwerp terug te komen, zijn er argumenten tegen het gebruik van scheerschuim uit een bus ? Ik heb wel eens gelezen dat de kwaliteit van de ingrediënten minder zou zijn ...

Ik vind het een beetje bij de hobby horen om met een kwast aan de gang te gaan. Niet iedereen zal het er mee eens zijn, maar om heel eerlijk te zijn scheer ik me net zo goed met scheerschuim uit een bus. Maar ik vind het leuker met een kwast en je kan wat meer varieëren. Proraso uit een bus kende ik niet, ik heb wel eens Derby uit spuitbussen gezien bij de plaatselijke Turk, maar verder ken ik alleen de supermarktbussen en die gebruik ik ook nog gerust. Vooral onder de douche is dat makkelijk (met een kwast is het weggespoeld voor je klaar bent onder de douche ;) )

Het grote voordeel van het werken met een scheerkwast, is de werking van de kwast op de huid. Door de kwast komt de scheerzeep ook goed tussen de baardharen. Scheerschuim uit een bus doe je op hand en vervolgens smeer je het op je gezocht en klaar. Je hebt dan weliswaar zeep op je huid, maar vaak niet tussen de haartjes.

De scheerkwast lift de haartjes en maakt de huid zachter, waardoor je bij het scheren een beter resultaat krijgt.

En de belangrijkste reden om een kwast te gebruiken: het gewoon leuk! :-D

Dat laatste ben ik helemaal eens, zelfs als je lekker royaal doet met een scheercreme of scheerzeep dan nog gaan die producten langere mee.

Maar de mensen die scheerschuim gebruiken interesseert dat vaak nogal weinig, en als ze zien dat een tube Palmolive scheercreme € 2 kost en een bus scheerschuim nog geen € 1 dan zijn niet echt overtuigd denk ik.

Voor de rest, moet iedereen zelf weten wat ze gebruiken, want ik betrap me er zelf op dat ik verkondig dat het DE scheren met scheerkwast en scheercreme / zeep gewoon veel beter is.

In the long run, zeker te weten. 2 higher end bussen scheerschuim zijn net zo duur al een pot proraso. Kwastje van bijv Omega (de 10019 bijvoorbeeld) heb je voor onder de 4 euro.

Pot proraso doe je gemiddeld een jaar mee, misschien zelf wel anderhalf als je niet al te veel gebruikt.

Om een jaar te vullen met spuitbussen ben je wel meer kwijt. En je verbruikt altijd teveel, geeft meer zooi dan met een kwast en doet het DE scheren echt niet tot zn recht komen. Het mist de experience die je toch wel graag wilt (athans, daar ga ik vanuit. Wilde ik wel iig)

Het grote voordeel van het werken met een scheerkwast, is de werking van de kwast op de huid. Door de kwast komt de scheerzeep ook goed tussen de baardharen. Scheerschuim uit een bus doe je op hand en vervolgens smeer je het op je gezocht en klaar. Je hebt dan weliswaar zeep op je huid, maar vaak niet tussen de haartjes.

De scheerkwast lift de haartjes en maakt de huid zachter, waardoor je bij het scheren een beter resultaat krijgt.

En de belangrijkste reden om een kwast te gebruiken: het gewoon leuk! :-D

Ok bedankt . Is eigenlijk ook wel logisch zoals je het hier beschrijft,

Frank

Dat laatste ben ik helemaal eens, zelfs als je lekker royaal doet met een scheercreme of scheerzeep dan nog gaan die producten langere mee.

Maar de mensen die scheerschuim gebruiken interesseert dat vaak nogal weinig, en als ze zien dat een tube Palmolive scheercreme € 2 kost en een bus scheerschuim nog geen € 1 dan zijn niet echt overtuigd denk ik.

Ik denk dat iedereen wel geïnteresseerd is in of iets voordelig is of niet, maar het aanbod van scheerzeep is in supermarkten domweg zeer beperkt. Dan grijpt men zelf of vrouw of vriendin naar een huismerk scheerschuim. Ik denk overigens dat scheerschuim van € 1,- helemaal niet lang meegaat (maar dat is dan misschien juist wel weer een voordeel ;) )

Mijn ouders hebben waren naar Italie op vakantie en hebben een grote bus Proraso sensitive scheerschuim meegenomen. Heb het nog niet geprobeerd. Wel ooit de proraso groen scheerschuim uit bus gebruikt op vakantie. Werkte opzich wel prima. Alleen mist het net dat 'extra speciale' dat je krijgt wanneer je het zelf klopt met een kwast.

Jaren geleden heb ik ooit eens Gillette scheerschuim uit een bus gebruikt. Na de eerste keer wist ik al dat het niets voor mij was. Volgens mij heb ik het nog een of twee scheerbeurten geprobeerd, en daarna heb ik de rest maar weggegooid. Ik weet niet meer wat voor goedje het was, waarschijnlijk wordt het niet eens meer verkocht.

Er zal best goede scheerschuim in een spuitbus zijn, maar met zoveel goede scheerzepen en cremes zou ik niet weten waarom ik een spuitbus nodig zou hebben. Ik heb het in ieder geval nooit weer geprobeerd.

Misschien een heikel onderwerp, maar ik lees op dit forum niets over scheerschuim uit een bus.

Maar om op het onderwerp terug te komen, zijn er argumenten tegen het gebruik van scheerschuim uit een bus ?

Ik ken wel een belangrijk argument voor scheerschuim uit een bus... haast. En dan werkt het prima.

Proraso groen scheerschuim in combinatie met een kwast heeft mij eerlijk gezegd niet teleurgesteld :D

Ideaal voor vakantie, ga die meenemen samen met een DVH scheerstaaf

Waarom heb je daar een kwast bij? Alleen voor het smeren?

