Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Na een aantal dagen het forum door gespit te hebben, leek het me tijd om te toch maar even voor te stellen.

Mijn naam is Harmen, inmiddels al weer 40 jaren jong, getrouwd en 2 heerlijke dochters.

Na jaren elektrisch en een bus troep geprobeerd te hebben was ik inmiddels zo zat dat ik het tijd vond om eens te kijken of het niet allemaal beter kon. Ja en dan is het google wat je als eerste pakt. Dat bracht me al snel op dit mooie forum.

Zoals al blijkt ben ik dus echt een groentje in het nat scheren en al helemaal met een krabber. Dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik inmiddels via de forum sponsor Barbiere di Figaro wat items heb aangeschaft.

Het volgende heb ik dus inmiddels aangeschaft en ben heel benieuwd naar jullie mening hierover.

• Edwin Jagger DE Razor DEL8914bl
  • Shaving Brush Semogue 620
  • shaving soap TOBS (Taylor of Old Bond Street) Jermyn Street Sens
  • Clubman Styptic Pencil
  • Kruidvat Aluin blokje
  • en een mooi setje DE mesjes om te proberen wat voor mij geschikt is (Bedankt Lysbet van Barbiere di Figaro)
    2014-08-27%2007.42.07.jpg

Heb van mijn vrouw een mooie kom gekregen om de lather netjes in aan te maken,

dus dat moet lukken ;)

Lather%20bowl.jpg

Ik denk dat ik ga beginnen met de Astra SP mesjes, als er iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag. Nu alleen nog een rustig moment.....

Ik probeer actief te zijn op het forum, maar zal in eerste instantie waarschijnlijk alleen maar een heleboel vragen hebben en nog meer lezen.

Edited by Guest
Posted

TOBS ga je je zeker niet mee vervelen. Maken echt goed spul!

Ik ga zelf vanavond de Derby's proberen, die heb ik ook nog liggen haha.

En ook, welkom op het forum!

Posted

Welkom Harmen en veel succes met je maidentrip!

Het is voor iedereen anders natuurlijk maar ik vind van jouw mesjes de Dorco's het meest vriendelijk en vergevingsgezind. Een volgorde maakt ook niet zoveel uit, alleen zou ik niet iedere keer op een ander mesje overstappen in het begin. Je moet het proces nog onder de knie krijgen en als je al teveel varieert weet je echt niet meer wat de oorzaak van de vooruitgang (of achteruitgang..) is. Dus mijn advies; probeer van ieder mesje er ten minste 3 achter elkaar, en hou er tenminste één over om op het eind van de rit, met al de nodige ervaring op zak, ze nog eens te proberen. Het zou zomaar kunnen dat het mesje dat je in eerste instantie niks vond een favoriet blijkt te zijn geworden.

Posted

Allemaal bedankt voor de reacties, dat ging al snel.

@talibeard,

Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar is het te adviseren om eerst met de Dorco's te beginnen boven de Astras SP?

Posted

@talibeard,

Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar is het te adviseren om eerst met de Dorco's te beginnen boven de Astras SP?

Doe eerst maar de Astra's.

Posted

Welkom!

Mooi startpakket zeg!

Lief van je vrouw dat ze je nieuwe hobby meteen steunt. Geloof me, als je hier een tijdje rondhangt en tot waanzin en koopziekte wordt gedreven gaat dat vanzelf over :D

Dan krijg je alleen nog maar de vraag of je nou niet genoeg hebt.

Ik vind zelf uit jouw startpakket de Morris mesjes wel fijn.

Maar goed, je moet gewoon ergens mee beginnen, voor iedereen is het anders.

De eerste tip: luister goed naar de tips van talibeard!!

Posted

@talibeard,

Doe eerst maar de Astra's.

