Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zijn er eigenlijk winkels in Nederland die de Semogue varkensharen kwasten (b.v. de 1250) verkopen? Uit de UK of Ierland is geen probleem, maar als de prijs goed is koop ik natuurlijk liever in Nederland.

Bedankt!

Posted
Ja, scheersalon.nl heeft ze

Ik zie helemaal geen varkensharen kwasten op hun site?

Posted

Ik kocht twee weken geleden mijn Semogue 1305 op ebay.de voor Euro 10,- ( + euro 5,-) voor verzenden vanuit Portugal, en had mijn pakketje in 3 dagen in huis.

Ik had geen ervaring met scheerkwasten maar over deze kwast las ik zoveel goede recensies , en hij zag er ook nog eens super mooi uit, dat ik besloot het erop te wagen. Alhoewel de kwast nog moet worden ingewerkt, ik gebruik hem niet dagelijks, vind ik hem nu al fijn aanvoelen.

Ik heb dan zeker ook geen spijt van deze aankoop mede gezien de erg lage prijs.

Posted
En binnenkort ook verkrijgbaar bij Shave and More :-)

Dan wacht ik nog even met bestelling in Portugal :)

• 4 months later...
Posted

De SOC 2 band! Ze hebben ook wel beperkte oplages van andere dassenharen kwasten, maar die tel ik maar even niet mee.

Posted

Johan, niet de Semogue maar die van Henk zijn waarschijnlijk prijs/kwalitatief het beste!

Hij hoeft er niet van te leven, 't is pure hobby....

Posted

Het ging oorspronkelijk om varkensharen kwasten. Ik denk niet dat Henk voor hetzelfde geld als Semogue een simpele varkensharen kwast kan leveren. Een Semogue 1250 bijvoorbeeld kost geen drol en is een erg goede kwast.

Henk zit voornamelijk in de silvertip kwasten, dat is voor zover ik weet het minst sterke punt van Semogue.

Posted

Barbiere di Figaro heeft tegenwoordig ook Semogue kwasten - zo te zien de meeste van de varkensharen,

en een paar van dassenhaar.

Trouwens, bij The Portugal Online Shop (in Portugal, dus) betaalde ik €11.95 voor een 1250 plus €3.49

verzendkosten - valt best mee, toch ? :D

• 1 month later...
Posted (edited)

Ik heb vorig jaar mei een 1305 gekocht. Een beest van een kwast maar wat duurt het allejezus lang voordat die kwast zijn volledige potentie prijs geeft. Nu pas denk ik, je bent er bijna, geen krasje en zacht als een marterharen penseel. Ja, hij is wat groot voor mijn doen en lust best wat zeep maar hij is mooi, en we gaan de beste maatjes worden de komende jaren.

Vraagje, de loft wordt toch korter na jaren gebruik?.

Edited by Guest
Posted
Vraagje, de loft wordt toch korter na garen gebruik?.

Als het erg scherp garen is wel, ja..... :mrgreen:

De haren slijten met gebruik wel af maar reken er niet op dat het snel gebeurt.

En waarschijnlijk nooit als je op dit forum blijft ........ 8-)

Posted
... silvertip kwasten, dat is voor zover ik weet het minst sterke punt van Semogue.

Nou....

Dat waag ik toch wel een beetje te betwijfelen.

Ze hebben er niet veel inderdaad.

Maar hun Selected silvertip, die in de LE 2010 zat en ook in de laatste hoornen edities via Vintage Scent, is toch echt helemaal top.

En de SOC in twee band finest is ook niet echt behelpen!

Posted

Die selected schijnen erg goed te zijn maar daar heeft een gewone sterveling niks aan ;)

En de 2 band is zeker goed maar dat bedoel ik niet met silvertip.

Posted
Die selected schijnen erg goed te zijn maar daar heeft een gewone sterveling niks aan ;)

En de 2 band is zeker goed maar dat bedoel ik niet met silvertip.

Oi... Beginnersfoutje mijnerzijds :(

Ik had even alle dassen op een hoop gegooid.