mavgink Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 [shadow=brown]"Als jullie maar 3 zepen mochten hebben, welke zouden dat dan zijn?"[/shadow] Ik ben bezig om mij in te lezen voor een toekomstige zeep bestelling. Ik scheer nu een maand of 3 met een safety razor en ben zoals 99,5% direct verkocht Mijn kwast upgrade van de trekpleister Omega 10019 naar de Semogue 830 komt deze week binnen. En indien die bevalt een Semogue 620 (heb dan een bowl en face kwast) Mijn eerste Edwin Jagger DE89 is binnenkort ook niet meer alleen zodra ik de Feather Popular en de Chinese Gillette tech binnen krijg. Nu ben ik begonnen met een trio van Proraso (groen/wit/rood) ook de bijbehorende ASB erbij. (ook in bezit van Tabac en Arko) Maar nu is het tijd voor wat anders. Ik ben van plan om de volgende 3 zepen te gaan bestellen. Ik baseer dit puur op fora reviews en SOTD van anderen. TOBS Sandalwood. Deze wil ik voornamelijk hebben omdat ik Proraso Sandalwood de best geurende zeep van Proraso vind. Ook zijn alle reviews lovend. Mitchell's Wool Fat Volgens velen DE zeep die je moet hebben! Ook ben ik benieuwd naar dat hele ' olvet, maakt m'n handen zacht verhaal' DR Harris Windsor Volgens mij is dit de meest verkochte DR. Harris. Eerlijk gezegd geen idee welke ik van hun moet nemen. Zoals misschien te zien ben ik heel gevoelig voor mooie verpakkingen Hebben jullie op of aan merkingen? Mis ik echt een hele belangrijke? Alle hulp is welkom
LongShave Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Van TOBS Sandelwood heb ik begrepen dat de creme beter is (UEKAZ) dan de zeep. Met Mitchell's Wool Fat heb ik geen ervaringen en wat de beste scent van DR Harris is is heel persoonlijk. Houd je meer van een "woody" geur dan is DR Harris Marlborough aan te raden (Dit is een blend van o.a. cedar en sandalwood)
Noxa Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Heb van de week aan de Windsor mogen ruiken en ik vond het een prettige geur. Maar UEKAZ, Arlington is 1 van mijn favorieten.
moxie66 Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Wat TOBS betreft zijn de verhalen inderdaad zoals LongShave zegt. Heb ze zelf beiden nooit geprobeerd. Mitchell's kan ik helaas niet tegen. Windsor staat bij mij op nummer 1. Echt een geweldige geur en een van de beste zepen die ik heb. Arlington en Lavendel presteren het zelfde. Marlborough heb ik in crème (crèmes zijn een stuk minder). Ik vind de geur hiervan ook minder aanwezig. Ik weet niet waar je vandaan komt maar er zijn wel plekken waar je de DR Harris zepen kan kopen, in Amsterdam in ieder geval en ik meen ook in Arnhem. Zal de namen van de winkels opzoeken. Dan kan je in ieder geval ruiken
mavgink Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 hmm, TOBS Sandalwood zeep is dus goed, maar de creme dus nog beter... Wat betreft DR Harris ... marlborough wordt het denk ik niet aangezien ik al de Sandalwood van TOBS wil. Arlington: Een luxe en geconcentreerde scheercrème met een lichte aroma van citrus en varen. Windsor: Deze verzorgende en hydraterende scheercrème heeft een subtiel frisse geur van citrus, grapefruit, zwarte peper en vetiver. Het zou mooi zijn om 3 echt verschillende soorten zepen te hebben. hout / fruit / nog iets.. P.S. kom uit Amsterdam, woon in Krommenie.. zal mijn profiel even aanpassen keuzes, keuzes...
moxie66 Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 aha, ga dan een dagje naar Haarlem om zepen te ruiken bij man and schaving. Ze hebben daar in ieder geval de Tobs en de DR Harris meen ik. je kan ook eens kijken naar Synergy schaving soap, Mike's Shaving Soap, Mama Bear, TFS etc.