Het is nu al duidelijk dat het voor iedereen anders is... ;)

Ik vind de Astra SP's ronduit harkerige botte klotemesjes (zo, dat is er uit) maar voor velen zijn ze prima. In mijn beleving zijn de Dorco's gewoon makkelijker en vergevingsgezinder maar het maakt eigenlijk niks uit waarmee je begint tenzij je net toevallig een mesje pakt dat echt niet bij je zou blijken te passen. Maar er is geen mesje waarvan je van tevoren zeker kunt zijn van hoe het voor je uitpakt.

Maar in jouw verzameling zou ik persoonlijk de SP's uitstellen tot het laatst (of meteen weggooien :mrgreen: ). Het is verder niet iets om je echt druk over te maken; de kans is groot dat de eerste paar keer scheren een en ander nog niet naar wens is. Gewoon beginnen, dan komt het vanzelf goed!

Posted

Zo, lucht dat op Harrie? :D

Tot nu toe vond ik je altijd wel vrij mild over deze mesjes, maar blijkbaar is nu de maat vol.... ;)

Posted

Welkom.

Ben zelf ook net begonnen met de krabber. Heb zelf een Bluebeards Revenge Scimitar met Timor mesjes.

De TOBS scheercreme heb ik ook, maar dan de Coconut.

De enige tip die ik je tot nu toe kan geven (helaas door ervaring) is : Geen druk uitoefenen op het mes tijdens scheren. Vooral niet drukken op het mesje. Oh ja, vooral niet drukken.

En ook niet schrikken als je wasbak rood wordt na de eerste paar keer.

Op Youtube ziet er allemaal makkelijk uit, maar mijn ervaring is dat het iets minder simpel is. Maar ik houd vol. :twisted:

Posted
Zo, lucht dat op Harrie? :D

Tot nu toe vond ik je altijd wel vrij mild over deze mesjes, maar blijkbaar is nu de maat vol.... ;)

Ach, ik probeer meestal redelijk en een beetje objectief te blijven maar soms......

.....dan moet het er toch gewoon uit :D

Posted

Welkom ! Ach Astra of Dorco, ik denk dat het niet zo veel uitmaakt.Ik vind het allebei niks.Astra's zijn voor mij ruw geeft mij altijd bloedpunten en Dorco is iets meer smoother maar geeft ook irritaties.Morris ken ik nog niet dus ik denk dat ik zou beginnen met de Derby's.

Posted

zo leuk dit, zoveel mensen zoveel meningen...

Was al een beetje bang dat ik niet echt een eenduidig antwoordt zou gaan krijgen betreft de mesjes...

Maar ik neem jullie adviezen gretig op, en zal nog eens hard nadenken met welke mesjes ik ga beginnen. bedankt....

Posted
zo leuk dit, zoveel mensen zoveel meningen...

Was al een beetje bang dat ik niet echt een eenduidig antwoordt zou gaan krijgen betreft de mesjes...

Maar ik neem jullie adviezen gretig op, en zal nog eens hard nadenken met welke mesjes ik ga beginnen. bedankt....

Een eenduidig antwoord is ook niet te geven. Alle "scheerders" hebben een ander huidtype, een andere scheerbeleving en een andere geurbeleving qua ASB (Aftershave balsem), ASL (Aftershave Lotion of Splashes) etc. De term die je dan ook veel tegen zult komen is UEKAZ: Uw Ervaring Kan Anders Zijn.

Succes met kijken, kiezen, kopen en gebruiken!

Posted

welkom! de semogue 620 is een zeer fijne kwast al is hij in het begin wat stug en nog prikkerig. hij wordt steeds beter dus houd vol. maak een paar test lathers om het schuimmaken onder de knie te krijgen en de geur uit je kwast!

Posted

Van harte welkom! Je hebt een mooi startpakket samengesteld ;) . De mesjes is zo iets persoonlijks, het maakt niet veel uit waarmee je begint. Wel sluit ik me van harte aan bij Talibeard: kies een mesje en blijf daar voorlopig (totdat je er nog één of twee overhebt) bij. En heel belangrijk:

- Neem de tijd en de rust.

- Zet géén druk! Als je denkt dat je geen druk zet, zet je waarschijnlijk nog teveel druk. Aaien is het devies.

Veel succes en plezier!