Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi mensen.

Gisteren mijn nieuwe dassenhaar kwast binnen gekregen en wat is dat geweldig zeg!!

Had hem gisteren al schoon gemaakt met shampoo, maar tijdens het scheren nog steeds een vieze lucht, dusdanig dat ik mijn nieuwe proraso groen niet rook!! Wat kan ik doen on die lucht er uit te krijgen??

Alvast bedankt!

Gr Hans.

Posted

Welke kwast heb je gekocht?

Om de geur kwijt te raken zou je de kwast meermalen met shampoo kunnen reinigen zoals je al gedaan hebt, maar het zou best even kunnen duren alvorens je de geur echt kwijt bent. Bij de ene kwast is die geur erger/hardnekkiger dan bij de andere. Door gebruik wordt de geur sowieso minder.

Posted

Neem hem mee onder de douche. Smeer hem goed in met shampoo en doe je lichaam inzepen ( persoonlijke tip : uitgezonderd van intieme delen van het lichaam)

Breek je hem gelijk goed in en ruikt lekkerder en indien 1x niet genoeg is herhalen.

Posted (edited)

Deze scheerkwast heb ik:

http://www.schuym.com/winkel/scheerkwasten/scheerkwast-%28graudas%29/p-1/181P23--hjm-scheerkwast--schildpad.html

Ben er echt heel erg blij mee, wat een verschil. Alhoewel de varkenshaarkwast ook al zachter werd hoor. Maar dit voet als een fluweeltje.

Ok dan zal ik hem nog een aantal keren in de shampoo wassen.

Gr Hans.

Edited by Guest
Posted

Ik had met die van mij lathers gemaakt met dreft en daarna met shampoo van mijn vrouw (die ruikt lekkerder).

Wat je ook kan doen in weken in een oplossing waterstofperoxide en (schoonmaak)azijn. Dan ontsmet je hem ook gelijk.

Posted

Het is nu al een stuk minder. Even laten weken in de scheerschuim, en latheren met afwasmiddel (zachte) en het is al een stuk minder. Ook elke ochtend een andere scheerzeep gebruikt.

Posted

Ik heb eens een filmpje gezien van , volgens mij, htgam, waarin het volgende werd aangeraden voor een nieuwe kwast:

Eerst wassen met afwasmiddel, goed uitspoelen, daarna een scheerzeep opkloppen en het schuim een nacht in de knot laten zitten. Of dat laatste nou zo goed is voor het haar betwijfel ik....

Posted
Ik heb eens een filmpje gezien van , volgens mij, htgam, waarin het volgende werd aangeraden voor een nieuwe kwast:

Eerst wassen met afwasmiddel, goed uitspoelen, daarna een scheerzeep opkloppen en het schuim een nacht in de knot laten zitten. Of dat laatste nou zo goed is voor het haar betwijfel ik....

Dat heb ik dus gedaan. Had ik op een Engelse site gelezen. Maar ipv een nacht met scheerzeep heb ik de kwast een half uur zo laten staan.

Moet zeggen, hij ruikt nu stukken minder, of ik begin er aan te wennen haha.

Gr Hans

Posted

Bij mijn Omega kwast #248 (iets kleinere dan de #48) heb ik precies hetzelfde. Ik heb hem al meerdere malen gewassen maar dat ding blijft meuren... Vooral als die nat wordt dan ruikt het als een natte hond. Zelfs zo erg dat ik mezelf af ga vragen of ik niet een synthetische kwast wil..

Posted

Blijven gebruiken, de geur verdwijnt vanzelf. Omega's hebben inderdaad een reputatie op dit gebied, maar niet elke kwast is even erg.