Proraso groen scheerschuim in combinatie met een kwast heeft mij eerlijk gezegd niet teleurgesteld :D

Ideaal voor vakantie, ga die meenemen samen met een DVH scheerstaaf

Waarom heb je daar een kwast bij? Alleen voor het smeren?

Yup. Probeerde hem van de week weer, niks mis mee opzich.

Heb t ook nog nooit met m'n handen gedaan haha, ook nooit een cartridge blade vastgehad.

Een paar jaar geleden was ik overgestapt van Wilkinson naar Fusion op aanraden van een eigenaar van

een DA drogist hier in de buurt. Tevens had hij me de producten van Biotherm aangepraat. Ik heb me toen

laten verleiden om de bussen scheerschuim van Biotherm te gaan gebruiken. Ook de aftershave balm

(anti feu) hiervan gebruikt. Na een driekwart jaar ben ik er mee gekapt. Op zich een goed product, maar

veel te duur (bijna 19€ per busje) Het past natuurlijk wel in het hele -veel te dure- (con)fusion concept.

Het is voor de DA leuk verdienen als je net een maand met zo'n busje doet...

Hierna ben ik weer teruggegaan naar bussen van Nivea cs.

Gelukkig ben ik helemaal genezen van het fusion virus. Ik ben zo blij, dat er producten zijn als TFS en

de spullen (zepen) van Barbiere en TOBS. In principe is het scheren nu veel goedkoper.(hahaha)

Ik denk dat de meesten van ons als terugkerende of nieuwe DE liefhebber een aantal dingen willen uitproberen.

Met alle mogelijkheden die er zijn, kun je blijven proberen. Toch ben ik nu tot een bepaalde selectie gekomen

op de hoofdzaken. Wellicht, dat het qua uitgaven nu een beetje stabiliseert....

Hallo,

Er is nog wel een veel voorkomend verschil, heb ik begrepen.

Als je kijkt naar hoe een traditionele natte scheerroutine werkt, dan zie je vaak uitgelegd dat de zeep vooral dient om het water lang op de baardharen te houden. De baardharen zijn droog immers stevig, zo stevig als koperdraad heb ik wel eens gelezen. Heeft water wat tijd om de beschermende laag van de haren wat af te breken, dan kan het mes de baard afscheren. Veel traditionele preps beginnen dan ook na een douche of wasbeurt, daarna mogelijk een pre-shave, en suggereren ook de lather een paar minuten op je gezicht te laten zitten. Een paar minuten is wellicht veel, maar even laten zitten werkt inderdaad geweldig in mijn ervaring.

De werking van scheerschuim is nog wel eens gebaseerd op het idee van chemische baardwekers, stoffen die de afbraak van die beschermende laag rond je haren wat versnellen. Bovendien zit er iets in wat een soort laagje op je huid legt waardoor het mes goed glijdt. In veel algemeen verkrijg­bare producten zitten para­benen, sili­conen, minerale oliën en/of natrium­lauryl­sulfaat. Deze toevoe­gingen zorgen er o.a. voor dat het product langer houd­baar is en dat het goed op­schuimt. Echter, ze kunnen ook zorgen voor huid­irritatie (zo lezen we op de scherendeheren.net). Daarom is de prep met scheergel of scheerschuim ook korter.

Er is scheerschuim in spuitbussen die ik erg irriterend vind, of waar het scheerresultaat erg ruw mee is. Moet je zelf een beetje mee experimenteren. Uiteindelijk beviel mij L'Oreal wel, maar dat is dan ook helemaal niet goedkoop. Voor dat geld koop je een mooi stuk scheerzeep, dat in ieder geval voor mij plezieriger werkt en ook nog eens veel langer meegaat.

Ik vind het ook nog wel een argument dat de spuitbus producten toch wat belastender zijn voor het milieu. Veel meer staal en plastic en aerosols om de gel of het schuim op te spuiten, en dat moet allemaal ook maar weer worden verwerkt. Een stuk zeep in een simpele recyclebare verpakking scoort wat dat betreft toch beter.

Ik ken wel een belangrijk argument voor scheerschuim uit een bus... haast. En dan werkt het prima.

Scheelt dat nou zoveel tijd? Scheerschuim uit een tube moet toch ook inwerken?

Ik schuim altijd direct op mijn gezicht, dus ik vraag me af of schuim uit een tube echt tijdwinst oplevert.

Hoe je het ook bekijkt, in mijn optiek zal een spuitbus met scheerschuim het nooit

kunnen winnen van een heerlijk stuk zeep. Net als een fusion het niet kan winnen

van een de razor met een Feather mesje. Inderdaad, haast is het enige argument

nog afgezien van alle chemische meuk die in een spuitbus zit.

Ik ben er langer mee bezig. Maar, dat is ook het fijne van DE. En, het is gewoon

beter voor je huid. Ik wil nog even reageren op de bewering dat Nederlanders geen scheerzeep kunnen maken.

Zou toch een keer BdF gaan proberen, gaat er een hele nieuwe wereld voor je open!

BdF word volgens mij door Italianen gemaakt hoor, namelijk door TFS, dat heeft Eric volgens mij hier op het forum al verteld ;)

BdF word volgens mij door Italianen gemaakt hoor, namelijk door TFS, dat heeft Eric volgens mij hier op het forum al verteld ;)

Ok, maar hij heeft het wel bedacht......

[...] Ik wil nog even reageren op de bewering dat Nederlanders geen scheerzeep kunnen maken.

Zou toch een keer BdF gaan proberen, gaat er een hele nieuwe wereld voor je open!

De Vergulde Hand bewijst dat Nederlanders wel zeep kunnen maken. Wij vinden DVH een beetje armoedig, omdat het zo Nederlands is, maar het is een prima merk.