LongShave Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Al je meerdere merken/scents wil uitproberen (samples) kun je ook eens kijken op de site van Maggard Razors of bij Connaught Shaving
lanerios Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Sandalwood blijft een van mijn favoriete geuren. Dus die is altijd goed. Maar begreep inderdaad dat de creme toch beter was dan de zeep.
talibeard Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Dat is nog lastig kiezen. D.R.Harris is sowieso een van mijn favoriete zepen en ik ken Arlington, Windsor en Almond (lijkt totaal niet op Italiaanse amandelzepen qua geur). Ik vind ze alle drie lekker maar waardeer Almond het meest ook omdat die, waarschijnlijk door de amandelolie, nog een tikkie beter opschuimt dan de andere twee. Maar goed, één van mijn top-3 zou zonder meer een zeep van D.R.Harris zijn. Wat ik ook niet meer zou willen missen is Klar Kabinett, maar die is uit productie en lastig aan te komen. Ik zit wel goed met nog zo'n 1,2 kg te gaan overigens... Dan begint het echt lastig te worden want er zijn nog zoveel goede zepen, en dan heb ik ook nog lang niet alles geprobeerd! Calani, La Toja, Williams mug shaving soap(!), Arko, TFS, Golddachs om er maar een paar te noemen. MWF heb ik wel liggen maar ben er nog niet aan toe gekomen; dit lijkt echter wel een hit or mis zeep te zijn als ik op andere fora afga. Zowel het opschuimen is wat lastiger en sommige mensen kunnen niet tegen het wolvet (lanoline) dat er in zit. De liefhebbers zijn daarentegen weer erg enthousiast.
Kogel Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 MWF is een favoriet van mij. Komt omdat het een hele goede zeep is. Niet omdat hij lekker ruikt want hij ruikt naar zeep. Klassieker. Tabac vind ik fantastisch, Tobs Sandelwood crème ook. Als je wat anders wilt moet je eens bijvoorbeeld Bergamotti Neroli van tfs proberen. Heerlijke zeep en totaal anders.
efsk Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Dank Kogel. Ook ik ben een groot Tabac-adept, nu kan ik de Mitchell's en de Tobs Sandelwood dus ook gaan testen. Dat vind ik (denk ik) geen straf.
Henkiepenkie Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Zelf ben ik enorm gecharmeerd van de TFS (Linea Intenso) lijn. Ik vind de scheereigenschappen, het opschuimen en de geuren het beste van wat ik ooit gebruikt heb. Samen met de bijpassende ASB is het iedere scheerbeurt een feestje. En om te proberen kan de 50 gr. verpakking gekocht worden. Maarja. Zoals reeds gezegd. UEKAZ
mavgink Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 TFS staat ook op mijn lijstje alsmede de BdF lijn. Maar dat wordt wel een keer een drunk purchase of iets dergelijks TOBS Sandalwood hou ik er in! daar is iedereen het wel over eens. - Synergy komt als het goed is in het assortiment van BdF - Razorock XXX schijnt erg goed te zijn. (is gekopieerd van een andere goede zeep, ben even vergeten welke) Tabac is idd heerlijk, hou er een wat droge huid van over.. dat heb ik bv niet met proraso... Snel even langs manandshaving dus!
mavgink Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 Is razorock niet gewoon TFS zeep? Ze hebben de Acqua di Parma geur gekopieerd dacht ik.
Marcel Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Razorock heeft 4 zepen die door TFS gemaakt worden, uit de Familia lijn oid. Razorock haalt overal en nergens z'n zepen vandaan.
mavgink Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 Oh ik kon alleen 'xxx' .. die valt dus meteen af.. ik neem dan liever direct de TFS lijn! thnx!
Drieske Posted August 28, 2014 Posted August 28, 2014 TOBS Sandalwood creme is zeker prettig Maar deze zeker ook LA TOJA SHAVING CREAM CLASSIC Kost weinig en zeker het proberen waard, ruikt lekker, schuimt heerlijk en scheert heerlijk. Past wat minder in de range die je nu hebt maar voor die paar euro ff stiekum erbij doen krijg je geen spijt van
mavgink Posted August 28, 2014 Author Posted August 28, 2014 Nice! In oktober ben ik in Madrid. Moet lukken
Drieske Posted August 28, 2014 Posted August 28, 2014 Ook gewoon hier te krijgen hoor met de bijbehorende balsem http://www.barbieredifigaro.nl/scheerzeep-la-toja-100ml?search=la%20toja
Froop Posted August 28, 2014 Posted August 28, 2014 De Tobs Sandalwood schuimt heerlijk. Qua geur is het wennen. Persoonlijk kon mijn huid niet tegen de zeep, maar ik ben een van de weinigen. De MWF is ook een heerlijke zeep, maar erg afwijkend en specifiek qua opschuimen.
mavgink Posted August 30, 2014 Author Posted August 30, 2014 zo, wie niet waagt...... eerste van de 3 is binnen! morgen proberen
wimbouman Posted August 31, 2014 Posted August 31, 2014 Mooie keuze, dat trio. Ik ben ook gek op MWF, een van de beste zepen ooit. En voor mij ook een van de plezierigst ruikende. Ik vind de Pelli Sensibili lijn van TFS ook top. En de Lonicera is een aanrader, unieke geur van ik meen kamperfoelie
Recommended Posts